Størrelse på tv'en

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Størrelse på tv'en

Veldig mange spør om den tv de lyster å kjøpe eller har tenkt til å kjøpe eller i det hele tatt en tv de ønsker seg er innen den spesielle tomme størrelse som er fornuftig???
    Det alle burde spørre seg om derimot er om den størrelsen de i utgangspunketet har sett seg ut er stor nok

Ut i fra den rent sansynlige statistiske husken fra min side, så er det gjerne slik at de som har 42" ønsker 50" og de som har 50" ønsker 60" og så videre.

I det hele tatt virker det slik at det er vel knapt noen som har kommet tilbake i dette forumet og sakt at de har fått seg en for stooooor tv og må bytte denne inn i en mindre?

Det er vel stort sett omvendt, alle ønsker heller en større oder

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en løgn at størrelsen ikke betyr noe vet du

Men seriøst jeg mener at 60" er en passe størrelse om man sitter 2.5m til 3.5m unna TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Det er en løgn at størrelsen ikke betyr noe vet du

Men seriøst jeg mener at 60" er en passe størrelse om man sitter 2.5m til 3.5m unna TV'n.
    Enig med deg der Betroz. Kjøpte nettop 50" fra samsung, og vurderer allerede å gå for prosjektør. Sitter ca 3,4 meter fra TV'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lengde * 20 = ca perfekt størrelse.

3 meter ifra * 20 = 60"
    2 meter ifra * 20 = 40"

osv =)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp så stort du har råd til. Har 55" selv fra 3-3,5m ca. (har ikke målt). Er ivertfall ikke for stort og større hadde heller ikke gjort noe. Før så synes jeg 40 tommer var stort når man var vant til 32" crt tv. Nå er det blitt sånn, hmm.. 40", reise tv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at førstegangskjøpere av flatskjerm er vant til 20-32" og da blir 40" stort. Det tar litt tid så blir de vant til den og da er den ikke så stor lengre.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Problemet er vel at førstegangskjøpere av flatskjerm er vant til 20-32" og da blir 40" stort. Det tar litt tid så blir de vant til den og da er den ikke så stor lengre.
    Enig med Gurba, har selv oppgradert til fra år 2000 til nå fra 28 -37 - 50, på ungene sitt rom er det endret fra gamle dataskjermer til 32 tommer. Når prisene går ned så blir mulighetene for folk flest til å velge større tv bedre. Nå får man jo 50 tommer til lang under 10' dersom man ønsker. Signalene på ordinære sendinger er blitt bedre og dvd og blue ray har gjort sin inntok og gir glimrende kvalitet. Tenker med gru tilbake til de tider der man leide VHS med svært varierende kvalitet, huff....var nok greit med liten tv da..

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min erfaring som selger, så er de eneste som bytter inn i en mindre tv 3 grupper:

- Eldre som nekter av prinsipp å ha mer enn 32" i stua, selv om de må lene seg framover og myse for å se.

- Folk som får sjokk av sin nye 42"/46"/50" og bytter dagen etter de kjøpte den, uten å høre på gode råd om å vende seg til tven.

- Folk som synes seksjonen de har bygd opp rundt tven er mye mye viktigere enn selve tven.

MAO - Kjøp STORT. Helst ett hakk større enn du har lyst til .

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42"-46" er vel vanlig og grei strl..

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg SKAL ha minst 60" neste gang, så Samsung sin 63" er ypperlig sånn sett.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir 60+ neste gang ja. 50 er helt på grensen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset bruker vi TVen kun til TV-titting, film foregår på andre rom. Sitter fra 2,5 til 3,5m unna 50"eren.
    Da den kom i hus for tre år siden var min "bedre" halvdel ikke bare fornøyd, men når folk handler TV i dag lurer hun ofte på hvorfor de bare nøyer seg med 40-42" TVer. Det går fort å venne seg til slike tørrelser, og dersom jeg skulle brukt dn til å se film på også ville jeg nok ha begynt kampn for å få en 60" eller større i hus vil jeg tro.

Tror iallefall jeg ville sitte her og angre meg dypt og inderlig om fruen hadde fått viljen sin med 42" da vi handlet TV for tre år siden.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par år med en tv, hoppet jeg direkte fra 42 til 60 tommer her forleden. Nettopp for å IKKE måtte kjøpe ny tv om et par år. (kan jo håpe jeg greier meg i fire-fem nå...).

Kunne valgt 3-5 tommer til, men de siste millimetrene koster ganske mye da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samsung 63' nå, regner med det kommer en tv rundt 75 tommer om noen år. 63' er grei størrelse, men ikke for stort, kunne gjerne hatt den enda noen tommer større... Når 75-80 tommere kanskje kommer etterhvert, så blir vel markedet for projektorer mindre vil jeg tro?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •