Budsjett-TV på 50" - erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett-TV på 50" - erfaringer

Jeg skal gå til innkjøp av ny TV ganske snart, men økonomien gir meg ikke direkte frie tøyler, så jeg må prøve å få mest mulig ut av minst mulig. Jeg har sett meg ut noen alternativer på på noen 50", og lurer dermed på om noen har erfaringer med disse. I utgangspunktet har jeg da også tenkt plasma siden jeg innbiller meg at disse vil gi meg mest for pengene (altså på lavt budsjett) slik det er i dag. TV vil primært bli brukt til tv-signal fra HD-dekoder og film fra pc og BlueRay.

LG har noen alternativer som er priset fra rundt 6000-9000
    - LG 50PK350
    - LG 50PK550
    - LG 50PK750

Reagerer her spesielt på at sistnevnte er oppgitt til å være kun 5,2 cm dyp, og det høres unektelig forlokkende ut. Men må ikke noe være kastet overbord for å oppnå dette når de fleste andre er rundt 30 cm, gjerne til og med nærmere 40 cm? TV skal forøvrig henge på veggen.

Et aktuelt alternativ fra Panasonic, er en av disse tjukkasene, med en dybde på 40,1 cm. En annen er TX-P50C2E. Fra Samsung har jeg sett på PS50C535.

Er det noen som har erfaringer fra noen av disse tv'ene, eller har andre gode alternativer på 50" til en pris under 9000, gjerne ned mot 6000? Spesielt er jeg også interessert i tanker rundt dette med tykkelse på tv, for jeg synes 40 cm hengende på veggen høres veldig klumpete og ulekkert ut. På forhånd takk for hjelpen

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Størrelse?

Tror du må lese dette med dybde en gang til.
    Dybde på opp mot 40cm er med fot, de er sikkert godt under 10cm uten for, alle sammen.

f.eks. 50PK 550:
    Without Stand(WxHxD)
    1171.4mm x 728.3mm x 55.3mm
    With Stand(WxHxD)
    1171.4mm x 786.2mm x 309.7mm

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Tror du må lese dette med dybde en gang til.
    Dybde på opp mot 40cm er med fot, de er sikkert godt under 10cm uten for, alle sammen.

f.eks. 50PK 550:
    Without Stand(WxHxD)
    1171.4mm x 728.3mm x 55.3mm
    With Stand(WxHxD)
    1171.4mm x 786.2mm x 309.7mm
    Du har selvsagt rett, beklager slurv, begynte å lure... Jeg fikk rett og slett ikke med meg "med stativ" som det står i spesifikasjonene på noen av tv'ene (leste fra Komplett). Klønete! Men da kan den biten selvsagt ses bort ifra Hvilken forskjell vil da eventuelt 100hz kontra 600hz og full-HD gjøre (Panasonic - LG)?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Samsung PS50C535 selv, og er igrunn kjempefornøyd med den. Veldig bra bilde :-) lekkert design også.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Har Samsung PS50C535 selv, og er igrunn kjempefornøyd med den. Veldig bra bilde :-) lekkert design også.
    Takk for tilbakemelding Jeg er enig i at den ser flott ut designmessig, og mye bedre enn for eksempel Panasonic-alternativene etter min smak i alle fall. Men hvordan opplever du sortnivået på tv'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så smått?

du får jo en 60" PK250 til 9995kr. inkl. frakt hos elkjop.no

Kjøpte denne selv for noen uker siden og er strålende fornøyd, flat er den forøvrig også, bare 5,5cm tykk :-)

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Hvorfor så smått?

du får jo en 60" PK250 til 9995kr. inkl. frakt hos elkjop.no

Kjøpte denne selv for noen uker siden og er strålende fornøyd, flat er den forøvrig også, bare 5,5cm tykk :-)
    Det har nok noe med de fysiske målene på rommet tv'en skal være i, som forøvrig også er en stue, og dermed er det andre hensyn enn bare mine egne som må tas, og enkelte kompromisser må gjøres Så derfor har jeg landet på at 50" er greit, og det vil uansett bli en grei oppgradering fra hva jeg har nå. Når jeg får stort hus en gang derimot... 8)

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To heite kandidater slik det ligger nå, ikke minst på grunn av pris, er Panasonic TX-P50X20E og Samsung PS50C535. Det skiller kun 500 kroner mellom dem prismessig, men når det gjelder spesifikasjonene er det litt ulikt. Panasonicen er HD-ready, oppgitt til 100hz mens Samsungen er en full-HD med 600hz. Til temmelig lik pris, hva er da å foretrekke her? Spesifikasjoner er vel ikke alt, men vil det ikke ha en viss betydning i en direkte sammenligning mellom disse også i ytelse?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil forresten også ta med LG 50PK550 som har fått mye fin omtale. Derfor, hvilken bør jeg velge av disse? LG 50PK550, Panasonic TX-P50X20E eller Samsung PS50C535?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Jeg vil forresten også ta med LG 50PK550 som har fått mye fin omtale. Derfor, hvilken bør jeg velge av disse? LG 50PK550, Panasonic TX-P50X20E eller Samsung PS50C535?
    Velg det du liker best
    Du blir nok mest fornøyd om du følger eget ønske.
    Alle er gode skjermer, tenk også design, da det preger stuen ganske mye med en 50" skjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •