Ny TV - hva med LG 52LD550?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV - hva med LG 52LD550?

Jeg er ivrig leser av AVforum, men har hittil kun operert som "passiv" bruker. Er i disse dager på jakt etter ny TV, men vil helst ikke bruke mer enn 10 høvdinger, gjerne færre. En aktuell modell kan være LG's 52LD550, er det noen der ute som har erfaringer med denne? Finner ingen review'er på nettet...

TV'en skal plasseres midt på veggen mot øst i et rom på snaue 4x4m. Veggen mot sør har vinduer+dør (mye lys, altså). Sitteplassene er 3-3.5m fra TV'en.

Jeg bruker TV'en lite til vanlig TV-titting, men mye til HTPC-bruk (XBMC) og en del nettsurfing. Har i dag en Samsung LE46B555, men regner med å selge denne til foreldrene mine. Den nye TV'en bør da ha minst like god bildekvalitet som denne.

Følgende TV'er er interessante:
    - LG 60PK250 (redd for at gjenskinn kan bli et stort problem)
    - LG 52LD550 (veit lite om denne)
    - Panasonic TX-P50G20 (litt i dyreste laget)
    - Panasonic TX-P50S20 (gjenskinn-problemer?)

Alt av tips mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut noe om 52LD550?
    Vurderer denne selv, da jeg trenger en stor tv (sitter forholdsvis langt unna)
    Og det blir en del pc-bruk(spotify), så er litt bekymret for innbrenning på plasma..

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal ha TVen på vegg og ha slim feste.. må du ikke kjøpe LG!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smale
    Fant du ut noe om 52LD550?
    Vurderer denne selv, da jeg trenger en stor tv (sitter forholdsvis langt unna)
    Og det blir en del pc-bruk(spotify), så er litt bekymret for innbrenning på plasma..
    Jeg har selv L60pk250 og etter litt kalibrering (åpning av THX) funksjon så er den knallbra! Husk at du får 8" mer skjerm som vil merkes.

Dog er det nok litt gjennskinn i den som du selv nevner, jeg er dog vant til dette fra mine samsung skjermer men nå er det ikke meg det er snakk om du du får vurdere dette selv.

Mtp innbrenning bruker jeg ps3, og pc i helgene med spotify som står på noen timer og bortsett fra litt midlertidig innbrenning så opplever jeg ikke dette som et problem.

Uansett så vær obs på dette og ikke overdriv bruken med statiske bilder, vær også forsiktig med for høy kontrast i de første 200 timene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Jeg har ikke kjøpt noen ny TV enda, men lurer fortsatt på LG 52LD550 (evt. LG 55LD650). Har funnet noen synspunkter på utenlandske nettsider, men er litt usikker på om disse omhandler europeiske eller amerikanske modeller (virker som det er enkelte forskjeller her).

LG 60PK250 er også fortsatt meget interessant, kanskje like greit å kjøpe denne og heller benytte returretten hvis den ikke er bra nok... 60" for 10k er fristende, og erfaringer fra flere her på forumet lover absolutt godt!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er 60PK250 noe vræl, men det er vel noe godt å hente ut av den og...

52LD550 er en god tv, men det er vel knapt noe som heter sortnivå på den, så ganske skuffende der. Men ellers er den faktisk ganske så god.

Spar en mnd ekstra og kjøp LE55C655 eller 675. Disse slår det meste av LED tver nå til dags. Ekstremt sortnivå og rett og slett fantastiske bilder... Samsung LCD er undervurdert! Hvorfor betale 22-26000 for en C7705 (aka. Mr. Clouding)/C8705 når C655/C675 er bedre? (minus 3d og 200 hz da)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •