Anbefal meg en TV < 10000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefal meg en TV < 10000,-

Jeg har kommet til at jeg kunne tenke meg å oppgradere min aldrende JVC 32" LCD, hvis jeg kan finne en verdig modell under 10k. Jeg har ikke hengt meg opp i typen, dvs. om det er LCD (LED) eller plasma. Jeg trenger ikke noe fancy 3D, og er heller ikke spesielt opptatt av tykkelsen på TVen. Det som teller for meg er at TVen har et best mulig bilde for prisen, og byr på minst mulig problemer(!).

I og med at TV-jungelen bare har blitt verre siden sist jeg var i markedet, hadde jeg satt pris på anbefalinger fra dere Ta i betraktning at denne TVen skal stå i en relativt lys stue, og at den skal benyttes som en allrounder (dvs. se film/TV, spille XBox). Størrelsen bør være mellom 40-50". Kanskje det viktigste for meg er at TVen er minst mulig trøblete, jeg har allerede erfart hvor mye krøll det kan være med moderne TVer (måtte sende tilbake en bla. kontrastkåt Samsung før den jeg har nå). Har f.eks ikke lyst på en støyete TV...

Har sett på forumet at noen i alle fall anbefaler Sony KDL-46EX500, det kan i utgangspunktet virke som en god kandidat utifra mine kriterier.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du skal ha mye uflaks før den tven der vil være feil ja. Den er nemlig nøytral og skarp og fin, ikke "kontrastkåt samsung" som du treffsikkert kaller det. Null støy og slikt, bare et naturlig og fint bilde. God bildebehandling og god kvalitet på 100hz. Alle tilkoblingsmuligheter.

Hva slags tv-signal har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Hva slags tv-signal har du?
    Jeg har en Get HD PVR. Nå skal det sies at den Samsungen neppe var representativ for Samsung på sitt beste, men den viser hvilket lotteri det kan være å handle fra den produsenten.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å spørre hvilken samsung modell det var?
    Er i akkurat samme gate som deg. Trenger en tv som skal brukes til akkurat det samme som deg nuds, stue, vinduer, gaming film osv.
    Er å ser etter tv som jeg tror kanskje jeg kan ende opp med , siden min m61
    blir skrotet. Ue 6005 fremstår for meg som ganske god til prisen med tanke på bilde og justerings muligheter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PANASONIC TX-P50G20E Plasma TV | Hi-Fi Klubben Sprenger grensa di litt.. men dette er en veldig god TV!!! Om du har en Hifiklubben i nærheten, så slipper du jo frakt . Dog, en plasma skal fraktes oppreist...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Er det lov å spørre hvilken samsung modell det var?
    Er i akkurat samme gate som deg. Trenger en tv som skal brukes til akkurat det samme som deg nuds, stue, vinduer, gaming film osv.
    Er å ser etter tv som jeg tror kanskje jeg kan ende opp med , siden min m61
    blir skrotet. Ue 6005 fremstår for meg som ganske god til prisen med tanke på bilde og justerings muligheter.
    Husker ikke modellnavnet beklager, men dette var flere år siden, så det er nok ikke så relevant i dag, bortsett fra lærdommen at man skal passe på ved kjøp av TV Jeg tror dynamisk kontrast var relativt nytt på den tiden, og man sto fort i fare for å miste mye detalj, dessuten mener jeg min modell hadde begrensede innstillingsmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    PANASONIC TX-P50G20E Plasma TV | Hi-Fi Klubben Sprenger grensa di litt.. men dette er en veldig god TV!!! Om du har en Hifiklubben i nærheten, så slipper du jo frakt . Dog, en plasma skal fraktes oppreist...
    Jeg har også sett på 42" G20, men jeg ser det har vært rapportert en del problemer med de TVene her på forumet (dvs. visuelle artefakter, støy(?)). Dessuten ble det meldt om drastisk forverring av svartnivået etter en tid i Panasonics 2009-modeller, noe som i alle fall har fått meg til å tvile. Hvor godt egnet er denne modellen i en lys stue?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alastor: har du noen formening om hvordan NX700-serien er i forhold? Ser ut til at sistnevnte scorer rimelig bra i diverse tester.

Newcomer dontomaso sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknuds1
    Jeg har også sett på 42" G20, men jeg ser det har vært rapportert en del problemer med de TVene her på forumet (dvs. visuelle artefakter, støy(?)). Dessuten ble det meldt om drastisk forverring av svartnivået etter en tid i Panasonics 2009-modeller, noe som i alle fall har fått meg til å tvile. Hvor godt egnet er denne modellen i en lys stue?
    Jeg har en 50" G20 i en meget lys stue med store vinduer på tre av fire vegger og det går helt fint. Da jeg før måtte vente til solnedgang for å se TV går det nå som smurt, selv med THX-innstillinger som utgangspunkt. G20 er også antirefleks-vennlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dontomaso
    Jeg har en 50" G20 i en meget lys stue med store vinduer på tre av fire vegger og det går helt fint. Da jeg før måtte vente til solnedgang for å se TV går det nå som smurt, selv med THX-innstillinger som utgangspunkt. G20 er også antirefleks-vennlig.
    Har du noen formening om tilstedeværelse (eller fravær) av bildeartefakter ("mauring" f.eks), som har blitt nevnt ellers på forumet, og støynivå? Jeg er ute etter å danne meg en balansert oppfatning av denne TVens kvaliteter ift. f.eks Sony EX500 Utrøblete bruk teller for øyeblikket mer enn maks bildekvalitet.

Newcomer dontomaso sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknuds1
    Har du noen formening om tilstedeværelse (eller fravær) av bildeartefakter ("mauring" f.eks), som har blitt nevnt ellers på forumet, og støynivå? Jeg er ute etter å danne meg en balansert oppfatning av denne TVens kvaliteter ift. f.eks Sony EX500 Utrøblete bruk teller for øyeblikket mer enn maks bildekvalitet.
    Jeg har kun testet med digitale TV-signaler fra Altibox samt DVD og har ikke sett noe av verken artifacts eller clouding. Det jeg har sett er at "svartstripene" når man ser widescreen-signaler over og under bildet kan variere litt i svartstyrke når bildet går fra lyst til mørkt, men det er et ubetydelig problem. Det eneste som trekker ned med G20 er at enkelte eksemplarer har en summe-lyd ved lyst bilde. Kjøper du på en lokal butikk med bytterett er du sikra hvis du skulle være uheldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dontomaso
    Jeg har kun testet med digitale TV-signaler fra Altibox samt DVD og har ikke sett noe av verken artifacts eller clouding. Det jeg har sett er at "svartstripene" når man ser widescreen-signaler over og under bildet kan variere litt i svartstyrke når bildet går fra lyst til mørkt, men det er et ubetydelig problem. Det eneste som trekker ned med G20 er at enkelte eksemplarer har en summe-lyd ved lyst bilde. Kjøper du på en lokal butikk med bytterett er du sikra hvis du skulle være uheldig.
    Hm... kanskje G20 er verdt å vurdere likevel. Men samtidig ser jeg Panasonic har bekreftet heller vagt at svartnivået forverres også i 2010-modellene (om enn gradvis), og det er en usikkerhet jeg gjerne skulle klart meg uten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •