Ny TV - plasma/LED/LCD? - max 15 000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV - plasma/LED/LCD? - max 15 000,-

Ny TV skal i hus :-)
    Har såvidt begynt å orientere meg i TV jungelen, men står vel lengere unna en løsning nå enn jeg gjorde for noen dager siden.

Størrelse skal være 50" - 55".
    Brukes til 50/50 PC (surfing) og TV (digital dekoder, mye fotball).
    TV plasseres i et rom med mye lys, og store vinduer på siden av TV vegg så gjennskinn vil helt klart kunne bli et problem.

Hva bør jeg gå for? Plasma, LED eller LCD?
    Har forstått at innbrenning ikke er et problem lengere for plasma, men hvordan er plasma til surfing (sitter ca 3m unna)?

Er de nye LCD skjermene fortsatt konkurransedyktig m.h.p. kvalitet og pris?

Noen av de jeg tenker på er disse:
    Philips 52PFL7404H
    Sony KDL-52EX700
    Samsung UE55C6005
    Panasonic TX-P50G20E

Alle innspill mottaes med takk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Pønk.

Var i samme situasjon som deg. Valget ble Samsung PS50C7705.
    Det er en 50" Plasmaskjerm. Hadde før en 1 år gammel 40" Sony w5500 lcd skjerm.
    Har vinduer i stuen, men det er ikke mer gjennskinn i denne skjermen enn det var i sony'en.
    Har aldri hatt en plasmaskjerm før, så var litt spent på akkurat dette. Bildet er fra en helt annen verden i plasmaen. Har ikke hatt denne i mer en 3 dager, så har ikke fått prøvd den ut på alt, dog har koblet til pc via Hdmi, og det fungerer helt fint.
    Er litt redd dette med innbrenning, så jeg har satt på den del blu-ray filmer i helgen får å innkjøre skermen litt.
    Sitter ca 3 meter fra tv, og det kunne gjerne ha vært litt større
    Ikke gale pris på denne skjermen heler. Ligger på ca 13000.- de fleste steder

Uansett lykke til med tv jakten

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76
    Hei Pønk.

Var i samme situasjon som deg. Valget ble Samsung PS50C7705.
    Det er en 50" Plasmaskjerm. Hadde før en 1 år gammel 40" Sony w5500 lcd skjerm.
    Har vinduer i stuen, men det er ikke mer gjennskinn i denne skjermen enn det var i sony'en.
    Har aldri hatt en plasmaskjerm før, så var litt spent på akkurat dette. Bildet er fra en helt annen verden i plasmaen. Har ikke hatt denne i mer en 3 dager, så har ikke fått prøvd den ut på alt, dog har koblet til pc via Hdmi, og det fungerer helt fint.
    Er litt redd dette med innbrenning, så jeg har satt på den del blu-ray filmer i helgen får å innkjøre skermen litt.
    Sitter ca 3 meter fra tv, og det kunne gjerne ha vært litt større
    Ikke gale pris på denne skjermen heler. Ligger på ca 13000.- de fleste steder

Uansett lykke til med tv jakten
    Enig der, har en 52"W5500 og kjøpte en Ps50C7705 i sommer, og jeg er strålende fornøyd med den!

Utrolig bra bilde og den tv´n jeg har vært mest fornøyd med av de 5 jeg tidligere har hatt ut ifra verdi for pengene!

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser mye fotball og sport så hadde jeg gått for en led/lcd isteden for plasma.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Hvis du ser mye fotball og sport så hadde jeg gått for en led/lcd isteden for plasma.
    Fordi?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi led/lcd er mye bedre på sport pga plasma kan få etterslep på bildet.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker helt ulogisk.
    har selv LED, men mener plasma er best på f.eks. fotball og raske bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi led/lcd er mye bedre på sport pga plasma kan få etterslep på bildet.
    Øh..? Jeg er nå i motsatt forståelse jeg men, og har ingen problemer med dette på min 7705..

Har du noen konkrete svar på dette, og tenker da på dagens plasma tv´r og ikke en link fra f.eks 2005

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. derfor det er et forum. Folk har ulike meninger om ting
    Men har selv c7705 samsung plasma. og min oppfatning når jeg ser på fotball her hjemme så virker det for meg som at led/lcd er bedre på dette området. Har en kompis som har UE46C7705. Syntes at hans bilde er bedre på sport.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk bare tilfeldig inn på lydogbilde.no som skriver:

Etterslep har særlig vært et problem på LCD-skjermer, og hvis det i spesifikasjonene er oppgitt en responstid på opp mot 10 millisekunder eller mer bør du være spesielt på vakt. Plasma har raskere responstid, og har tradisjonelt vært mindre utsatt for etterslep

Litt selvmotsigende ettersom linken er fra 2007, men kan ikke forstå hvorfor du hevder LCD (Led) er bedre enn plasma på dette området!??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. derfor det er et forum. Folk har ulike meninger om ting
    Men har selv c7705 samsung plasma. og min oppfatning når jeg ser på fotball her hjemme så virker det for meg som at led/lcd er bedre på dette området. Har en kompis som har UE46C7705. Syntes at hans bilde er bedre på sport.
    Smaken er som baken8)

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mindre øldrikking til fotballtitting hjelper mot etterslep

Det var en spøk, men jeg synes plasma er å foretrekke på tv sendinger, og kjøpte Kuro pga dette

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øldrikking er da ingen spøk ;-)

Har også hatt inntrykk av at plasma er å foretrekke framfor LCD/Led på sport, men per i dag har jeg ikkeklart å se store forskjellen på etterslep på nyere tv'er.

Er først de siste dagenen jeg har sett på plasma, da jeg tidligere trodde innbrenning var et problem.
    Men en screensaver samt fjerning av diverse menylinjer etc. burde kunne bidra til å fjerne dette problemet. Permanent innbrenning er vel uansett historie?

Flere som bruker plasma tilkoblet PC, og har erfaringer der?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pønk
    Øldrikking er da ingen spøk ;-)

Har også hatt inntrykk av at plasma er å foretrekke framfor LCD/Led på sport, men per i dag har jeg ikkeklart å se store forskjellen på etterslep på nyere tv'er.

Er først de siste dagenen jeg har sett på plasma, da jeg tidligere trodde innbrenning var et problem.
    Men en screensaver samt fjerning av diverse menylinjer etc. burde kunne bidra til å fjerne dette problemet. Permanent innbrenning er vel uansett historie?

Flere som bruker plasma tilkoblet PC, og har erfaringer der?
    Øl er bra det

Noe fare for permanent innbrenning er ikke noe farlig lengre på de nye skjermene.
    jeg har pcen min koblet til plasmaen og det uten noe form for problem. Noe spesielt du lurer på der?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øl er bra det

Noe fare for permanent innbrenning er ikke noe farlig lengre på de nye skjermene.
    jeg har pcen min koblet til plasmaen og det uten noe form for problem. Noe spesielt du lurer på der?
    Tenkte mest på hvor skarp en plasmaskjerm oppleves i sammenlikning med en LCD/LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øl er bra det

Tenkte mest på hvor skarp en plasmaskjerm oppleves i sammenlikning med en LCD/LED.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pønk
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min c7705 kobla til en pc. Syntes bildet er veldig skarpt

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp til sport at Plasma'en kommer til sin rett framfor LCD. Og somregel sortnivå ellers.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problemet jeg kan se her med plasma er som du nevner masse lys. En plasma er ofte mindre lyssterk og kan fort oppleves som "grå" i bildet ved påvirkning av masse lys. Dette er vel hakket bedre på Lcd/lcd-led så vidt jeg har forstått.

På en annen side, så har jo plasma, som nevnt over, ofte bedre sortnivå og takler ofte "dårlige" signaler som vanlig tv-sendinger på en bedre måte enn Lcd/lcd-led. Igjen er det jo også ofte veldig forskjellig bildet på disse teknologiene, så hva man personlig liker bør jo ha den største påvirkningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar :-)

Hvordan er gjennskinnet i nevnte 7705 kontra G20?
    Eventuelt andre plasma TV'er som takler dette problemet bedre.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •