PHILIPS 32PF9965 til 30000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PHILIPS 32PF9965 til 30000,-

Noen somkjenner til PHILIPS 32PF9965 som elkjøp selger til 30 tusen?

Er dette siste generasjons teknologi osv?

:?:

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette apparatet er siste teknologi. Den er utstyrt med helt ny skjerm og har i tillegg fått Pixel Plus 2. Man kan også stille inn tv'n på progressive scan. Til plasma å være synes jeg denne har et meget godt bilde. Har ennå ikke testet denne opp mot PC.

-Kjetil-

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at plasma som oftest vil bli plassert lengere unna seeren enn en vanlig TV. 32" plasma kan derfor virke veldig smått hjemme i stua.

Robert-

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enkelte kan også unne seg en større skjerm enn med en bilderørs-tv da plasmaen henger på veggen... Det er jo bare snakk om veggplass. Husk også at selve skjermen er større på de plasmaene jeg har målt enn på vanlig bilderørs-tv... Når leverandørene oppgir en størrelse er som regel den reelle størrelsen noe helt annet.

-Kjetil-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, en 32" plasma har ca. 2 tommer større bilde enn en 32" vanlig TV, men når den henges på veggen 1 meter lengere unna seeren vil den likevel se mindre ut.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra bilde!!

Tittet på denne plasma-tv'en hos Elkjøp. Denne skjermen hadde det beste bildet av samtlige plasma-tv'er som hang på veggen. Synes den var laaangt bedre enn Samsung, bedre enn Panasonic (både 42 og 37). Uansett spesifikasjoner så synest jeg denne Philips-plasmaen og tilsvarende 42" (forøvrig kr 20.000,- dyrere) hadde de beste bildene. Nå begrenset tittingen seg til en ordinær DVD-tegnefilm. 32" kan nok virke skarpere enn de større pga. mindre skjerm?! Spesielt stor forskjell så jeg når det kom rulletekst over skjermen. Panasonics to modeller var hakkete i forhold til Philip-skjermene. Jeg må si jeg ble overrasket. Spesifikasjonene skulle tilsi noe annet!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DVD tegnefilm sier INGENTING om hvor god bildekvaliteten er!!!! Blir nesten litt arg når jeg hører butikker prøver vise frem sine skjermer med tegnefilm når det vet at det er nettopp på normal spillefilm svakhetene hos skjermene fremkommer. På animert film stilles også i tillegg ofte kontrast og brightness opp, slik at bildet slår mot en, og dermed overbeviser, totalt feilaktig... I en normal hjemmekino vil en i de fleste tilfeller ha langt mer utbytte av høyt kontrastnivå enn brightness. Jeg har for øvrig selv sett Philipsene, og dere MÅ se disse med normal film før dere kjøper inn skjermen. Overgangene ser ekstremt digitale ut, hvis dere har sett en god gammel 256 fargers PC oppløsning fra gamle dager vet dere hva jeg snakker om...

Litt absolutt i denne posten, men jeg blir litt frustrert når jeg hører folk overbevises for en Philips basert på en tegnefilm, når jeg vet det ikke vil være dette som vises hjemme... Da kan en rett og slett gå i baret, og her snakker vi 30-50'!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tipsene...

Kommer nok ikke til å investere i Plasma-tv på bakgrunn av tegnefilmer uansett. Vil nok undersøke og teste mer grundig enn som så.
    Er mest lyst til å vente en stund til. Ikke bare med bakgrunn i at prisene stadig går nedover, men at jeg føler at det fremdeles er mye å hente på billedkvaliteten. Denne kan vel bare utvikles til det bedre?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Bildekvaliteten på plasmaskjermer vil innen 2004 være langt bedre enn i dag, da de fleste vil implementere "tilstrekkelig" videobehandling (10-11 bit), samt forbedre kontrastnivået. Problemet med innbrenning vil fremdeles være tilstede, men til hjemmebruk er ikke dette en like stor risiko som for bruk på data/presentasjonsformål. Jeg tror det profesjonelle marked pga innbrenning (ta deg en tur til Gardermoen og se på et par av plasmaene der, totalt ødelagt pga innbrenning) vil velge LCD skjermer i stedet. Disse vil innen slutten av 2003 koste omtrent det samme som plasma i samme størrelse, og til presentasjonsformål er lysutbytte viktigere enn kontrast, og dermed passer LCD perfekt til dette.

Til hjemmekino tror jeg fremdeles plasma vil ha sitt å si. Panasonic kommer med ny modell snart med 4000:1 kontrast, nyere, forbedret videobehandlingsteknologi (1550 gråtoner, mot 1024, tror det betyr 11 bit vs. 10), samt andre designmessige finesser, dog med en noe lav oppløsning (848x484), selv om det sikkert dukker opp en XGA versjon også... Uansett bør jo ikke plasma benyttes til PC, men høyere oppløsning bidrar jo selvsagt også til mindre screendoor, selv om jeg personlig mener 848x484 er helt greit til normal hjemmebruk ved en 3-4 meters sitteavstand.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42PF9965 har fått knalltest i siste Video.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og gjett hvem som annonserer siden etter... >Neida(?), fin skjerm det! Design er pent, fint med tuner osv. Alle er ikke like kresne som meg, vet du

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha!

Lygren: Hvis du er i Oslo må du gjerne komme innom og teste det akutelle apparatet hos meg.
    Jeg ser i alle fall at Panasonicen har et mer grøtete bilde en Philipsen på f.eks. vanlige tv-sendinger.

-Kjetil-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og gjett hvem som annonserer siden etter... >Neida(?), fin skjerm det! Design er pent, fint med tuner osv. Alle er ikke like kresne som meg, vet du
    Joda, Philips har en helsides annonse lengere bak i bladet, men det hadde også andre produsenter som ikke kom så langt opp i testen. Video er uansett regnet som det mest seriøse tidsskriftet i sin genre i Europa og har alltid egne målinger som de bakker opp testene med.

Robert-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •