Tåler veggen vekten av plasmaskjermen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tåler veggen vekten av plasmaskjermen?

Hei,

Er det noen som har turt å henge plasmaen sin på en vegg av gipsplater?
    Er selv litt skeptisk til å henge 40-50 kg på gipsveggen min.... kjedelig dersom plasmaen skulle gå i gulvet og etterlate et digert hull i veggen :cry:

Noen kommentarer?

B

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gipsvegger ville jeg muligens vært litt forsiktig..

Det beste investeringen en gjør er vel å montere det rett i stenderne i veggen. Bank forsiktig i veggen med knokene og hør etter ekko. Der det ikke låter hult har du (forhåpendligvis) en stender. Disse tåler vekten av lusne 50 kg

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet eg og. Eg har bestemmt meg for ikkje å henge den opp på gipsveggen min. Er redd for den skal detta ned ja.

Eg søkte som brannslange har sagt, men uten nokon idellt resultat for meg da.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruk gipsvegg.

Har vært tilfeller der de har løsnet og falt ned.

Mitt forslag er å finne stenderne og spikre en plate mellom disse og feste skjermen på disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dersom enkelte har problemer med å finne stendere bruker dere selvsagt en slik en..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han opp JVC 35" til en kompis på veggen. den veier litt over 30 KG, og og slik vi festet den vil veggen tåle mye mer.

Slik gjør du:

Bank i veggen slik som nevnt over, der lyden er andeledes er det en stender, denne trenger du, men problemet er at i 99% av tilfellene så er stenderen en 2"4", og da er bredden kun 5 cm, det beste er å treffe midt i denne. Siden kompisen min ville ha den på en spesifik plass, så kunne vi kun bruke en stender. Så får å finne midten av stenderen, tok jeg en batteri drill, og ett tynt bor, maks 3 mm, og startet litt tilsiden av der stenderen var, og kjøre borret, mens jeg beveget borret mot stenderen, når borret stoppet, var det den ene enden av stenderen, slik gjorde jeg også på den andre siden. Da finner du lett midten. Disse merkene ble i mitt tilfellet dekket av opphenget av plasmaen.

Hvis du har mulighet for å feste i 2 stendere som jeg anbefaler, så er det kun å måle 60 cm fra senter av den du fant, så har du senter av neste, dette er en norm, så hvis snekkeren ikke er en idiot, så er det slik hos deg også.

Når du så fester så bruk en skure som er lang, men ikke for lang, da blir den for tung til å sku inn, og merket på hodet vill bli ødelagt.

For ekstra hold bruk DRIVA (bruk metal, ikke plast versjonen), dette får du kjøpt på alle jernvare butikker, og en drive skal kunne tåle 27 kg på veggen.

På den jeg hang opp, tok vi godt i og borret opp flere hull i opphenget til Plasmaen, slik at vi brukte 3 ekstra på hver side, tilsammen 6 Drivaer.

Denne plasmaen garanterer jeg at ikke detter ned.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Og dersom enkelte har problemer med å finne stendere bruker dere selvsagt en slik en..
    Clas Ohlson har en "StudFinder" samme greia som den B&D greia.
    Koster 149,- tror jeg det var. Brukte den når jeg monterte opp kjøkken til meg selv og til moderen. Funket som en drøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange gode tips :-)

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tåler veggen vekten av plasmaskjermen?

Sitat Opprinnelig postet av Basti
    Hei,

Er det noen som har turt å henge plasmaen sin på en vegg av gipsplater?
    Er selv litt skeptisk til å henge 40-50 kg på gipsveggen min.... kjedelig dersom plasmaen skulle gå i gulvet og etterlate et digert hull i veggen :cry:

Noen kommentarer?

B
    Det er vel ikke akkurat veggen jeg hadde vært bekymret for dersom den hadde løsnet...Plasmaen derimot...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •