Jeg gir opp plasma, LE55C655 eller LE55C675 ?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Jeg gir opp plasma, LE55C655 eller LE55C675 ?!

Ok jeg har nå vært eier av Samsung B855 som men ble returnert etter 1 uke pga buzz.

Kjøpte så Samsung B551, kjempe fornøyd med TV og bilde men fikk pengene tilbake etter 7 mnd pga feil som ikke lot seg reparere (HDMI). Var på service 4 ganger.

Kjøpte så PS50C675 etter å ha lest en test som virket kjempebra, men det viste seg at out of the box bilde er helt utrolig dårlig. Hvitt er grått, og fargene er blasse. Den støyer også noe helt sinnsykt, på samme nivå som B855.
    Har etter beste evne forsøkt å kalibrere til et decent bilde, men blir ikke tilfredsstilt. Jeg er ikke SÅ kresen men forlanger at bildet i det minste skal være like godt som B551, det er den altså ikke.
    Har kun gått etter øyemål og ser ikke poenget med å kjøpe en TV dersom den MÅ kalibreres proft for å få et ok bilde.

Har altså eid 3 TVer på 8 mnd og gir nå opp plasma og går for LCD, har da sett på LE55C655 og LE55C675. Hva er egentlig forskjellen, finner ingen store forskjeller ?
    Budsjett er ca 10.000 - 15.000.
    Jeg skal bruke TV til PS3, Media Center og film. Input lag bryr jeg meg ikke om da jeg ikke spiller FPS spill som COD osv.
    Har noen en formening om hva jeg skal velge, evt hva tenker dere om LE55C655 ?

LED er ikke helt utelukket men får inntrykk av at skal du ha en god LED i 50" eller mer må du opp i 20.000,- eller mer da de rimeligere LED ikke holder mål mtp clouding og div feil? Korrekt meg hvis jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er også på jakt etter en av disse. Forskjellen etter det jeg har fått med meg, er rammen og noe kabelgreier tilkobling.Skal være samme panel,så bilde skal være det samme. Den c675 koster 2-3 tusen mer.Om det er verdt pengene må være opp til hver enkelt å bedømme. Har sett 55c675 til 12995 på kampanje.
    Jeg liker plasmabildet veldig godt, men har hørt problemet med buzz og evt. innbrenning. Man er selvsagt skeptisk til sånne ting når man skal legge endel penger i det. Men man får mer for pengene med plasma har jeg hørt.
    Synd du var uheldig med de forrige du hadde.
    Si fra hva du velger er du snill og send referat på hva du syns.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Netrom66
    Hei.
    Er også på jakt etter en av disse. Forskjellen etter det jeg har fått med meg, er rammen og noe kabelgreier tilkobling.Skal være samme panel,så bilde skal være det samme. Den c675 koster 2-3 tusen mer.Om det er verdt pengene må være opp til hver enkelt å bedømme. Har sett 55c675 til 12995 på kampanje.
    Jeg liker plasmabildet veldig godt, men har hørt problemet med buzz og evt. innbrenning. Man er selvsagt skeptisk til sånne ting når man skal legge endel penger i det. Men man får mer for pengene med plasma har jeg hørt.
    Synd du var uheldig med de forrige du hadde.
    Si fra hva du velger er du snill og send referat på hva du syns.

Hei.

Ang innbrenning skjønner jeg ikke hva folk er så redd for. Det skjer sjelden på de plasma jeg har hatt og har aldri vært et problem. Dersom det skulle skje, noe det sjelden gjør forsvinner de etter få minutter uansett.

Det som skremmer meg ang plasma er støy, altså buzz. Alle plasma støyer uansett hva folk måtte mene, spørsmålet er bare hvor mye.
    Alle mine TVer har hengt på vegg, og B551 støyet absolutt minst. Den var også billigst og hadde best bilde imo, ironisk nok 
    Nå er jeg allergisk mot støy men mener fortsatt at det er for høyt, du kan liksom ikke se på TV på lavt volum uten å måtte høre bzzzzzzzzzzzzzzzz i bakgrunnen. Det fikser jeg ikke

Jeg syntes 2010 LCD 6 serien til Samsung er stygg, liker ikke den røde saken under logo. Så for min del blir det kanskje LE55C675 da den har rett ramme ?
    Hvor fant du til 12999 ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du ikke vil prøve ut de som kan plasma. Nemlig Panasonic... V20/G20 er milvis foran vilkesom helst LED/LCD skjerm når det kommer til å vise film/TV.

LG og Samsung har vel slitt litt med innbrenning, spessielt LG. Men aldri hørt at det har skjedd på Panasonic.

Syns uansett LCD er bedre enn LEDbelyst LCD. Blir for "glamor" aktig med LED syns jeg, selv etter kallibreringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lett gått for panasonic hadde de lært deg å designe TVer. Kan ikke forstå hva de tenker med når de setter seg ned med blyant å papir å designer noe så grusomt som det de gjør.

For meg er en TV på vegg som kunst og skal se bra ut.

Hvordan er buzz/støy på panasonic ?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne tråden jeg

Hadde selv B551 og var veldig forøyd med bildet på den. Min gikk også i stykker og fikk den ikke reparert. Fikk igjen pengene etter 5 uker på verksted....

Nå tester jeg en LG 250PK 60" plasma. Betydligere mindre buzz, enda slankere og penere å se på. Større bilde osv. Totalt sett masse tv for pengene, bildekvaliteten er hakket under 551, men kalibreringensmulighetene er så gode at man får et godt bilde ut av denne.
    Problemet for min del er at skjermen reflekerer noe helt enormt.. Det er et problem i min hvite stue med vindu. Ødelegger både farger og sort nivå til tider.

Av den grunnen vurderer jeg også en 55" LCD/LED om jeg finner den rette. De har rett og slett en helt annen opplevd kontrast i lyse rom...

Jeg bruker også skjermen mye til PC bruk og da tenker man jo på innbrenning med plasma. Dette var aldri mer enn et midlertidig problem med 551, med 250PK har jeg enda ikke sett noe overhode.

Sitat Opprinnelig postet av 029kid
    Hadde lett gått for panasonic hadde de lært deg å designe TVer. Kan ikke forstå hva de tenker med når de setter seg ned med blyant å papir å designer noe så grusomt som det de gjør.

Enig, å ha en 50-60" Panasonic stua er verken jeg eller samboer lysten på, de ser rett og slett ikke bra ut. TV'en blir et slags møbel når den er avskrudd.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har altså eid 3 TVer på 8 mnd og gir nå opp plasma og går for LCD, har da sett på LE55C655 og LE55C675. Hva er egentlig forskjellen, finner ingen store forskjeller ?
    Budsjett er ca 10.000 - 15.000.
    Jeg skal bruke TV til PS3, Media Center og film. Input lag bryr jeg meg ikke om da jeg ikke spiller FPS spill som COD osv.
    Har noen en formening om hva jeg skal velge, evt hva tenker dere om LE55C655 ?

LED er ikke helt utelukket men får inntrykk av at skal du ha en god LED i 50" eller mer må du opp i 20.000,- eller mer da de rimeligere LED ikke holder mål mtp clouding og div feil? Korrekt meg hvis jeg tar feil.
    Jeg har også hatt 855 og var ekstremt fornøyd med den, men den måtte på rep for buzzingen og det er tydeligvis noe som er ekstremt vanskelig for Samsung å fjerne på de nye modellene også. Etter å ha lest samtlige sider både her og på engelske og amerikanske forum så valgte jeg å droppe dette, da rundt 60% av erfaringene er negative og det gjelder også perfekte Panasonic. Jeg tenkte også på bakbelyst LED men der også var det en del negativt. Så jeg endte med LCD, som jeg faktisk fant ut at var den teknologien det sto minst negativt om, spesielt Samsung LCD. Det gikk også på en del på egen erfaring.

Jeg endte til slutt på LE55C675 til 12995. Forskjellen fra denne og til 655 er ikke mye, bare at 675 har et litt annet utseende og satelittdekoder for Canal Digital. Denne tven har ekstremt lite clouding, og har et utrolig bra sortnivå. Målt til 0.03 cd/m2 hos HDTVtest som er vesentlig bedre enn ALLE Edge-LED skjermer. Med litt lys på i stua så er sortnivået kølsvart, og i helt mørkt rom så er sortnivået overaskende sort og bedre enn min 855. Og hvis du bruker innstillingene som de har lagt ut så får du et bilde som er helt fantastisk. Helt støyfritt, utrolig skarpt og dybde og fargenere virker å være "spot-on"

Tven har en del input lag, men etter et par timer med tilvenning på COD så er du godt igang igjen. Jeg er hvertfall utrolig fornøyd og anbefales! Håper dette hjalp!

Dette blir et midlertidilig valg til baklit-led modellene blir bedre og får flere soner. Neste år ligger det ann til i overkant av 500 soner og da snakker vi!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg har også hatt 855 og var ekstremt fornøyd med den, men den måtte på rep for buzzingen og det er tydeligvis noe som er ekstremt vanskelig for Samsung å fjerne på de nye modellene også. Etter å ha lest samtlige sider både her og på engelske og amerikanske forum så valgte jeg å droppe dette, da rundt 60% av erfaringene er negative og det gjelder også perfekte Panasonic. Jeg tenkte også på bakbelyst LED men der også var det en del negativt. Så jeg endte med LCD, som jeg faktisk fant ut at var den teknologien det sto minst negativt om, spesielt Samsung LCD. Det gikk også på en del på egen erfaring.

Jeg endte til slutt på LE55C675 til 12995. Forskjellen fra denne og til 655 er ikke mye, bare at 675 har et litt annet utseende og satelittdekoder for Canal Digital. Denne tven har ekstremt lite clouding, og har et utrolig bra sortnivå. Målt til 0.03 cd/m2 hos HDTVtest som er vesentlig bedre enn ALLE Edge-LED skjermer. Med litt lys på i stua så er sortnivået kølsvart, og i helt mørkt rom så er sortnivået overaskende sort og bedre enn min 855. Og hvis du bruker innstillingene som de har lagt ut så får du et bilde som er helt fantastisk. Helt støyfritt, utrolig skarpt og dybde og fargenere virker å være "spot-on"

Tven har en del input lag, men etter et par timer med tilvenning på COD så er du godt igang igjen. Jeg er hvertfall utrolig fornøyd og anbefales! Håper dette hjalp!

Dette blir et midlertidilig valg til baklit-led modellene blir bedre og får flere soner. Neste år ligger det ann til i overkant av 500 soner og da snakker vi!
    Herlig takk for input

Litt off topic, men MaW jeg vet at du også har hatt B551.
    Channel list på B551 var slik at du fikk om samtlige kanaler med mulighet for å høyreklikke for å se fremtidig program når du trykket på "CHN LIST".
    La merke til på min C675 at dette er endret og du får nå kun opp oversikt over kanaler uten mulighet for å se program.

Vet det er andre måter å få fram dette må som TV GUIDE men den oversikten er for meg ubrukelig.
    Er det sånn at du MÅ inn på menu broadcast (?) eller hvor det var å velge det valget under kanalliste for å få fram tilsvarende oversikt ?

Regner med at LCD C675 også har samme many som plasma C675 og antar også dette gjelder samtlige 2010 modeller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, dere skriver 12999 for LE55C675. Hvor ?
    Billigste jeg finner er Amentio, 13600,-

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For meg er en TV på vegg som kunst og skal se bra ut.

Ok.. syns V serien er fin jeg da ... men men. Smak og behag.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig takk for input

Litt off topic, men MaW jeg vet at du også har hatt B551.
    Channel list på B551 var slik at du fikk om samtlige kanaler med mulighet for å høyreklikke for å se fremtidig program når du trykket på "CHN LIST".
    La merke til på min C675 at dette er endret og du får nå kun opp oversikt over kanaler uten mulighet for å se program.

Vet det er andre måter å få fram dette må som TV GUIDE men den oversikten er for meg ubrukelig.
    Er det sånn at du MÅ inn på menu broadcast (?) eller hvor det var å velge det valget under kanalliste for å få fram tilsvarende oversikt ?

Regner med at LCD C675 også har samme many som plasma C675 og antar også dette gjelder samtlige 2010 modeller ?
    Jeg har ikke hatt B551, men kun det beste: B855

C675 har samme menyoppsett som de andre ja, med noen ekstra alternativer mtp. satelitt dekoder.

675 var på tilbud hos elkjøp til 12995 men ligger vel på 14995 eller noe nå. Veilende på denne var faktsik 19995, så vi snakker prisfall her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah ok da har jeg blingsa, men B855 hadde vel channel list som jeg beskriver over hadde den ikke ?

Den oppfører seg annerledes på LE55C675 eller ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang innbrenning skjønner jeg ikke hva folk er så redd for. Det skjer sjelden på de plasma jeg har hatt og har aldri vært et problem. Dersom det skulle skje, noe det sjelden gjør forsvinner de etter få minutter uansett.
    Jeg har en Pioneer 5090H, og den har fått seg en TV2-logo tatovert i øverste høyre hjørne. Jeg oppdaget den noen uker etter Fotball-VM (i slutten av juli, altså). Selv etter mange runder "skjermvask" og selv om jeg nå holder meg helt unna TV2, så er den der fortsatt. Den er riktig nok vesentlig svakere enn da jeg først oppdaget den, og den stort sett bare synlig mot lys bakgrunn nå, hvilket i praksis vil si at jeg stort sett bare ser den når jeg ser på en 4:3 sending. Men, den er definitivt der, og jeg blir grundig sur hver gang jeg legger merke til den.

Så innbrenning kan nok fortsatt være et problem, ser du.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg avskrevet innbrenningsproblematikken på plasma heller, og sier ikke at det ikke skjer.
    Men innbrenning er fortsatt noe utenforstående frykter og unngår derfor plasma.

I mine øyne blir det et feil argument da det skjer såpass sjelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er/var nok på elkjøp/lefdal som kjørte den kampanjen der jeg så den til 12995,-. Kan sikkert få den til samme pris nå hvis du er flink til å prute.

Jeg følger fortsatt med på den samme modellen, så det blir nok den på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

input lag

Angående input lag.

Skjer dette i feks FIFA (PS3) eller normale ikke FPS spill også ?

Kom over denne:
    YouTube - An example of LCD 'lag'

Kan ikke tenke meg det er så ille, men er det slik det oppleves ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du merker det knapt på spill som ikke krever reaksjonsevne.. Lyden blir også forsinket, så du får ikke problemer med Lipsync.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tven har en del input lag, men fifa 11, bilspill og "rollespill" som God of War går helt fint. Call of duty går også helt greit, men det trengs litt tilvenning og du dør nok kanskje 1 gang mer enn vanlig...Men så har du også fordelen med stor skjerm og får med deg alt av små bevegelser i spillet, perfekt for sniping.

LE55C675 ligger vel til rundt 15000 nå, og LE55C655 ligger vel noe under.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er LE55C675 bestilt og leveres i morgen.

Klarte faktisk å prute meg til en god pris, 13200,- fra MPX

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg LE55C675 på veggen og jeg må si jeg er enig i hva du skriver MAW.
    TVen er helt sinnsyk og, sinnsykt bra svart nivå. Er vesentlig penere bilde på denne en PS50C675.
    Men jeg må levere TV tilbake til MPX å få ny pga defekt pixel, bah ;\

Uansett, tester *.MKV som fungerer bra med unntak av at den ikke viser undertekst ?
    Hvorfor, er det ikke støtte for det i firmware ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •