Noen bedre ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Noen bedre ?

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen bedre ?

Hei, jeg skal ha meg en ny TV og har sett meg ut en 46" Samsung UE46C6005 til 8995,-
    Det jeg lurer på er om det er mulig å få noe bedre for den prisen.
    TVen blir i all hovedsak brukt til å se TV signaler fra paraboldekoder ( ikke HD ) og filmer fra DVD, Blueray, og kanskje en og annen film fra PC.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende kjøp til den prisen, uten tvil - men husk et supertynt veggfeste så du får utnyttet tvens mangel på tykkelse

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det var en av modellen som hang på hifi'n i Drammen. Må si at jeg ble imponert av bildet.(med tanke på at det er 6 serien) Skinn jakkene til gutta i den motorsykkelfilmen(med travolata og co) var knall sorte , men full av detaljer.Bilde beveget seg også smooth.,ingen utviskelser av detaljer ved bevegelse/pano.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar
    Var på Elkjøp og skulle ha en på Tirsdag men de hadde selvfølgelig ikke ikke noen inne ( ikke noen steder i Bergen m omland ) så jeg reserverte en som forhåpentligvis kommer i morgen ( var i alle fall det de sa i butikken )
    problemet nå er at jeg har hatt en uke på å lese meg opp og har kommet til at jeg kanskje heller vil ha Samsung PS50C7705 50" plasma.
    Spørmålet da blir jo om den er verd de ekstra 4 lappene den koster.
    Noen som har en mening om det ?
    Kan vel også si at jeg har en dårlig 42" plasma nå og sliter ikke nevneverdig med "lysproblematikken" på dagtid, og når det gjelder "plasmaduring" så høres vel den jeg har nå ut som en middels Harley med dårlig potte, så det ser jeg heller ikke på som et problem.
    Nå er det, så langt som jeg har klart å finne ut, ingen i Bergen som har Plasmaen på lager heller, så det blir vel uansett til at jeg henter 46" LED i morgen og prøver den, så får jeg heller bestille Plasmaen ( kommer på Elkjøp ca 11 Nov. ) og teste den etterpå.
    Noen tips til hva jeg skal se etter for å ha noe å sammenligne ?

Pip

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Samsung UE46C6005 kommet i hus, prøver å koble opp diverse og få alt til å virke nå, så har ikke hatt tid til å sette meg ned å studere bilde ennå .....
    får ikke DVD til å virke på component inngang så nå blir det finlesing av bruksannv :/
    Noen som har link til tester, anbefalte innstillinger på denne TVen ?

Pip

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Da var Samsung UE46C6005 kommet i hus, prøver å koble opp diverse og få alt til å virke nå, så har ikke hatt tid til å sette meg ned å studere bilde ennå .....
    får ikke DVD til å virke på component inngang så nå blir det finlesing av bruksannv :/
    Noen som har link til tester, anbefalte innstillinger på denne TVen ?

Pip

Jeg har maken TV, og har benytte komponent frem til jeg fikk tak i cam og kort. Det fungerte helt greit.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da fikk jeg bilde fra DVD via component inng på TV, skiftet fra RGB til YUV i spilleren, men får ingen lyd .....
    skal ikke være lett dette :/

Pip

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er fordi komponent bare er de tre fargene R(ød)G(rønn)B(lå), altså ingen lyd, sett tilbake til RGB og få deg et sett phonokabler, vanligvis rød og hvit/svart. Eller fem kanaler hvis du skulle ønske det da i flere farger, men det går ann å bruke 2,5 sett med rød og hvit/svart.

Evt. en fullkoblet Scart, (da også med RGB).

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, ser jeg var litt uklar i siste posten min, jeg hadde DVD spiller innstilt på RGB og fikk da ikke bilde på TV, endret valg i DVD oppsett fra RGB til YUV out, og fikk bilde, når det gjelder lyden så er det ikke mulig å koble lyd til TV med phonokabler.

Når det gjelder andre tilkoblinger så er alle aktuelle opptatt.. Det er kun en scart inng via en overgang som fulgte med TV, denne må jeg bruke på satelitttuneren.
    Det er kun en video inngang ( gul,rød,hvit) også denne via en overgang som fulgte med TV, denne må jeg bruke til recieveren for å få bilde når jeg endrer innstillingene. Da er det bare component inngangen igjen til DVD, og der får jeg altså kun bilde med DVD innstilt på YUV out og ingen lyd .......
    Det er forøvrig 4 HDMI innganger, noen som vet om det finnes en overgang fra component + audio til HDMI ? Det er vel eneste muligheten jeg har igjen nå med mindre jeg finner en component utgang på reciever, trenger ikke lyd derfra til TV
    og da kan jeg koble DVD via video inngangen....

Pip

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får man jo kjøpt Bluray-spillere til godt under 1000-lappen, da får du HDMI-ut, og slipper å kjøpe en haug med kabler til den gamle DVD-spilleren.

Skal du ha overgang fra komponent til HDMI må du ha en boks som konverterer signalene fra analog til digitalt, dette i tillegg til kablene du trenger koster nok mer enn å bare kjøpe en rimelig Bluray-spiller.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden så er det ikke mulig å koble lyd til TV med phonokabler.
    Jo, det går ann. Komponentutganger har alltid lyd separat, likeledes med komponentinnganger. Noe annet henger ikke på greip. Rot frem manualen, ta en bedre kikk, eller kom med modellnr.

Edit: BluRay-spiller i 2010, hahahaha. En WDTV live-boks koster under 1000. Asus O-play2 kommer snart forresten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •