Kjøpte jeg for billig tv likevel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpte jeg for billig tv likevel?

Kjøpte en 42" av Philips' 5000-serie. Etter å ha justert endel er jeg veldig godt fornøyd med alt for den veldig rimelige prisen. Untatt en ting.

Av og til uansett kilde, så er det enkelte bevegelser som det virker som hakker litt.

F. eks. i starten av siste Indiana Jones filmen: Den russiske obersten eller hva det er setter seg ned på kne og de bak han skyter de amerikanske vaktene der. Idet han på kne reiser seg igjen, så er bildet lite flytende. Det er da zoomet inn på uniformen hans, og han reiser seg skarpt. Altså hele bildet beveger seg nesten, og det blir ujevnt.

Er dette et kjent fenomen på LCD? Er det kilde-relatert slik at problematikken vil være sånn uansett? Er det noe jeg kan gjøre i innstillingene på tvn så det blir mindre fremtredende? Eller: kjøpte jeg litt for billig tv allikevel da?

Prøvde å gjøgle rundt på alle innstillinger på tvn uten at jeg ble kvitt dette. Irriterende.

Tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av alle motion "forbedringer" osv. 120hz crap og slikt..

De pleier ofte å være skyldige.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en 3000 serie Philips som jeg kjøpte mens samsungen er på service, og kan kjenne igjen litt av det du sier. Så det spesielt på på ansiktet på en skuespiller, han hadde litt skjeggstubber, og de var klare mens han stod still og snakket, men så snudde han på hodet, ikke raskt,men nok til at alle detaljer ble visket ut.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution
    Slå av alle motion "forbedringer" osv. 120hz crap og slikt..

De pleier ofte å være skyldige.
    +1

Prøv dette først.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå tatt opp saken med Philips, for jeg tror det må være noe galt med tv'en min.

Det er enten:

-noe galt med tv'en. Alle typer kilder hakker i panoreringer, zooming eller beveglser innimellom. Det er umulig at en tv som kostet 6000,- og som er ny i 2010 skal være DÅRLIGERE enn min 3 år gamle Tatung på dette området. Det gjelder SD-tvsendinger, BluRay, HD-materiale fra PC. Det hakker i bevegelser over hele linja. Jeg har eksprimetert i 3 dager med alle mulige ting av i bildeinnstillingene (alt er prøvd av og på... til og med PC-mode som gir veldig flatt dårlig bilde...) Det blir bare verre om jeg stripper det helt ned med bildebehandling. Venter på svar fra Infocare som har hjemmeservice av Philips tv'er.

-en tv som er langt under min standard for akseptabel bildekvalitet. Når bildet flyter som det skal på en video er det flott og jeg er veldig godt fornøyd. Men det er ikke akseptabelt at en tv hakker i alle kamerabevegelser eller bevegelser i bildet. Da blir det umulig å nyte en film eller hva det skulle være. Dersom konklusjonen på hjemmeservice er at ingenting feiler apparatet blir det definitivt angrerett.

Er det noen der ute som har lignende erfaringer? Altså noe som er helt forferdelig av en eller annen grunn? Noen der ute med Philips 5000-serie TV som kan si meg om de rett og slett er så dårlige? Det har jeg vanskelig for å tro. Correct me if i am wrong.

Please? Råd her fra fattig mann som er skuffet over tv-investering etter stramt budsjett..... :P

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av johsgjerde
    Har nå tatt opp saken med Philips, for jeg tror det må være noe galt med tv'en min.

Det er enten:

-noe galt med tv'en. Alle typer kilder hakker i panoreringer, zooming eller beveglser innimellom. Det er umulig at en tv som kostet 6000,- og som er ny i 2010 skal være DÅRLIGERE enn min 3 år gamle Tatung på dette området. Det gjelder SD-tvsendinger, BluRay, HD-materiale fra PC. Det hakker i bevegelser over hele linja. Jeg har eksprimetert i 3 dager med alle mulige ting av i bildeinnstillingene (alt er prøvd av og på... til og med PC-mode som gir veldig flatt dårlig bilde...) Det blir bare verre om jeg stripper det helt ned med bildebehandling. Venter på svar fra Infocare som har hjemmeservice av Philips tv'er.

-en tv som er langt under min standard for akseptabel bildekvalitet. Når bildet flyter som det skal på en video er det flott og jeg er veldig godt fornøyd. Men det er ikke akseptabelt at en tv hakker i alle kamerabevegelser eller bevegelser i bildet. Da blir det umulig å nyte en film eller hva det skulle være. Dersom konklusjonen på hjemmeservice er at ingenting feiler apparatet blir det definitivt angrerett.

Er det noen der ute som har lignende erfaringer? Altså noe som er helt forferdelig av en eller annen grunn? Noen der ute med Philips 5000-serie TV som kan si meg om de rett og slett er så dårlige? Det har jeg vanskelig for å tro. Correct me if i am wrong.

Please? Råd her fra fattig mann som er skuffet over tv-investering etter stramt budsjett..... :P
    Min mor har en Philips 32 3000 serie og den er helt grei...men hun buker bare RIKSTV...hva med RiksTV på din TV...og NRK1 HD som du kan få inn bare ved å koble til en antenne....
    Ellers kjenner jeg igjen LCD og hår/skjegg....derfor har jeg plasma...
    for noen uker siden så var jeg på Smart Club Alnabru...der stod det masse Philips TV'er med stort sett Blu-Ray...de så helt fine ut...
    Hvordan forer du tv'en med SD bilder?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Min mor har en Philips 32 3000 serie og den er helt grei...men hun buker bare RIKSTV...hva med RiksTV på din TV...og NRK1 HD som du kan få inn bare ved å koble til en antenne....
    Ellers kjenner jeg igjen LCD og hår/skjegg....derfor har jeg plasma...
    for noen uker siden så var jeg på Smart Club Alnabru...der stod det masse Philips TV'er med stort sett Blu-Ray...de så helt fine ut...
    Hvordan forer du tv'en med SD bilder?
    Min har denne hakkingen som sagt på alle kilder. SD fores fra altibox, pass through HDMI via min Yamaha RX-V1800.

Så på "That 70's" i dag og Kitty's hånd når hun gestikulerte var som en tåke....

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Min har denne hakkingen som sagt på alle kilder. SD fores fra altibox, pass through HDMI via min Yamaha RX-V1800.

Så på "That 70's" i dag og Kitty's hånd når hun gestikulerte var som en tåke....
    Sånn skal det ikke være,,,ser stadig vekk Altibox, men det på min gamle Philips "tjock tv".....
    Men prøv den innebygde digitale tuneren på NRK kanalene.....
    Prøv også Altiboxen med scart (og HDMI) rett inn i tv'en...
    Oppskalerer du signalet fra Altiboxen fra 1080i til 1080p....
    Hva gir Altiboxen ut?
    Og hva slags HDMI ledninger bruker du? Biltema/Clas eller noe ordentlig?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn skal det ikke være,,,ser stadig vekk Altibox, men det på min gamle Philips "tjock tv".....
    Men prøv den innebygde digitale tuneren på NRK kanalene.....
    Prøv også Altiboxen med scart (og HDMI) rett inn i tv'en...
    Oppskalerer du signalet fra Altiboxen fra 1080i til 1080p....
    Hva gir Altiboxen ut?
    Og hva slags HDMI ledninger bruker du? Biltema/Clas eller noe ordentlig?
    Har prøvd BluRayen rett inn i HDMI utenom receiveren. Samme issue. Oppskalerer ikke altibox nei. Den gir 720p. Scart er forsåvidt interessant for å feilsøke, men uaktuelt for å bruke. HDMI-ledningene er billige, men de fungerte så utrolig godt på den gamle tatungen. det var en forferdelig dårlig tv på sett og vis, men bildet bevegde seg faktisk helt jevnt. Min oppfatning er at jeg sjelden ser eller hører forskjeller på digitale kabler. Har noen dyre kabler på lyd-siden i det som er stereodelen av anlegget, men klarer ikke å merke hørbare forskjeller på digitalkablene til dac'en enda det er relativt dyre komponenter gjennom hele den delen av anlegget. Kunne selvfølgelig kostet på meg en og annen god kabel nå når bildesiden er oppgradert! (om problemet blir fikset da...) Men akkurat når det gjelder denne problematikken tror jeg ikke det er digitalkabel-relatert.

Nei. Det blir interessant å høre på hva InfoCare kan hjelpe med når en tv-tekniker ringer.

Gjorde forresten et kjapt søk på google om denne tven, og den har faktisk fått endel brukbare kritikker. Så her lukter det noe muffens med mitt apparat.

Takker for god respons classic46! skal gi lyd i tråden når infocare tar kontakt. spent på Philips' "hjemmeservice"...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Infocare i dag og fikk status på reparasjonen! De hadde registrert saken først i dag, men allerede bestilt en del som skulle skiftes. Visstnok et kretskort av noe slag.

Dette tyder vel på at det kan være et kjent problem? Utifra at jeg beskrev symptomene grundig til Philips sentralt og utifra det har de bestilt del uten å snakke med meg? Syns det tyder på at det kan ha skjedd før!

Delen ankommer antakelig mandag 18. så her blir det selvfølgelig noen dager venting.. Håper dette kan fikse problemet! Men bør vel ikke få for stort håp enda..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ringte Infocare i dag og fikk status på reparasjonen! De hadde registrert saken først i dag, men allerede bestilt en del som skulle skiftes. Visstnok et kretskort av noe slag.

Dette tyder vel på at det kan være et kjent problem? Utifra at jeg beskrev symptomene grundig til Philips sentralt og utifra det har de bestilt del uten å snakke med meg? Syns det tyder på at det kan ha skjedd før!

Delen ankommer antakelig mandag 18. så her blir det selvfølgelig noen dager venting.. Håper dette kan fikse problemet! Men bør vel ikke få for stort håp enda..
    Håper det ordner seg....men glem ikke at alle "greiene" vi snakker om og debatterer her på forumet er MASSEPRODUSERT elektronikk....
    hvilket betyr at noen alltid vil få en "greie" innimellom som det er en fabrikasjonsfeil på....bare tenk på hvor mange kretskort og loddepunkter osv osv som er inne i Tv'en din....og hvor lite som skal til for at ting ikke funker 100 %....mitt motto er fremdeles når det gjelder data og lyd/bilde:
    Murphy Rules..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ordner seg....men glem ikke at alle "greiene" vi snakker om og debatterer her på forumet er MASSEPRODUSERT elektronikk....
    hvilket betyr at noen alltid vil få en "greie" innimellom som det er en fabrikasjonsfeil på....bare tenk på hvor mange kretskort og loddepunkter osv osv som er inne i Tv'en din....og hvor lite som skal til for at ting ikke funker 100 %....mitt motto er fremdeles når det gjelder data og lyd/bilde:
    Murphy Rules..
    Da antar jeg du snakker om Murphy's lov? "Anything that can go wrong, will go wrong". (Wikipedia)

Fra jeg skaffet mitt første stereoanlegg i år 2000 som 18-åring har det gått med noen timer med data, lyd og bilde... Det stemmer nok bra at alt som kan gå galt vil gå galt. Men: hva skulle vi hatt som hobby ellers?

Har trua på tv'en. Når det ikke hakker er jeg strålende fornøyd med bildekvaliteten.

Avslutter for nå med et sitat som kan passe fra de udødelige Beatles, som for meg handler om anlegg: "Some are dead and some are living, In my life I've loved them all..."

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen ventes reparatør fra Infocare.

Da er man spent på om:

-han er enig med meg om at noe er feil med tv'en. (men det må han nesten være, kan umulig være riktig all den hakkingen????)

-han har bestilt riktig del?

-om det fikser problemet...

Gir en oppdatering i morgen. Dersom han mener det er ingenting feil med tv'en blir det definitivt angrerett... Den varer til torsdag...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tven har mest sannsynlig en HD-testfilm innebygget (til bruk i butikk). Du kan jo spille av denne og se om det hakker der og? Denne filmen er spesiallagd for å passe perfekt med tven, så om du får hakking der så er det noe kødd på gang definitivt.

Sjekk under menyen etter HD-demoinnhold elnosånt. Husker dessverre ikke helt hvor det var.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja. Byttet hovedkort, ingen forskjell. Litt bedre med 100hz av. Mulig det bare er jeg som er overkritisk til skjermen her... Reparatøren var ikke helt enig i alle klagene mine kunne det virke som...

Da er det iallefall eliminert. Jeg har vedtatt for meg selv at jeg skal være fornøyd med tv og pc og anlegg og alt sånt nå, for nå har jeg brukt ALT for mye energi på "dingser" som damene sier..

Takker for svar i tråden, herved erklært..... ikke løst men akseptert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •