Hva Er Best Plasma Eller Led ????????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva Er Best Plasma Eller Led ????????

Jeg Blir Ikke Klok På Dette,jeg Ser Tv,spiller Ps3 Og Blu-ray Hva Er Best,3d Er Forsatt I Tidlig Fasen,så Det Er Ikke Noe Møst.men Er Opptatt Av At Det Er Bra Bilde Og Ikke Skygger Og At Svart Nivået Er Bra.og At Meny Innstillinger Er Lett,design Må Være Fint (møbel) Og At Man Kan Henge Tv Opp Uten At Det Heler Utover.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok skrevet "litt" om dette tidligere. Søk, så finner du. Det er også like mange meninger som det er deltakere på forumet. Her kommer min mening:
    En billig plasma er bedre enn en billig LED. Dersom rommet du skal bruke tv'n i er lyst, gå for LED, dersom det er mørkt, gå for plasma.

Du må legge ganske mye penger i en skjerm for at LED skal bli bra. Så spørs litt hva budsjettet ditt er også.

Prøv å si noe om rommet du skal ha tv'n i og ditt budsjett, så kan det bli enklere å hjelpe deg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ikke å kritisere og jeg beklager OT, men det er utrolig slitsomt å lese når du har stor bokstav først i alle ord.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var selv i tvil da jeg kjøpte mitt tv, jeg hadde lest endel negativt om samsung sine led tvèr, men dette gjelder trolig 100hz tvène fra samsung, jeg endte opp med samsung 55" 7705 som er samsungs rimeligeste 3d tv (200hz), og jeg syntes dette er ett svært godt tv..
    Rammen på 8705 er mye penere, men dette tv er også mye dyrere..
    Det som imponerer meg med dette tvèr at det leverer fremdragene bilder selv på vanlige tv bilder (uten HD), disse samsung modellene er også endel påkostet og man kan bland annet koble til ekstern harddisk for opptak noe som fungere svært godt.

Ulempene med dette tv, er at det panelet gir noe mer refleksjoner en tidligere lcd tvèr, og sortnivået er nok dårligere en på plastma tvèr men ikke så dårlig att det plager meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg mener ikke å kritisere og jeg beklager OT, men det er utrolig slitsomt å lese når du har stor bokstav først i alle ord.
    Bortsett fra etter komma og punktum da så klart.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke se deg blind på teknologi.. For å gjøre det hele ENDA litt mer komplisert for deg så vil jeg bare minne om at GOD LCD (uten LED) er mye bedre enn mange LED og Plasma...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest litt rundt her nå, så om jeg skal bruke veldig lite penger på en 42" TV, eller personlig synes jeg det er mer enn nok da, sånn maks 4-5 tusen kroner, så lønner det seg å kjøpe en plasma?

Hørte at 20-seriene til Panasonic gir mye bang for the buck, og x20 koster 4395 hos Elkjøp (online). Så, det folket her sier er at det ikke finnes en LED i den prisklassen som er like bra? Og jeg bruker kun digitale kilder, stort sett kun HD.

Og TVen skal stå på bord og må rulles frem, så for min del har ikke tykkelsen så veldig mye å si.

NB. Mener ikke å kuppe tråden, men føler det hjelper trådstarter om jeg får svaret på mitt spørsmål også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Ikke se deg blind på teknologi.. For å gjøre det hele ENDA litt mer komplisert for deg så vil jeg bare minne om at GOD LCD (uten LED) er mye bedre enn mange LED og Plasma...
    +1

Og husk at LED ikke er en ny teknologi. Det er akurat det samme som LCD bare med LED lys bak/langs kanten på panelet istedenfor lysrør bak skjermen.... Når OLED kommer, da snakker vi helt annen teknologi.

Enkelte har fordeler med bl.a lokal dimming (individuell dimming av LED soner) som gjør dem ganske overlegne. F.eks Sony HX900, LG LE850/LX950.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    va med og bare gå for den tven DU er fornøyd med....

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ot

Sitat Opprinnelig postet av BentX
    Bortsett fra etter komma og punktum da så klart.
    Stor bokstav etter komma?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, du klarte å bruke store bokstaver alle steder utenom der du skulle, LED. Kjøp en rimelig Panasonic plasma, vil fungere utmerket til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det så enkelt som dette:

Plasma om du skal bruke TV'n i et mørkt rom, plasma egner seg dårlig i lyse stuer eller om du liker å ha mye kunstig lys. Plasmaskjermer klarer ikke å levere samme lysmengden som LCD(LED). På den annen side er plasma helt overlegen LCD(LED) på film med mørke eller raske scener, null etterslep og sort er sort, men bare husk å trekk for gardinene og dim lyset..

LCD med LED-baklys og med vanlig baklys har to store fordeler foran plasma, de kan levere mer lys og de bruker mindre strøm. De egner seg meget godt i en lys stue og med masse kunstig lys i rommet. Problemet med LCD og det uavhengig om de har katode eller LED baklys er etterslep, jeg har enda ikke vært borti en LCD skjerm som har vært i nærheten av å slå plasma her!

..noen vil si at jeg har glemt å nevne innbrenning på plasma, men jeg velger bevisst å ikke inkludere dette i argumentasjonen over da jeg personlig mener det er mye hysteri og skremselspropaganda. Dagens plasmaskjermer tåler fint bruk mot playstation og andre spillkonsoller. Om du får en "innbrenning" forsvinner den av seg selv etter litt "hvitvask" eller bruk mot dynamiske bilder igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aarflot
    Det er nok skrevet "litt" om dette tidligere. Søk, så finner du. Det er også like mange meninger som det er deltakere på forumet. Her kommer min mening:
    En billig plasma er bedre enn en billig LED. Dersom rommet du skal bruke tv'n i er lyst, gå for LED, dersom det er mørkt, gå for plasma.

Du må legge ganske mye penger i en skjerm for at LED skal bli bra. Så spørs litt hva budsjettet ditt er også.

Prøv å si noe om rommet du skal ha tv'n i og ditt budsjett, så kan det bli enklere å hjelpe deg.

takk for inspill aarflot ja,mange meninger og jeg vet jeg må gå for det jeg føler for selv.men siden jeg har hatt hjemmekino som hobby i snart 15 år,og da i veldig liten grad de siste 5 år.og har vært medlem her i en stund og lest utallige tråder blir man ikke helt klok.men det er bare knall,skal være sånn :-)
    ja jeg har hvit vegg,så da må det bli lcd-led.men har bestemt meg at det skal være en 50"-55" jeg har en 32"lcd nå og er fornøyd bilde messig og ellers,liker designe til samsung men vet ikke faller også på philips.så hva skal man velge: philips,samsung,philips,samsung hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    hei takk for tipset,emn jeg har store lese og skrive vansker og derfor blir det litt mye feil i meldingene mine håper du kan ha litt forståelse for dette og lese innleggene som de er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Gratulerer, du klarte å bruke store bokstaver alle steder utenom der du skulle, LED. Kjøp en rimelig Panasonic plasma, vil fungere utmerket til deg.

tusen takk for det,ja tenkte å se om det ble noen reaksjon om jeg gjorde det sånn.og vet du,det ble det. hilsen en med lese/skrive vansker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Jeg var selv i tvil da jeg kjøpte mitt tv, jeg hadde lest endel negativt om samsung sine led tvèr, men dette gjelder trolig 100hz tvène fra samsung, jeg endte opp med samsung 55" 7705 som er samsungs rimeligeste 3d tv (200hz), og jeg syntes dette er ett svært godt tv..
    Rammen på 8705 er mye penere, men dette tv er også mye dyrere..
    Det som imponerer meg med dette tvèr at det leverer fremdragene bilder selv på vanlige tv bilder (uten HD), disse samsung modellene er også endel påkostet og man kan bland annet koble til ekstern harddisk for opptak noe som fungere svært godt.

Ulempene med dette tv, er at det panelet gir noe mer refleksjoner en tidligere lcd tvèr, og sortnivået er nok dårligere en på plastma tvèr men ikke så dårlig att det plager meg..

takk for svar,oki jeg skal sjekke 7705 til samsung mulig det blir det neste på veggen.:-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være verdt å få med seg at selv de rimeligste plasmaene fra Panasonic kom bedre ut i en blindtest enn svært dyre LCDer. Artig og se hva man foretrekker når man ikke vet hvilke skjermer som er hva.

Gjennskinn på de nye plasmaene er i store og hele ikke noe tema og lysstyrken er nå bra nok til at de fungerer ypperlig i dagslys også. Innbrenning finner man i en viss grad på spesielt LG og til dels Samsung, men Panasonic er mer resistente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det kan være verdt å få med seg at selv de rimeligste plasmaene fra Panasonic kom bedre ut i en blindtest enn svært dyre LCDer. Artig og se hva man foretrekker når man ikke vet hvilke skjermer som er hva.

Gjennskinn på de nye plasmaene er i store og hele ikke noe tema og lysstyrken er nå bra nok til at de fungerer ypperlig i dagslys også. Innbrenning finner man i en viss grad på spesielt LG og til dels Samsung, men Panasonic er mer resistente.

takk for tips,skal sjekke ut panasonic det er jo intressant å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma hvis du er ute etter god bildekvalitet

LED hvis du er ute etter en design tv å briefe med ( Se så tynn og moderne den er! rofl...)

Min personlige mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Panasonic 42" plasma og er meget fornøyd. Smaken er som baken

Det skal sies at jeg var innom flere steder som selger forbrukerelektronikk og alle selgerne jeg snakket med anbefalte plasma fra Panasonic og ikke LED. Selgerne på disse stedene er menn i tjueårene som bruker skjermen til 360/ps3, film og fotball.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •