Noen som har testet LG 47LX650N?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har testet LG 47LX650N?

LG 47LX650N
    Ser den koster 12 990,- på netonnet

Jeg lurer på om det er noen som har noe viten om denne Tv'en?
    Evt. tester. Finner fint lite på google.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lg 47lx650n

Jeg var og hentet denne LG 47LX650N i går 09.11.10 på Siba. Har ikke fått koblet denne opp enda men skal gjøre det i kveld. Den var på tilbud til 9995,- så det virket som en god deal. Da jeg kikket på den i butikken hadde den meget fint bilde (det var en fotballkamp med Liverpool som gikk) men får liksom ikke testet den skikkelig før man kobler den opp hjemme. Valget stod mellom Samsung LE46c535XXE og denne LG 47LX650N. Siden Siba har 30 dager åpent kjøp så har man mulighet til å teste hjemme. Blir meget spennende å se hvordan 3D biten fungerer! Jeg poster et svar når jeg har testet den!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal i hvert fall banke LE46C535, med tanke på raskere responstid og 200Hz. Kom med tilbakemelding! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Da har jeg fått pakket ut tv`n og koblet den opp. Fått stilt den inn og funnet de innstillingene som passer med best. Bildene er bra på vanlig tv (get HD-PVR) og veldig bra på dvd og blue-ray. Det jeg legger merke til er at tv`n "blør" litt hvitt i hjørnene. Spesielt når det er sort bakgrunn med f.eks noe hvitt på skjermen som playsymbolet til PS3 dukker opp så synes det ganske godt. Dette er den første LED tv`n jeg har så jeg har egentlig ingenting å sammenligne med bortsett fra min gamle LCD fra Elfunk. Vet ikke om det er sånn LED er.....

Gledet meg til å teste 3D biten. Fikk tak i en film som var i 3D (A christmas carol) på Spaceworld. Jeg bruker min PS3 som avspiller siden denne nå skulle spille 3D med den nye oppdateringen. Jeg putter filmen inn velger Norsk på menyen. Etter ca 1 minutt så kommer det en melding på skjermen om at avspilleren og eller TV`n ikke ikke er 3D kompatibel....... Skuffet.....
    Noen som har et lignende problem?
    Kan kanskje være at jeg trenger en ny 1.4 HDMI-kabel????

Et annet problem som dukker opp er at TV`n ikke vil på nett. Fikk beskjed om at man ikke trengte en USB-dongel for å komme inn på nett (fra butikk og LG), men i bruksanvisningen står det at man må ha dette.... føler meg litt lurt....

Hvis ikke jeg får 3D biten og nettet til å fungere som lovt så er det mulig at jeg leverer den tilbake.....

Skriver mer når jeg har snakket med LG support og fått testet med en ny 1.4 HDMI-kable.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Du trenger ikke HDMI 1.4. PS3 bruker fortsatt HDMI 1.4. Har du sjekket om det er noen mulighet å aktivere 3D via PS3?

2. Du kan vel koble den opp mott nettverket via en nettverkskabel? Det er heller ingen nettleser i TVen, hvis det er det du tenker på. Det er det bare Philips som har i dag, tror jeg..

3. Lyslekasjen du ser er helt normalt på en skjerm som dette. EDGE LED tver er ikke 100% optimalt mtp sortnivå og fantastisk kontrast.. da bør du heller se på LGs 47LX950N.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med LG support og de anbefalte meg å levere den i butikken og hente en ny. Siden SIBA har åpent kjøp i 30 dager så var ikke det noe problem. Vil også rose Siba på Alnabru. Meget hyggelige og flinke folk!!

Kjøpte meg en 1.4 HDMI kabel og da fungerte 3D. Lyden kom ikke med så jeg måtte ta en optisk kabel fra reciver og opp i tv`n. Gikk det.
    Overraskende bra! Filmen var "A christmas carol"

Når det gjelder den nettfunksjonen så var ikke det store greiene, så jeg bruker PS3 hvis jeg vil på f.eks youtube etc.

Den lyslekkasjen var bedre på den "nye" LG TV`n, men fortsatt så er den lysere øverst i høyre hjørne. Er dette ting man må leve med eller kan man fikse dette på noen måte? Er f.eks Samsung LE46c535XXE eller andre modeller 46-47" i prisklassen ca 10.000 som bedre på dette området? Eller er dette et generellt problem for LED TVer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært å kikket på Samsung PS50C7705 50" Plasma. For et bilde!
    Tror jeg har bestemt meg for en slik!
    Fant den på komplett for 13995,- Denne prisen inkl. 7 stk 3D Blue-Ray og 2 stk ekstra 3D-briller.

Se link:

Komplett.no - Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C7705

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •