Hjelp angående LG60PK250 (erfaringer mm)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp angående LG60PK250 (erfaringer mm)

Ser at denne tv'n er LATTERLIG billig i fohold til størrelse etc.

ser også at det er en post om akkurat denne tv'n men kunne trenge litt hjelp angående mitt bruk.

Trenger litt hjelp før jeg eventuelt handler den.

-Sitter 3 meter fra tv'n blir denne VEL stor da ?

-Bruksområdet: Tv(kabel HD boks+vanlige sendinger) Film og Xbox i den rekkefølgen.

Hadde tidligere stue med mye gjenskinne dette er orden så jeg trenger ikke bekymre meg for det. har en 42" panasonic TX-42x10y hd ready tv jeg handlet fordi min forrige tv led en tidlig død.. hvordan er bildet på LG sin vs panasonic sin?

stor fare for inbrenning i denne tv'n ?

Det var vel alt jeg kom på i farten.

PS: hvis denne tv'n er stor til 3 meter avstand. er det noen andre "mindre" alternativ dere kan anbefale i ca. samme prisklasse ?

-Ståle-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått denne LG'en opp på veggen i stua. Jeg sitter 3 meter unna og jeg kan love deg at det IKKE er FOR stort! Det er rett og slett en nytelse!
    Hadde før 42", noe som jeg følte begynte å bli litt lite, sikkert pga tilvenningen av størrelsen over tid..

Jeg har lys stue, og ja, det er gjennskinn i skjermen, men dette plager meg faktisk ikke slik jeg trodde det ville gjøre.. Merker det mest når det er lyst ute og det kommer mørke felt eller sort skjermbilde under en film, men dette har mye å gjøre med at jeg har vindu som reflekteres..

Selv har jeg samme bruksområdet som deg, TV (iptv-HDboks), Film, Wii/PS, StuePC.. Helt super til dette!

Plasma har fare for innbrenning, men det har nok blitt bedre med tid.. Spesiellt på LG som har hatt problemer med dette tidligere. Det er en egen modus på LG'en som heter "Orbiter", denne finner du i menyen. Orbiter-valget flytter bildet uten øyet legger merke til det, dette for å hindre akkurat innbrenning. (under spill/TV-titting legger du ikke merke til det, ved PC-bruk feks, så kan man se skjermbildet flytte på seg en millimeter eller to hvert 4-5 minutt?)

Det fine er at du kan aktivere THX samt USB-porten på denne TVen..

Som tillegg kan jeg si at jeg ser mye på fotball, derfor var jeg veldig usikker på å kjøpe en 60" med "dårlig bildeprossessor" som en selger påsto.. (Han ville selvfølgelig heller selge meg en TV til 20000,-) Dette viste seg å være tullprat! Jeg er strålende fornøyd med å se kamper på den! Bildene er skarpe og det hakker ikke noe på raske sendinger som fotball og actionfilmer..

Jeg skjønne egentlig ikke hvorfor den er så billig, men prisras er prisras..

Jeg annbefaler på det varmeste denne TVen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA etter å ha lest det der fikk jeg plutselig ikke bare litt mer lyst på den tv'n.... Går inn i forhandlinger med kjerringa nå tror jeg....Siden ho kanskje ikke vil ha en tv som er såååååååå stor. GIEF TV !!!

Er mørketid i finnmark nå... trenger ikke bry meg om gjennskinn før mai, ikke at det blir et stort problem da heller..

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG60PK250 og fotballkamp

Jeg var på Elkjøp å så på LG 60" i går. Den så bra ut med bluray som kilde men når de slo over til TV-signal var det sørgelige greier.

Hva har du (TEAMPRO) gjort for å få klare bilder ved visning av TV-signaler?

-JensH-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Shit in er shit out. Ofte er signalene som er på butikker av heller laber kvalitet og ergo klarer ikke tvn å lage "gull" bilder. Men det er klart at en kan IKKE forvente perfekte bilder på SD på en så stor skjerm

Har 60PK250 å bildene er OK på SD men klart bedre på HD og BD. Det viktigste er å få skjermen i ISF/Kino evt aktivere THX og ikke i noen av de andre bilde modusene hvor bilde er varierende i kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JensH
    Jeg var på Elkjøp å så på LG 60" i går. Den så bra ut med bluray som kilde men når de slo over til TV-signal var det sørgelige greier.

Hva har du (TEAMPRO) gjort for å få klare bilder ved visning av TV-signaler?

-JensH-
    Jeg har aktivert THX (og Bluetooth) som du finner guide til her på forumet..
    Har prøvd stille inn egendefinert skjermbilde (Expert1), men jeg er strålende fornøyd med "THX Bright room".

Jeg har IP-TV og HD-kabel.
    Har også prøvd Grundig-tuneren (DTR 8720 HD) til Riks-TV, denne også ga gode bilder.

Som rs_banditt skriver, shit in er shit out. Jeg vet at _enkelte_ butikker kan kjøre HD på noen tv'er og eksempelvis bakkesignal (feks med scart) på andre, gjerne billigere modeller. Et godt salgstriks er å friste deg til butikken for å se på den billige 60", vise at den er super til film (Blueray), skifte til dårlig signal på tv-sending, forklare deg at du bør gå for en som er 3-4000 opp i pris for å få "full pakke".

Jeg bestillte min fra Elkjøp på nett. En dag etter fikk Lefdal opp TV'en på veggen å jeg gikk for å se hva jeg hadde i vente, samt kjøpe ett veggfeste til 395.- som jeg så de hadde på nett. Selgeren sa jeg bare kunne glemme å kjøpe en denne TVen om jeg så mye på fotball, "Du får hva du betaler for, å denne TVen egner seg IKKE til fotball, da bør du gå for denne.." (16000,- og 55").

Vi får se sa jeg, TVen min er på vei og jeg har angrerett.. Har dere igjen veggfeste til 399? (Matsui veggfeste - Stort veggfeste for flatskjermer opptil 60" og 50 kg.).. Ahhh.. Off, Nei, du må ikke finne på å kjøpe et slikt veggfeste! Du bør gå for dette (1100,-). De billige tåler ikke en slik tyngde på skjermen.. (Hvorfor har de da dette i annonsen?!?) Nja, jeg skal tenke på det, sa jeg da.. Jeg fikk regelrett fnatt av hele selgeren..

Jeg reiste til butikken ved siden av (Jula), kjøpte veggfeste til 299,- på trass.. (MarQuant - Tåler opp til 75kg). Dette holder TV'en oppe på veggen AKKURAT slik jeg ønsker det!

Har du råd, kjøp TV'en, benytt angreretten og returner den om du ikke er fornøyd.. Det er mitt tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeamPro
    Selgeren sa jeg bare kunne glemme å kjøpe en denne TVen om jeg så mye på fotball, "Du får hva du betaler for, å denne TVen egner seg IKKE til fotball, da bør du gå for denne.." (16000,- og 55").

Vi får se sa jeg, TVen min er på vei og jeg har angrerett.. Har dere igjen veggfeste til 399? (Matsui veggfeste - Stort veggfeste for flatskjermer opptil 60" og 50 kg.).. Ahhh.. Off, Nei, du må ikke finne på å kjøpe et slikt veggfeste! Du bør gå for dette (1100,-). De billige tåler ikke en slik tyngde på skjermen.. (Hvorfor har de da dette i annonsen?!?) !
    Det komiske er at det jeg har blitt mest imponert over er hvor vanvittig bra 60pk250 er AKKURAT på fotball :-) Skulle likt å sett den LCD tv'n som klarer å komme i nærheten av bildeflyten når man ser fotball på denne!!

Og veggefeste.. vel, kjøpte mitt på clas olson til 390kr., og det er neste litt "overkill" i forhold til hva jeg trenger da med tanke på hvor mye vekt det tåler. Man skal ALDRI stole på butikkselgere, de er både din venn og din fiende. Dette fordi de kommer i konflikt med seg selv da de er avhengig av å tenke på fortjeneste når de anbefaler deg et produkt :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

signalmottaker til LG 60"

Takk for gode tips TeamPro og rs banditt.

Har bestilt PS3 m/ MOVE og X-tra kontrollere + noen spill og filmer.
    Tar sjangsen og henter en LG 60" i løpet av neste uke.
    Gjør klar til innrykk av 10+ fjortisgutter for guttungens 14-års dag.
    LITT MÅ EN GJØRE FOR AVKOMMET

Til meg selv
    blir det VIA-sat fotball og TV2 fotball
    Har dere en (VIA-sat) mottager å anbefale som gir svært gode signaler til TV'n?

På forhånd takk for hjelpen.

JensH

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JensH
    Takk for gode tips TeamPro og rs banditt.

Har bestilt PS3 m/ MOVE og X-tra kontrollere + noen spill og filmer.
    Tar sjangsen og henter en LG 60" i løpet av neste uke.
    Gjør klar til innrykk av 10+ fjortisgutter for guttungens 14-års dag.
    LITT MÅ EN GJØRE FOR AVKOMMET
    Du kan glede deg! Det er vanvittig digg å spille PS3 med MOVE på denne skjermen, test den MOVE demoen som heter "Tumble" som følger med

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •