Aktivering av THX og USB på PK250 serien fra LG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktivering av THX og USB på PK250 serien fra LG

Denne guiden hjelper deg til å aktivere THX og USB-funksjonene på PK250 serien fra LG. Jeg tar forøvrig ingen ansvar om noen velger å gjøre dette selv, og jeg anbefaler heller ikke å forandre andre verdier enn de JEG forandrer inne i service menyen, for man kan gjøre en god del "mindre heldige" innstillinger inne i den!!

For å følge denne guiden trenger du en fjernkontroll i "Harmony" serien til Logitech, selv brukte jeg en "Harmony One". Første delen av veiledningen er spesielt laget for helt "ferske" brukere, også kalt "nOOb's". Vidrekommende kan gå rett over på punkt 4 ;-)

1. For å aktivere THX og USB-funskjonene er vi avhengig å få tilgang på servicemenyen i TV'n også kalt "EZ ADJUST". Dette kan gjøres med en servicefjernkontroll fra LG, noe som vi desverre ikke har, men fortvil ikke, denne funksjonaliteten skal vi nå legge til i fjernkontrollen fra Logitech.

2. Gå inn i programvaren som fulgte med fjernkontrollen din, også kalt "Logitech Harmony Remote Software". Nyeste versjon finner du her: http://www.logitech.com/pub/techsupp....0-WIN-x86.exe

3. Etter du har lagt inn programvaren logger du på med brukernavnet og passordet ditt. Om det er første gang du bruker fjernkontrollen må du registrere den og opprette ny bruker. Når du er inne i programmet legger du til TV-modellen din. Når du er ferdig å programmere fjernkontrollen tester du den på TV'n din for å sjekke at den virker slik den skal.

4. Vi er nå klar til å lage en egen "EZ ADJUST" knapp på fjernkontrollen. For å gjøre dette bruker vi en "bakvei" fra Logitech, gå til denne adressen: http://members.harmonyremote.com og logg inn med samme brukernavn og passord som du bruker i "Logitech Harmony Remote Software".

5. Når du er pålogget på web-siden fortsetter du vidre til denne siden: Logitech® Harmony® Member Web (members.HarmonyRemote.com) ..og når du er inne på siden trykker du på knappen "Manual".

6. Som nevnt tidligere i tråden mangler vi en servicefjernkontroll fra LG, men vi er så heldige å ha IR-sekvensen som har funskjonen for å komme seg inn i servicemenyen. denne har vi i formatet Phillips Pronto kode og den går slik: 0000 006d 0022 0002 0157 00ac 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0689 0157 0056 0015 0e94

7. Klipp ut prontokoden over og lim inn i feltet "Data Value:" (under feltet "Data Type:")

8. Etter du har trykket "Prosess" og du har fått meldingen "Converted from Pronto format successfully!" trykker du "Next". På neste side som dukker opp må du spesifisere til hvilken enhet koden du nettopp la inn skal virke på, trykk på "Select an active device" og velg så TV'n din. Vi gir den navnet "EZ ADJUST" og trykker "Add".

9. Vi får nå beskjeden "Command added successfully." og trykker "next". Deretter logger vi ut av websiden og lukker nettleseren.

10. Koble til fjernkontrollen din med USB kabelen igjen og kjør "Logitech Harmony Remote Software", vi går inn på "Komponenter" og velger TV'n, trykk så på "Innstillinger", velg så "Egendefiner knapper" gå så til "Ekstraknapper" og bla deg så ned til første ledige slot og skriver "EZ ADJUST" på feltet til høyre får vi nå opp en rullegardin der vi kan velge hvilken funksjon denne knappen skal ha, vi velger selvfølgelig funskjonen "EZ ADJUST". Trykk "Fulført" og på neste meny trykker vi på knappen "Oppdater fjernkontrollen"

Når fjernkontrollen er ferdig oppdatert skal du ha et nytt valg i menyen på skjermen :-)

11. Nå er vi klar til å gå løs på TV'n. Vi trykker på den nye "EZ ADJUST" knappen vår og får så beskjed om å taste passord

Passordet for tilgang på servicemenyen til PK250 serien er: 0413

12. Vel inne i menyen går vi først til "Tool Option4" og blar oss ned til verdien til "THX" som vi setter fra "0" til "1". Vi har nå aktivert THX-funsjonene :-)

13. Trykk "EZ ADJUST" knappen på nytt for å komme til roten av servicemenyen igjen og gå så inn på "Tool Option3", bla deg ned til "EMF(JPEG/MP3)" og sett verdien fra "0" til "1". Vi har nå aktivert USB-funksjonen som lar deg se på bilder og høre på musikk via USB porten på siden av TV'n :-)

14. Når du har endret verdiene trykker du "Exit" og vel ute av servicemenyen slår du av TV'en med fjernkontrollen. Etter at den er helt av slår du den på igjen, og du skal nå ha flere nye valg i menyene dine. Blid og fornøyd sender du så en takkemelding til "ArcticOC" ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk ArticOC!!!!!

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra. Takk takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende!
    Nå får jeg ikke testet ut dette før i morgen når TV'en kommer i hus, men jeg lurer på om det også er mulig å aktivere Divx-støtte samt Bluetooth.. (Ser det i menyen på ene bildet). Eller vil dette være en del av de "mindre heldige" innstillinger man kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeamPro
    Glimrende!
    Nå får jeg ikke testet ut dette før i morgen når TV'en kommer i hus, men jeg lurer på om det også er mulig å aktivere Divx-støtte samt Bluetooth.. (Ser det i menyen på ene bildet). Eller vil dette være en del av de "mindre heldige" innstillinger man kan gjøre?
    Det har vært forsket litt på de andre innstillingene og kan bekrefte at de du nevner ikke virker. Mye av det jeg mener er "mindre heldige" innstillinger er å rote seg inn i kalibreringsmenyene, med mindre du er proff ISF tekniker blir resultatet ofte svært dårlig. Andre innstillinger kan også føre til at du fort får et vanvittig bra "sortnivå".. og det over HELE skjermen din hvis du skjønner hva jeg mener, hehe. Ofte med et permanent resultat ;-)

Ikke bli grådig, gjør kun det du skal i menyen og gå så ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Det har vært forsket litt på de andre innstillingene og kan bekrefte at de du nevner ikke virker. Mye av det jeg mener er "mindre heldige" innstillinger er å rote seg inn i kalibreringsmenyene, med mindre du er proff ISF tekniker blir resultatet ofte svært dårlig. Andre innstillinger kan også føre til at du fort får et vanvittig bra "sortnivå".. og det over HELE skjermen din hvis du skjønner hva jeg mener, hehe. Ofte med et permanent resultat ;-)

Ikke bli grådig, gjør kun det du skal i menyen og gå så ut!
    Hehe, takker for svar!
    Skal klare meg uten å gjøre andre endringer.. USB og THX får da absolutt være en stor oppdatering!

Mtp spørsmålet vedr. om det gikk ann å aktivere bluetooth.. Ser på LG's sider at PK250N skal ha dette, utifra spesifikasjonene de lister opp.. Hos Komplett, Elkjøp, Lefdal står det ingenting om Bluetooth.. Skjer'a?

60PK250N TV TV/Audio/Video

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeamPro
    Mtp spørsmålet vedr. om det gikk ann å aktivere bluetooth.. Ser på LG's sider at PK250N skal ha dette, utifra spesifikasjonene de lister opp.. Hos Komplett, Elkjøp, Lefdal står det ingenting om Bluetooth.. Skjer'a?

60PK250N TV TV/Audio/Video
    De norske sidene til LG er full av feil.

Etter det jeg har forstått mangler pk250 bluetooth radiodelen fysisk, og hvis du aktiverer denne i servicemenyen dukker funksjonen opp i menyvalgene, men du klarer ikke å aktivere noe som ikke finnes rent fysisk i TV'n ;-) Du ender kun opp med en feilmeldig når du prøver å bruke BT.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låse opp THX og USB er et must Gjorde det selv 2 måneder tilbake i tid ved hjelp av instrukser på et tysk språklig forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktiverte THX og USB var det første jeg gjorde etter å ha satt i strømmen å skrudd på TVen.. Nydelig å ha muligheten til å koble til en USB-disk eller dongle nå og da..

Nå har jeg kun testet med en simpel usb-hub (4 til 1), men jeg lurer på om det er mulig å kjøpe en USB-hub for feks koble til 2-3 USB disker om man ønsker å ha mer enn en USB-enhet tilkoblet.. Den jeg testet med kommer bare en av diskene opp i menyen.. (Ingen nødvendighet, men lurer på om det er mulig..)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en kjempefin guide!

Jeg har lest i andre utenlandske guider at man også kan aktivere DivX fra USB ved å gå inn i servicemenyen i Tool Option 3 og sette DivX til HD, men jeg får det ikke til å fungere.

Er det noen som har fått dette til på 60PK250, eller er det ikke mulig på denne modellen:?:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk det til!

Takk for en fin guide!
    Jeg støtte på problemer med å finne EZ ADJUST etter punkt 10, men fant den tilslutt, og nå er alt OK!

Tusen takk, ArcticOC.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk Arctic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Artic =)

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg hiver meg rundt her... Er det en mulighet for at dette fungerer på 350N også? Er det et annet passord kanskje? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Før jeg hiver meg rundt her... Er det en mulighet for at dette fungerer på 350N også? Er det et annet passord kanskje? 8)
    Ser ikke helt bort fra at det kunne fungere på en PK350 også Når det gjelder passord så finnes det flere, litt intensiv googling fikser det meste.

Hyggelig å se så mange fornøyde brukere i tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Ser ikke helt bort fra at det kunne fungere på en PK350 også Når det gjelder passord så finnes det flere, litt intensiv googling fikser det meste.

Hyggelig å se så mange fornøyde brukere i tråden
    Er det samma hvilken harmony fjernkontroll man bruker?

Ser de har pakketilbud på netonnet med Logitech Harmony 650 men om denne ikke fungerer til og aktivere THX er det vel ikke så mye vits

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker så og si på alle kontrollere fra Logitech. Kan programmere en annen knapp til å fungere som "ez" greia. :-)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er nå forskjellen på 250 og 350/550 ???

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tv på mandag, har gjort fjernkontrollen klar :-)
    Thx a lot

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunder1
    Får tv på mandag, har gjort fjernkontrollen klar :-)
    Thx a lot
    Akkurat sett Avatar på min ferske LG60pk250, husfruen ble storfornøyd med skjermen og filmen God stemning!!

Har enda ikke fått min Harmony (kommer om noen dager i posten) så venter på THX men har brukt innstillinger i pk250 tråden og jeg er overasker over hvor godt bilde er i forholdt til prisen

Gleder meg til og åpne THX.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •