Ny tv til dagligstue, ca kr 10.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv til dagligstue, ca kr 10.000,-

Er på leting etter en tv til dagligstuen. Har ikke tv der for øyeblikket (har en kjellerstue der det står en 32" sony CRT - som er planlagt byttet ut - men mer om det i et annet innlegg...). Det jeg ser for meg er:
    • Pris: opptil kr 10.000,-
    • LED, pga lekker design og lysstyrke (lys stue)
    • Størrelse 40"-42"
    • Plass til cam-kort (Canal Digital kabel)
    • Skal henges på vegg
    • DLNA

Denne tv-en blir i hovedsak benyttet til vanlige tv-sendinger. Litt sport og film, og kanskje visning av bilder fra pc eller via DLNA. Jeg ønsker ikke å koble til ekstra utstyr til denne (type tuner, receiver, spillkonsoll osv.)

Når det gjelder modeller har jeg kikket litt på alternativer fra Samsung og Sony. Liker f.eks. Sony KDL-40NX700, men synes det er vanskelig å vurdere forskjellene på de ulike utgavene (er i ferd med å tulle meg bort i jungelen av bokstaver og tall).

Noen som har gode innspil på hvilken tv jeg bør velge?

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vet ikke om du har tenkt noe på om det skal være lcd, led eller plasma. Jeg har nettopp vært gjennom samme prosessen som deg og jeg landa på en plasmaskjerm fra Panasonic. Jeg skal også bruke den til vanlig tv, litt sport og en del film.

Den tv'n jeg endte opp med, som er i bestilling nå, er 50" av denne: Komplett.no - Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G20E.

50" av denne vant en best i test pris i lyd og bilde fra Juli. Denne testen kan du lese her: Panasonic TX-P50G20 - Lyd og Bilde

Jeg har bare sett den i butikken foreløpig da min forhåpentligvis snart er på vei i posten.

Lykke til med valget!

edit: Leste nok ikke innlegget dit godt nok før jeg la inn et svar. Ser at du har lyst på LED pga design og lysstyrke. Du får ingen "ekte" LED tv til 10 000,-. Du får en LCD med led bakgrunnsbelysning. Eller Samsungs edge led som de kaller det.

Jeg mener fortsatt du bør ta en titt på den jeg nevnte. Designet på plasmaskjermer er ikke det det en gang var

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så diskvalifiserer det G20 fra panasonic, da den overhodet ikke har fokus på pent design.

Sony sin KDL-40NX700 er et veldig veldig fint valg. Den er testvinner i årets test av LED-TVer i Lyd og Bilde, har et flott design og meget godt bilde, uansett hva som lager det bildet rent teknologimessig så er det knallbra!

Sony har også en meget god medieavspiller og nettfunksjonalitet på tven, så DLNA-biten vil du bli fornøyd med.

Den har jo også originalt sett kostet langt mer, men har nå falt under 10 000,- i pris - meget meget godt kjøp for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det kan bli en plasmaskjerm i størrelsen 60"+ i kjellerstua etterhvert. I hovedstua er det vel nevnte KDL-40NX700 fra Sony som ligger best an. Har lest testen i Lyd & Bilde, og ettersom den er å få kjøpt til under 10' begynner det å ligne noe...

I følge spesifikasjonene har denne integrert wifi. Kan noen bekrefte det? Det er i så fall en stor fordel for meg.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at G20 ikke er den peneste tv'n å se på.

KDL-40NX700 fra Sony er sikkert også et godt alternativ med både godt design og godt bilde. Det eneste jeg er litt obs på er at den har en glassplate foran LCD panelet, noe som kan gi mye gjenskinn fra andre lysskilder. Bare nevner dette siden trådstarter sier tv'n skal stå i en stue med mye lys. Disse glassplatene gjør at tv'n ser litt mere eksklusiv ut i butikken, men er ikke like kult dersom sola står inn i stua

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42PFL7665 kan kanskje være aktuell. Fint design, bra bilde (ikke spesielt bra innsynsvinkel da) og matt skjerm. Usikker på CD-biten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refleksjon fra andre lysskilder kan være et problem. Er det værre på NX700 i forhold til andre modeller? Etter min mening er det vel helst et generelt problem til svært mange tv-er, som kan løses med betraktningsvinkel og vinkel på tv i forhold til lyskilder (skal ha den på vridbart feste på vegg).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er innebygget WIFI på NX700.

Om du er usikker på refleksjoner, ta en titt på 42PFL7665H som andre nevner, den er tynn, pen og matt skjerm. også god på dlna. Ikke innebygget wifi, men mener det ligger med en usb-dongle i esken.

Uansett - skal du ha den på svingbart feste på veggen - se på vogels sin nye THIN-serie, bygger kun 3.5CM ut fra veggen i innskjøvet tilstand

Mounts for LED televisions

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på 42PFL7665H bikker vel over 10' (Elkjøp selger den til 12')? I såfall noe mer enn jeg ønsker å bruke. Svingbart feste koster også ser jeg (2.500,- hos Netshop). Vogels THIN 345 er imidlertid en lekker sak....

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får prøve å prute da vettu. Be om en god pakkepris på 42PFL7665H + THIN345 veggfeste.

Jeg selger dette der jeg jobber, og det er det absolutt lekreste veggfeste med vri og tilt jeg har sett .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pruting må vel til... Har ikke sett Philips 42PFL7665H i butikk enda, så skal ta meg en tur og se om den faller i smak. Finnes det tester av den på nettet? Har prøvd å google litt uten å finne noe.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ute på philips.no

Philips - 7000-serien, LED LCD-TV 42" Full HD 1080p digital-TV - 42PFL7665H/12 - 7000-serien - Tver - Lyd og bilde

Testmessig så er den temmelig lik 40PFL7605H - men har bedre 100Hz-teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir Samsung sin UE40C6705 i forhold? Komplett kjører tilbud på den i samarbeid med Canal Digital til kr 8.995,- inkludert wlan-dongle og camkort. Har også UE46C6705 til samme pris, men den blir muligens litt for stor der jeg har tenkt å plassere tv-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da ble forutsetningene for kjøp endret pga tilbudet som Samsung og Canal Digital kjører. I den første posten i denne tråden nevnte jeg at jeg også planla å kjøpe en stor plasma for å ha i kjellerstuen. Og det var nettopp det jeg gjorde. Derfor vil jeg vente med en å kjøpe en tv til daglistuen til kontoen smiler igjen... Kan forøvrig nevne at jeg trolig hadde kjøpt en Sony KDL-40NX700 hvis det ikke var for dette tilbudet.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir sikkert helt rått.