LG 3d tv eller samsund 3d tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 3d tv eller samsund 3d tv?

Hei! Jeg lurer på å kjøpe meg en ny TV, og har lyst på LG infinia, men jeg lurer på om det er noen her som vet om LG sin tv er bedre enn samsun sin, prisen er stiv, men jeg har ikke så mye å betale på, så det går bra

Håper at noen med erfaring fra en av tvene kan svare meg :>

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samung sin Ps50c7705. Det er en 50" plasma 3d tv.
    Jeg er meget fornøyd med denne.

Helt overlegen til film. Veldig bra sortnivå. Gode tilkoblingsmuligheter.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell, jeg skal ha meg en LED tv, siden plasma suger strøm, å jeg skal flytte ut så snart som mulig, men først å fremst må jeg bli kvitt den gamle kasse tven min :P så når jeg flytter ut så må jeg ha så billig strøm regning som bare mulig! så jeg sparer opp så mye jeg klarer nå for å kjøpe meg møbler, og div andre ting som trengs for å flytte ut. så tv og anlegg skal jeg ha meg først å fremst!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma suger ikke så mye strøm. Du merker ikke så stor forskjell på led og plasma når strømregninga kommer.

Fra hifiklubben: •Energiforbruk standby : 0,3 watt
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    plasma suger ikke så mye strøm. Du merker ikke så stor forskjell på led og plasma når strømregninga kommer.

Fra hifiklubben: •Energiforbruk standby : 0,3 watt
    Ja, hva TVen bruker i standby er det viktige

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Ja, hva TVen bruker i standby er det viktige
    hehe standby er viktig det

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55LX950N: max 260 W
    PS50C7705: max 270(gjen.snitt 190 ved normal modus)

Gjør deg selv en tjeneste å kjøp den med best bilde til prisen. Du får redde miljøet på en annen måte

Ps. Er forøvrig glad det fortsatt er god temp. ute, derfor er det trist at plasma tver ikke hjelper mot global oppvarming lenger! :-(

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tallene du kommer med, er direkte misvisende i denne sammenhengen. Du nærmest sammenligner enn 55" LCD (max forbruk) opp mot en 50" plasma (dog med oppgitt snittforbruk).

Generelt har plasma hatt ca. 50% høyere strømforbruk enn LCD (-LED) i kalibrert tilstand, snittforbruk. Men plasma har hentet innpå, og det skal være marginale forskjeller hva angår strømregningen.
    Man vil ende opp med å betale mer for en LCD med tilsvarende bildekvalitet som det en plasma vil gi. Så at du skal spare penger blir et tynt argument!

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så penger er ingen hindring, mens noen tikroninger ekstra på strømregningen er krise? Spesiell situasjon må jeg si ;-) Du kommer ikke til å merke noe på regningen så kjøp deg den beste tven. Har du vurdert Panasonic? Det skal jo være noe av det bedre man får kjøpt for penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger er ikke et problem for øyeblikket, siden jeg bor hjemme med foreldrene mine :P Men når jeg flytter ut, så blir det et problem, så derfor er det lurt å ha minst mulig strømforbruk. Det er egentlig samsung 3d tv eller LG infinia som frister, har sett begge to i aksjon på elkjøp, infinia sin 3d tv har jeg ikke sett i aksjon da, men samsung sin 3d tv med avatar er jo rett å slett flott bildekvalitet! det er jo stort sett avatar og en annen 3d film de viser på elkjøp, navnet på den andre filmen kommer jeg ikke på :P

Takk for tipsene da

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare hyggelig

Gå for Samsung Ps50C7705

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis penger ikke er noe problem... Så ville jeg kjøpt den beste 3D tv'en i følge tester og etter hva jeg selv har sett så banker denne 3D'en på alle Samsung's modeller. Det er vel og merke min oppfatning.

Hvorfor ikke kjøpe en TX-P50VT20E for 21.998,- og få med en Panasonic 3D BluRayspiller?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    De tallene du kommer med, er direkte misvisende i denne sammenhengen. Du nærmest sammenligner enn 55" LCD (max forbruk) opp mot en 50" plasma (dog med oppgitt snittforbruk).

Generelt har plasma hatt ca. 50% høyere strømforbruk enn LCD (-LED) i kalibrert tilstand, snittforbruk. Men plasma har hentet innpå, og det skal være marginale forskjeller hva angår strømregningen.
    Man vil ende opp med å betale mer for en LCD med tilsvarende bildekvalitet som det en plasma vil gi. Så at du skal spare penger blir et tynt argument!
    Du har helt rett i at dem har hatt 50 % høyere forbruk. Men det er et faktum at årets modeller er betydelig bedre enn fjorårets og tidligere. Enkelte modeller er opp til 40% mer energivennelige.

Tallene jeg henter er noe missvisende, men poenget er at forskjellen ikke er så stor at man baserer valget på dette grunnlaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis penger ikke er noe problem for øyeblikket er svaret på best LED med 3D enkelt:

HX900 fra Sony er helt klart den beste. Det er den tven med det minst slitsomme bilde i 3d. Brillene er gode. Sortnivå!! Nesten ikke antydning til flimmer i 3d ( selv med lys rundt). Begynner å komme ut i de fleste butikker som fører Sony nå.

Står det mellom LG og Samsung vil LG gi overall det beste bildet etter min mening. Utvilsomt det beste og jevneste sortnivået. Minuset er litt mer refleksjon i frontglasset ved mye lys i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at HX900 ble litt for dyr... Så tror heller at LGen er et bedre valg da :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •