Hjelp; har kjøpt ny TV! ( Sony kdl40nx700 )

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp; har kjøpt ny TV! ( Sony kdl40nx700 )

Jeg har kjøpt tv til 10.000,- Og er desverre ikke helt fornøyd. Jeg har ikke erfaring med flatskjermer, men er opptatt av bra bildekvalitet. Jeg har jo hatt bilderør fram til nå, og der var igrunn bildet alltid upåklagelig. Jeg syns det er mye støy eller hva jeg skal kalle det... Altså, når noe er filmet i sterkt lys blir bildet meget bra. Men i neste øyeblikk er det en scene i lite lys og da ser man at hele skjermen er dekket av hvite flekker. Hd kanalene er jo litt bedre enn de vanlige kanalene, men langt ifra perfekt. Jeg har en HD pvr med hdmi kabel fra den og inn i tv'en. Den er stilt inn på 1080i.
    Noen tv-program er verre en andre, f.eks One tree hill; da blir seriøst hele bildet kornete med små, svarte prikker over det hele. Men da må vel selve kvaliteten på filmingen ha noe å si, eller...? Har virkelig ikke peiling på tv. Jeg har 30 dagers returrett; bør jeg benytte meg av den, eller må jeg regne med dette på alle lcd tver? Det der med 100 hertz; hvordan slår man av og på det? Regner med den er på nå, men har ikke funnet noen innstillinger som sier noe om hertz. Har lest litt rundt og sett at mange anbefaler å slå det av så lenge man ikke ser på fotball bl.a, men hvorfor har jeg ikke fått med meg enda... Merk at jeg er jente...he-he

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Først sett tvn i film modus. Slå AV alt du finner i undermeny på bildebehandling. Sett 100 HZ til lav.

Nå bør du få et mye mere naurlig bilde som skal være bedre å se på.
    Prøv å sette HDPVR på 720P.

Sett tvn til orginal/ren scan hvis sånt finnes under bilde størrelser(16/9 4/3 osv).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blander meg inn litt her jeg, hvorfor sette get til 780p?
    Selv har jeg altibox, husker ikke i farta hva den står på, men tror det er 1080i, lønner det seg å sette ned denne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •