Tv til 20.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv til 20.000,-

Hei!
    Jeg har ikke no særlig greie på tv, og vil helst få det meste ut av pengene! Så jeg trenger litt hjelp av dere!
    Tenkte å kjøpe en tv til rundt 20k, der det viktigste er bildekvalitet! Kommer til å bruke den mest til film fra pc og dvd! Vil helst ha en LED tv som er rundt 46-47". Lyd er ikke viktig siden jeg har anlegg vedsiden av.

Takker for alle forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga 19495,- for min Sony 46HX900. Den anbefales på det varmeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant den ikke i norge jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga 19495,- for min Sony 46HX900. Den anbefales på det varmeste.
    Det var gunstig for en slik kvalitetsskjerm! Kan du opplyse (eventuelt på PM hvor) det var?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde selv valgt Panasonic VT20. Foretrekker helt klart plasma da bildekvaliteten er langt mer naturlig og gir bedre dypdeperspektiv. Hadde faktisk også valgt Panasonic G20 framfor enhver LCD/LED på markedet. V20 er dessuten den beste 3D skjermen. Det er for mye crosstalk (dobbelskygge) med 3D på LCD/LED pr. dags dato. Mulig Panasonic allerede kommer med noen nye plasma modeller snart.

Panasonic Viera TX-P46VT20E - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omPlasma TV

Panasonic Viera TX-P50VT20E - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omPlasma TV

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde selv valgt Panasonic VT20. Foretrekker helt klart plasma da bildekvaliteten er langt mer naturlig og gir bedre dypdeperspektiv.
    Har du sett bildet til Sony HX900? Jeg er nemlig ikke sikker på at du hadde skrevet det du gjør om du hadde sett 2D-gjengivelsen til den nevnte Sony. Der er bildet faktisk meget naturlig både i farger, sortnivå og på SD/HD. Som gammel panasonic-fan og plasma-fan har jeg måttet sluke noe kameler når det gjelder denne back-light- led`n. På den andre siden skjønner godt at mange stiller seg kritisk når de kun har sett/prøvd Sony EX700 og HX800. De er ikke i nærheten av kvaliteten på HX900.

Ta gjerne en kikk på britiske avforums angående HX900. Det er vel kanskje den eneste skjermen siden Pioneer KRP-500 som nesten utelukkende har fått positive bruker-omtaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Har du sett bildet til Sony HX900? Jeg er nemlig ikke sikker på at du hadde skrevet det du gjør om du hadde sett 2D-gjengivelsen til den nevnte Sony. Der er bildet faktisk meget naturlig både i farger, sortnivå og på SD/HD. Som gammel panasonic-fan og plasma-fan har jeg måttet sluke noe kameler når det gjelder denne back-light- led`n. På den andre siden skjønner godt at mange stiller seg kritisk når de kun har sett/prøvd Sony EX700 og HX800. De er ikke i nærheten av kvaliteten på HX900.

Ta gjerne en kikk på britiske avforums angående HX900. Det er vel kanskje den eneste skjermen siden Pioneer KRP-500 som nesten utelukkende har fått positive bruker-omtaler.

Philips 9705!

Den er kanskje enda dyrere, men tviler på at det finnes bedre skjermer enn dette per idag!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man godtar blooming og at sort blir mer blått når man ser fra siden så...men ja ellers en super TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg støtter J.Haugen i hans uttalelser. Gikk selv fra Pioneer Kuro PDP508-XD til Sony 46-HX900. Kan ikke på noen måte si at jeg savner Pioneer-skjermen. Jeg ser aldri på min egen tv fra siden, så det er ikke noe problem. Innsynsvinkelen er forøvrig bra, men ikke like god som plasma selvsagt. Clouding er et ikke-tema på denne skjermen.

Har man et rom hvor det ikke er helt mørkt ville jeg valgt HX900 foran Kuro any day. Er rommet helt mørkt derimot ville jeg nok hatt Kuroen. Min stue er ikke mørk, derfor falt valget på en LED.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man godtar blooming og at sort blir mer blått når man ser fra siden så...men ja ellers en super TV
    Du har skrevet dette før. Men har du egentlig sett skjermen? Jeg ser det ihvertfall ikke. Og vær du sikker; jeg har sett etter! Nå skal det skytes inn at det finnes en slags "halo"-effekt når jeg ser etter langt ut på siden, men ut over det er dette pr. nå det beste jeg har sett. fra en LED/LCD-skjerm. Men selvsagt: Når OLED kommer......

Philips 9705!

Den er kanskje enda dyrere, men tviler på at det finnes bedre skjermer enn dette per idag!
    Jo. Den kan sikkert være et godt alternativ for noen. Men for min del virker bildet mindre naturlig på denne philips`en enn hos Sony og litt for mye bilde-prosessering etter min smak. Men den er sikkert super med Blu-ray. Siden jeg forhåpentligvis aldri kommer til å eie en Blu-ray-spiller (bare testet tre stykker til nå), så er jeg mer avhengig av meget god SD-gjengivelse enn en del entusiaster her på forumet. Og SD takler Sony HX900 meget godt.

Det er mange veier til Rom(a) som det heter, så hver og en får nesten gjøre seg opp en mening om hva de liker. Og alle de skjermene som er nevnt i denne tråden er jo topp-skjermer, så de fleste blir nok fornøyd uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg støtter J.Haugen i hans uttalelser. Gikk selv fra Pioneer Kuro PDP508-XD til Sony 46-HX900. Kan ikke på noen måte si at jeg savner Pioneer-skjermen. Jeg ser aldri på min egen tv fra siden, så det er ikke noe problem. Innsynsvinkelen er forøvrig bra, men ikke like god som plasma selvsagt. Clouding er et ikke-tema på denne skjermen.

Har man et rom hvor det ikke er helt mørkt ville jeg valgt HX900 foran Kuro any day. Er rommet helt mørkt derimot ville jeg nok hatt Kuroen. Min stue er ikke mørk, derfor falt valget på en LED.
    Jøss, samme her. Jeg taklet ikke Pioneer LX5090, men likte godt bildet fra KRP-500. Den har jeg betraktet som kongen helt fram til nå. Etter at jeg fikk sett Sony HX900 så var det ingen vei tilbake.

Men som sagt; smaken er forskjellige og mange andre skjermer i denne tråden vil være et godt alternativ. Men billige er de ikke......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarters hjelp så vant disse "High-end" skjermene årets Eisa awards 2010-2011:

Panasonic TX-P50VT20:
    European 3D-Plasma TV 2010-2011 - Panasonic TX-P50VT20 | EISA - The European Imaging and Sound Association

Sony KDL-52HX900:
    European 3D-LCD TV 2010-2011 - Sony BRAVIA KDL-52HX900 | EISA - The European Imaging and Sound Association

Philips 46PFL9705
    European LCD-TV 2010-2011 - Philips 46PFL9705 | EISA - The European Imaging and Sound Association

Disse skjermene koster alle et sted mellom 20-30K i Norge (veil), men bør kunne komme innenfor trådstarters budsjett på 20K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har skrevet dette før. Men har du egentlig sett skjermen? Jeg ser det ihvertfall ikke. Og vær du sikker; jeg har sett etter! Nå skal det skytes inn at det finnes en slags "halo"-effekt når jeg ser etter langt ut på siden, men ut over det er dette pr. nå det beste jeg har sett. fra en LED/LCD-skjerm. Men selvsagt: Når OLED kommer......

Jo. Den kan sikkert være et godt alternativ for noen. Men for min del virker bildet mindre naturlig på denne philips`en enn hos Sony og litt for mye bilde-prosessering etter min smak. Men den er sikkert super med Blu-ray. Siden jeg forhåpentligvis aldri kommer til å eie en Blu-ray-spiller (bare testet tre stykker til nå), så er jeg mer avhengig av meget god SD-gjengivelse enn en del entusiaster her på forumet. Og SD takler Sony HX900 meget godt.

Det er mange veier til Rom(a) som det heter, så hver og en får nesten gjøre seg opp en mening om hva de liker. Og alle de skjermene som er nevnt i denne tråden er jo topp-skjermer, så de fleste blir nok fornøyd uansett.

Åkkesom så er Hx900 en konge tv, vanskelig og trå feil med den

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, har ikke sett den så vidt jeg vet om. Var innom en butikk for et par dager siden hvor det hang et par Sony skjermen ved siden av G20, men registerte ikke hvilke det var. Får ta meg en tur å se Sony HX900 og helst ved siden av en plasma.

Jeg svelger gjerne noen kameler. Ingen grunn til å være konservativ når verden går fremover, men jeg skal se det med egne øyne. Og hadde vært fint med en blindtest også. Til nå har plasma knust LCD fullstendig i blindtester.

Har registrert at du har anbefalt noen LCDer i 37" framfor Panasonic sin 37" plasma og det har jeg vært helt uenig med. Hjelper ikke med bra sort nivå, skarpe bilder og god bildeprosessering når alt ser kunstig ut og det er null dypde.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Nei, har ikke sett den så vidt jeg vet om. Var innom en butikk for et par dager siden hvor det hang et par Sony skjermen ved siden av G20, men registerte ikke hvilke det var. Får ta meg en tur å se Sony HX900 og helst ved siden av en plasma.

Jeg svelger gjerne noen kameler. Ingen grunn til å være konservativ når verden går fremover, men jeg skal se det med egne øyne. Og hadde vært fint med en blindtest også. Til nå har plasma knust LCD fullstendig i blindtester.

Har registrert at du har anbefalt noen LCDer i 37" framfor Panasonic sin 37" plasma og det har jeg vært helt uenig med. Hjelper ikke med bra sort nivå, skarpe bilder og god bildeprosessering når alt ser kunstig ut og det er null dypde.
    Har ikke disse en indirekte sammenheng?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen : Jeg har både sett HX og LX på Sony senteret her i Skien. De virker å ha samme speil effekten som den LG 55LE850N har la jeg merke til.

Jeg personlig synes bare at 46" er altfor lite. Har 42" fra før, og skal jeg ha ny TV så er 52" absolutt minimum. Sony HX900 i 52" koster mer enn Samsung sin 63" plasma, og da velger jeg heller plasmaen alså...selv om HX900 har litt bedre bildekvalitet. Størrelse har mye å si for min filmopplevelse, men det er meg.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    J.Haugen : Jeg har både sett HX og LX på Sony senteret her i Skien. De virker å ha samme speil effekten som den LG 55LE850N har la jeg merke til.

Jeg personlig synes bare at 46" er altfor lite. Har 42" fra før, og skal jeg ha ny TV så er 52" absolutt minimum. Sony HX900 i 52" koster mer enn Samsung sin 63" plasma, og da velger jeg heller plasmaen alså...selv om HX900 har litt bedre bildekvalitet. Størrelse har mye å si for min filmopplevelse, men det er meg.
    Når det gjelder refleksjoner i overflaten på TVen, så spiller omgivelsene stor rolle. Selv har jeg ikke problemer med slikt, grunnet at det ikke er noen store kontraster/lyskilder på motstående vegg. Men jeg har sett problemet hos andre, dog med vinduer på motstående side. Står solen litt på, hjelper det ikke særlig med persienner engang! Her må den enkelte vurdere omgivelsene sine og hvordan man kan eliminere problemet, hvis man vurdere en skjerm med "gloss".

Avstanden mellom skjerm og hvor man sitter, vil være avgjørende for hvilken størrelse på skjermen man bør velge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gunstig for en slik kvalitetsskjerm! Kan du opplyse (eventuelt på PM hvor) det var?
    Kjøpte den faktisk på Elkjøp Hamar for noen uker siden. Pruta litt. Kostet egentlig 24995,- på nettet da, så jeg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Spesielt til 3D er størrelse viktig og 50" er egentlig i minste laget. Har Samsung fått orden på buzzingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Men har prøvd både LG850N og HX900 i samme stue. HX900 har ikke i nærheten de samme refleksjonsproblemene som LG850. LG850N var ok i den første stuen jeg prøvde den i (hos en kamerat), men jeg ble rett og slett litt "lurt" fordi den viste seg senere å være umulig å leve med i min egen stue.

Tja. Så kategorisk ville jeg ikke vært. Og hvilken skjerm har jeg på soverommet nå? Panasonic TX-P37X20E! Så plasma duger fremdeles, selv om den nevnte Sony`n egentlig er den første LCDn jeg har kunnet leve med.

Det er greit nok, men det er stor forskjell mellom EX/NX700, HX800 og HX900. Du er nødt til å se på den riktige skjermen før du kan sammenlikne.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •