Har min TV koaksial? (bilder)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har min TV koaksial? (bilder)

Hei hei!
    Har en 46 Samsung B550 LCD TV med dårlig lyd, tenkte å kjøpe en lydplanke å kom over denne her, en Harman Kardon SB15 soundbar

Ser en at den bruker koaksial digital inngang, men aner ikke om min TV støtter det?
    Tok noen bilder av baksiden på TV'n. Noen som ser om det funker?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta det analogt du, tviler på at dacen i planken er så mye bedre enn den i tven.
    Hadde ihvertfall jeg gjort

Edit:

Du kan evt kjøpe noe ala denne: Coax til Toslink, Toslink til coax - CableWorld

Mvh
    Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartinWS
    Ta det analogt du, tviler på at dacen i planken er så mye bedre enn den i tven.
    Hadde ihvertfall jeg gjort

Edit:

Du kan evt kjøpe noe ala denne: Coax til Toslink, Toslink til coax - CableWorld

Mvh
    Martin
    analogt? Er ikke det veldig mye dårligere? Har en PS3 & X360 koblet til TVn med HDMI, hvordan blir det da med analog lyd?

Sorry, kanskje dumme spørsmål men kan null og niks om lyd duppedingser.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden må konverteres fra et digitalt til et analogt signal enten i tv-en eller i lydplanken. Kobler du til planken med koaks gjøres det i planken, kobler du med analoge kabler (en rød og en hvit stereokabel på den røde og hvite pluggen merket med audio out bak på tv-en din) gjøres det i tv-en.

Tv-en din ser ikke ut til å ha koaksutgang, så ditt eneste alternativ er analog. Jeg tipper at du ikke vil merke noen forskjell på disse to alternativene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Lyden må konverteres fra et digitalt til et analogt signal enten i tv-en eller i lydplanken. Kobler du til planken med koaks gjøres det i planken, kobler du med analoge kabler (en rød og en hvit stereokabel på den røde og hvite pluggen merket med audio out bak på tv-en din) gjøres det i tv-en.

Tv-en din ser ikke ut til å ha koaksutgang, så ditt eneste alternativ er analog. Jeg tipper at du ikke vil merke noen forskjell på disse to alternativene.
    Vel, det kommer an på om det er stereolyd eller et surroundsignal. TVen kan som regel sende et Dolby Digital signal direkte ut gjennom digitalutgangen (men det er ikke så vanlig at de støtter DTS, og DTS HD/Dolby TrueHD kan man uansett glemme via coax/optisk).

(Hvor stor forskjell dette egentlig utgjør i et 2.1 system, kan sikkert diskuteres)

Uansett tror jeg at jeg heller ville prøvd å finne en soundbar som har optisk inngang.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller vurdert yamaha yht-s400, dette er testvinneren i denne prisklassen, og har alle innganger og utganger du trenger .

Koble alt til den kombinerte receiver/subwooferen, og så en hdmi opp til tven til slutt. Eller alt slik du har i dag, og så optisk ned til tven.

Yamaha YHT-S400 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omHjemmekinopakke

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finner overgang fra optisk til coax.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Expert i dag å plukket med meg en Arvani Ergosound.
    Hørte på den og en par andre typer i butikken og valget ble da enkelt, optisk hadde den også.
    Yamaha'n som ble linket til hadde de ikke, men med en 1 åring som skal sove 20 timer i døgnet trenger jeg ikke noe som spiller bedre enn det her!

Takk for hjelp folkens

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du blir fornøyd med varen . Arvanien er riktignok et og et halvt år gammel, mens yamahaen er fra i sommer, men den er ikke ueffen sånn rent lydmessig den heller.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av KEELr
    Hei hei!
    Har en 46 Samsung B550 LCD TV med dårlig lyd, tenkte å kjøpe en lydplanke å kom over denne her, en Harman Kardon SB15 soundbar

Ser en at den bruker koaksial digital inngang, men aner ikke om min TV støtter det?
    Tok noen bilder av baksiden på TV'n. Noen som ser om det funker?

Tv'en din (som de fleste andre) har optisk ut...du finner en kjekk liten boks som gjør om signalet til coax hos disse gutta: leteng.no
    Produkter - Leteng AS
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •