Jeg gir opp plasma, LE55C655 eller LE55C675 ?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis!

Samsung LCD er tingen!

Har ikke prøvd så mye mkv via usb'n, så kan ikke svare der dessverre...

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns du ikke vil prøve ut de som kan plasma. Nemlig Panasonic... V20/G20 er milvis foran vilkesom helst LED/LCD skjerm når det kommer til å vise film/TV.
    LG og Samsung har vel slitt litt med innbrenning, spessielt LG. Men aldri hørt at det har skjedd på Panasonic.

Syns uansett LCD er bedre enn LEDbelyst LCD. Blir for "glamor" aktig med LED syns jeg, selv etter kallibreringer.
    +1.

Har 2 stk plasma fra Panasonic, V10 (2010 mod) & PX70 (2007 mod), begge 42".
    MEGET bra bilde og overhode ingen problemer.

Kommer uten tvil til å kjøpe Panasonic Plasma neste gang tv´en skal byttes ut.

EDIT: Set at du har fått deg ny skjerm. Grattis. Håper du blir fornøyd

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Panasonic plasma tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, jeg angrer ikke et sekund på LE55C675. Bedre bilde enn alle Samsung/Sony Plasma jeg har eid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min panasonic buzzer ikke, men ser at andre klager på det. Kanskje tv`ene med fetest ramme har tykkest gods og dermed lydisolerer best?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter panasonic plasma tipset

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Samsung LCD. Svært fornøyd med min 46C655.

Har hatt Panasonic G20 i stua, men jeg taklet ikke buzzen. Da hjelper det ikke at bildet er knallbra. Tør påstå alle G20 buzzer. Har selv hørt 42" og 46". En jeg kjenner har 50" og han har det samme. Spørsmålet er hvor følsom man er for det, og hvor langt unna man sitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

buzz

Min LE55C675 har nå begynt etter noen mnd å lage buzz, kan minne om lav plasma buzz og varierer etter lyse og sterke bilder.

Er dette normalt på LCD, skal store LCD skjermer generelt lage støy ?
    Tar du mute på en HD kanal høres det bedre enn ved SD kanal.

Er jeg for kresen når det kommer til støy eller er det en feil jeg burde reklamere på?
    Andre her som har samme TV og kan fortelle om deres er 100% lydløs eller om det kommer lyd fra panelet i det hele tatt ?

Sitter 3-4 meter fra TV og det irriterer meg grenseløst når det er lavt volum på TV, evt scener med lite lyd. Jeg hører det nok bedre enn andre iom at jeg vet om lyden, but still...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vanligvis ikke være noe form for buzz på LCD tver. Jeg har ingen form for buzz på min, så jeg veit ikke hva dette kan være..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da ringer jeg samsung.
    Er det panelet som støyer eller strømforsyningen ?

Er jo tydeligvis noe feil da i mitt tilfelle, iom at din og div LCD ikke skal støye og burde det la seg repareres, hva tenker du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er TV tilbake fra service, nytt panel og ny PSU står det skrevet MEN fortsatt ingen fiks på støyen.
    Vet ikke om jeg er for sær på støy eller ikke, men jeg begynner å tvile på at de i det hele tatt har byttet panel/psu.

Kan man ikke se running time i service meny ? Tenker da på hvor mange timer TVen er brukt, går det? Jeg fant det nemlig ikke.

Maw:
    Kan du pleeeease gjøre meg en tjeneste ?
    Kan du ved anledning når det er 100% silence i rommet du har TVen sjekke om du har en støy forandring fra panelet når du øker backlight til 20.

Det har seg slik hos meg at dersom backlight står på enten 1-19 så er det en svak støy, men ironisk nok om jeg setter backlight på maks, altså 20 så forsvinner støyen.

Kan du teste om du også har det slik ?
    Fint om du legger øret sånn 20 cm fra panelet, ikke metervis

Thaanks

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borti noe ligende selv på Toshiba LCD. Lyden ble der borte over et bestemt nivå på baklys og var sterkest på 0 i baklys. Der hørtes det ut som en trafo lyd. Selv ga jeg beng i lyden og solgte til slutt tvn. Har nå hatt 3 plasma og alle støyer/buzzer istørre eller mindre grad prøver bare å overse det så godt som mulig. Har ikke hørdt på Samsung LCD i stille rom. Bare kalibrert C635-kanon god tv!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Panasonic G20 i stua, men jeg taklet ikke buzzen. Da hjelper det ikke at bildet er knallbra. Tør påstå alle G20 buzzer. Har selv hørt 42" og 46". En jeg kjenner har 50" og han har det samme. Spørsmålet er hvor følsom man er for det, og hvor langt unna man sitter.
    Du kan ikke generalisere her. Jeg vet at en del har fått både G20 og VT20 som gir elektronisk "buzz". Men Panasonic G20 og VT20 som jeg hadde i fjor, buzzet ikke mer enn andre plasma-skjermer. Og jeg er minst like kresen på dette som andre (ligger med hodet bak skjermen for å lytte). Alle mine Pioneer-plasma`-skjermer har blant annet blitt byttet ut eller solgt fordi de støyet for mye og selvsagt også den beryktede Samsung 855 som var hel for j*****lig på dette området.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 029kid
    Da er TV tilbake fra service, nytt panel og ny PSU står det skrevet MEN fortsatt ingen fiks på støyen.
    Vet ikke om jeg er for sær på støy eller ikke, men jeg begynner å tvile på at de i det hele tatt har byttet panel/psu.

Kan man ikke se running time i service meny ? Tenker da på hvor mange timer TVen er brukt, går det? Jeg fant det nemlig ikke.

Maw:
    Kan du ved anledning når det er 100% silence i rommet du har TVen sjekke om du har en støy forandring fra panelet når du øker backlight til 20.

Det har seg slik hos meg at dersom backlight står på enten 1-19 så er det en svak støy, men ironisk nok om jeg setter backlight på maks, altså 20 så forsvinner støyen.

Thaanks
    Det som er problematisk med slike ting, er at ikke alle klarer å høre det.
    På jobben har vi et par i2s copibook HD.

Når den første ble kjøpt inn, sa jeg til installøren:
    Denne støyer, en høyfrekvent lyd.

Han hørte ingen ting.
    Jeg fikk sjefen til å komme ned, hun hørte ingen ting.
    Fikk flere andre til å komme, de hørte ingen ting.

Det er ikke alle som klarer å høre de frekvensene, men jeg har funnet ut at det virker aldersbestemt. Folk opp til ca midten av 30-årene klarer å høre det. De som er nærmere 40-50+, de hører ingen ting..

Lyden er svært sjenerende og i ettertid har leverandøren innrømmet at det er noen komponenter som kan skiftes (for et par titusener, he he).

Så, ja.. Det kan godt være at de som sier de har en stille tv, rett å slett ikke klarer å høre de frekvensene. Det er også en risiko at de på serviceverkstedet ikke klarer å høre det. Støyplager er svært subjektive, men det er ikke noe man skal prøve å "overse" (man kan faktisk bli syk av støyplager)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 029kid

Maw:

Thaanks
    Ingen buzz... Min er helt stille. Jeg har baklys på 4 eller 5, og det gir ingen buzz i det hele tatt. Get HD-PVRen støyer mer, og den høres knapt...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •