Ny TV - plasma/LED/LCD? - max 15 000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal ikke foreslå hvilken TV du bør kjøpe da dette er et ekstremt ferskmarked som krever dag til dag oppfølging for å finne det beste tilbudet.

Men kommentere litt om typene vil jeg gjerne. Som jeg ser det så er det aller viktigste bildet, og det er vel de fleste enige i. Deretter er det design i mine øyne, så tilkoblinger og til slutt evt tillegg som wifi o.l.

Jeg har hatt LCD. Angret pga bildet og kjøpte en plastma, og så en plastma til. Og til slutt LCD med Led. Nå har utviklingen skutt fart som vi alle vet, men skulle jeg kjøpt i dag så hadde jeg ikke tvilt på å kjøpe bakgrunnsbelyst LED tv. Bildet på gode TV'er kan måle seg med tilsvarende plastma på film, men er overlegen i dagslys. Noe vi har mye av om sommeren..
    Disse har også generelt bedre og mer moderne design etter min smak. Her er for eks Panasonic håpløst gammeldagse.

Et annet viktig poeng på store tv'er er strømforbruket. En plastma på 50-60 tommer bruker vel ca 200-350watt. En Led kanskje under det halve. Dette er vel verd å tenke på i disse miljøtider. Hjemme hos meg slår ungene gjerne på TV'en etter skolen, og så står den gjerne på til midnatt. Det er mye å spare her !

Lykke til, det er MYE fint og fristende der ute !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser den, men med en grense på 15 000,- er bakgrunnsbelyst LED med lokal dimming utelukket for 50" +.
    Hadde midlene vært der ville nok dette vært mest aktuelt.

Og hva strømforbruk anngår, vil vel de ekstra 100-200watt knapt nok merkes på strømregninga....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •