Problemer med å se 3d (på Samsung PS63C7705).

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å se 3d (på Samsung PS63C7705).

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Plasma 63" 3d TV.
    Jeg er helt fersk når det gjelder 3d så jeg hadde satt pris på om noen kunne hjulpet meg.
    Vanlig 2d video fungerer perfekt, men jeg får ikke til å se 3d.
    Den er koblet til en Playstation 3 (oppgradert med siste programvare for blant annet 3d støtte).
    Jeg bruker en High speed HDMI kabel (som var merket med 3d logo) mellom TV og PS3.
    Jeg har ikke blueray 3d film, men har prøvd med et PS3 spill: Motorstorm - 3d Rift uten suksess. Har også prøvd å laste ned diverse videoklipp fra nettsiden 3dguy.tv uten suksess.

Jeg bruker active shutter brillene som fulgte med TV'en.
    Det som skjer er at bildet blir delt opp i 2, forskjøvet litt til sidene og mye av fargene forsvinner og blir erstattet med grått.
    Jeg merker at bildet blir litt klarere når jeg tar på 3 brillene, men bildet er fortsatt forvrengt og fargene stort sett fraværende.
    Jeg har eksperimentert med de 3 forskjellige mulighetene; 2d->3d, over-under og side-om-side.
    Jeg kan se at det lyser på "3d senderen" på TV'en når 3d modus er aktivert.

Noen som har hatt lignende problemer og kan hjelpe?? :-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være så enkelt som at du må gå inn på videooppsettet på PS3 og kjøre HDMI-innstillingen automatisk en gang til. Den trenger nemlig dette for å få med seg at den tilkoblede skjermen er ny (3D). Når den har senset det og du har lagret innstillingene bør det funke. i spillet kan man vel også velge om man skal spille 3D eller 2D.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det kan være så enkelt som at du må gå inn på videooppsettet på PS3 og kjøre HDMI-innstillingen automatisk en gang til. Den trenger nemlig dette for å få med seg at den tilkoblede skjermen er ny (3D). Når den har senset det og du har lagret innstillingene bør det funke. i spillet kan man vel også velge om man skal spille 3D eller 2D.

-Det stemmer.
    Jeg gikk inn i menyen og definerte at spillet skulle kjøres i 3d, og vips..:-D
    Når det gjelder hdmi kvalitet, så kjører jeg vanlig kabler gjennom en split. Så kablene har nok mer å si hvis man skal kjøre returlyd.

-Lykke til med en knall TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Har nok allerede gjort dette desverre:? Oppdaget at det ikke var muligt å velge "spill i 3d" i menyen på Motorstorm spillet. Så jeg gjikk inn i skjerminnstillinger menyen på PS3 og endret det. Etterpå var det muligt å velge "spill i 3d". Men det løste desverre ikke problemet med forvrengt bilde og mye fravær av farger i 3d modus. ..... :cry:

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bazinga1984
    Har nok allerede gjort dette desverre:? Oppdaget at det ikke var muligt å velge "spill i 3d" i menyen på Motorstorm spillet. Så jeg gjikk inn i video menyen og endret det. Etterpå var det muligt å velge "spill i 3d". Men det løste desverre ikke problemet med forvrengt bilde og mye fravær av farger i 3d modus. ..... :cry:
    Får TVen et 3D-signal, skal du ikke trenge å velge 3D på TVen, dette er vel kun for 2D -> 3D. Høres ut som du kjører "dobbel" 3D-effekt på en eller annen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Får TVen et 3D-signal, skal du ikke trenge å velge 3D på TVen, dette er vel kun for 2D -> 3D. Høres ut som du kjører "dobbel" 3D-effekt på en eller annen måte?

Når jeg spiller Motorstorm spillet så velger jeg kun "spill i 3d" i spillmenyen, og rører ikke 3d menyen på tv'en. Når jeg kjører 3d videoer som jeg har lastet ned så bruker jeg 3d menyen på tv'en (som regel side-om-side alternativet).
    Resultatet blir det samme:?

Vedlagt bilde viser hvordan det ser ut med 3d på. Det andre bildet er det samme med 3d av.
    Er ikke helt sikker på hvordan det skal se ut med 3d på, men vil anta at det ikke er som dette. Det ser litt bedre ut med 3d brillene på, men ikke mye. Er helt umuligt og spille spillet i 3d mao.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har satt i batteriet i brillene og skrudd dem på? Kan du prøve å ta et bilde gjennom et av brilleglassene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Du har satt i batteriet i brillene og skrudd dem på? Kan du prøve å ta et bilde gjennom et av brilleglassene?
    Ja, batteriet er satt inn. Og LED lampen lyser i 3 sekunder når jeg slår den på (slik det står at den skal gjøre i brukermanualen).

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får opp de 3 modusene 2D-3D, side om sidex2 og slikt så mottar ikke tven et 3D-signal.

Om den har et 3D-signal inn så ville den kun spurt om du ville ha 3D eller om du ville nedskalere 3D til 2D.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Om du får opp de 3 modusene 2D-3D, side om sidex2 og slikt så mottar ikke tven et 3D-signal.

Om den har et 3D-signal inn så ville den kun spurt om du ville ha 3D eller om du ville nedskalere 3D til 2D.

Enig i den. Tv'en mottar ikke 3d signal på de filmene jeg har lastet ned fra nettet.
    Men når jeg kjører PS3 spillet Motorstorm Rift 3d så mottar den 3d signal. Da endres bildet automatisk og 3d senderen på tv'en lyser og 3d modusene er ikke tilgjengelig. Fikk en blueray 3d film i posten idag (Cloudy with a chance of meatballs). Jeg prøvde å spille den i 3d og resultatet ble heller meget dårlig. Bildet ble helt ulesbart. Legger ved et bilde av hvordan skjermen så ut da jeg prøvde å spille denne 3d filmen:???: :???:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betalte du for kabelen din?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betalte du for kabelen din?
    Ikke sikker. Det er en Hama high speed hdmi kabel jeg kjøpte på elkjøp. Tror ikke den var altfor dyr.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt hende det er feil på kabelen. Kan lønne seg å bytte den i en Hama HDMI 1.4 til ca 500,-.

EDIT: Blir det samme mengde artifacts og kunstighet når du skrur på side-ved-side 3d på filmsnutter du spiller av rett på tven som du har lastet ned?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt hende det er feil på kabelen. Kan lønne seg å bytte den i en Hama HDMI 1.4 til ca 500,-.

EDIT: Blir det samme mengde artifacts og kunstighet når du skrur på side-ved-side 3d på filmsnutter du spiller av rett på tven som du har lastet ned?
    Kabelen var merket med 3d logoen, så den burde jo virke. Men man kan ikke utelukke at det er en defekt kabel. Når jeg spiller av 3d filmsnutter som jeg har lastet ned og manuelt må velge 3d modus så blir overlappingen av bildene feil, samme med fargene. Legger ved 2 bilder. Første er med 3d modus av, det andre er med 3d "side-ved-side" modus på.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da utelukker jeg kabelen, det der må være en feil ved selve tven - om de spilles av via tvens avspiller?

Support for PS63C7705 SAMSUNG

Velg firmware her, last ned fila, kjør den og pakk ut innholdet til en minnepinne (ikke i undermappe), plugg i tven og velg oppdatering av tv . Se om det bedrer seg.

Gjør det ikke det, ring samsung og vis de bildene du har vist oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lastet ned og innstalert siste firmware. Det har desverre ikke fikset problemet.
    Jeg er redd det er selve TV'en det er problemer med. Har prøvd alle innstillinger jeg kan tenke på. Det blir fortsatt vertikale fargestreker langs skjermen og de to overlappende bildene er for mye forskjøvet etter min mening.
    Jeg sendte en mail til Samsung igår og forklarte problemet. Og jeg skal ta meg en tur på elkjøp (der jeg kjøpte TV'en) på mandag.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det med tv'en din? fikk de fikset problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er riktig tråd, men jeg fikk denne tv'en i dag.

Jeg finner ikke batteri til de medfølgende 3D-brillene. Skulle batteri være med, og evt noen som kan huske hvor det befant seg?

Eneste 3D-materiale jeg har for testing er en demo av Killzone på PS3. Når jeg forsøker å laste dette får jeg beskjed om at man ikke finner 3D tv.

Har forsøkt via min receiver, og direkte HDMI fra PS3 og rett i TV. Har ikke spesielle HDMI-kabler, dog.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Vet ikke om dette er riktig tråd, men jeg fikk denne tv'en i dag.

Jeg finner ikke batteri til de medfølgende 3D-brillene. Skulle batteri være med, og evt noen som kan huske hvor det befant seg?
    Det lå inni der på min. Mulig det var sammen med tørkekluten til brillene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant batteriet sammen med tørkekluten ja.

Har det noen praktisk hensikt å oppdatere firmware på tv'en?

Jeg forsøkte å plugge i en ekstern HD, og klarte ikke å spille av et eneste av mine videoformater som var på den. Det var litt skuffende.

Klarer youtube appen å spille av HD-materiale?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •