kjapt spørsmål før kjøp av tv imorgen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjapt spørsmål før kjøp av tv imorgen!

Hei tenkte jeg skulle kjøpe Samsung LE55C675. er det noen andre TVer rundt 12 - 15000 kr som er verdt en titt ?

Skal IKKE ha LED pga at det *blir for bra* og ser veldig kunstig ut.

Kan også ha plasma men vet ikke om 50" blir litt for lite.

Trenger bla en TV med god side-syns vinkel, da sitte spots på høyre og venstre side ser tven fra siden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legger til at det blir til Film, sjelden jeg spiller men hender. TV sendinger blir sett på kanskje 20-30 min i uka.. så vil si 75%film, 20% spilling, 5% tv titting (analog crap tv sendinger, har en annen tv til dette bruket. blir kun sett på hvis det er litt krangling om hvem som skal se hva )

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleMLiten
    legger til at det blir til Film, sjelden jeg spiller men hender. TV sendinger blir sett på kanskje 20-30 min i uka.. så vil si 75%film, 20% spilling, 5% tv titting (analog crap tv sendinger, har en annen tv til dette bruket. blir kun sett på hvis det er litt krangling om hvem som skal se hva )
    utifra bruksområdet ditt ville jeg anbefalt en plasma til over 50 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    utifra bruksområdet ditt ville jeg anbefalt en plasma til over 50 tommer.
    en spes plasma du tenker på ? den gamle tven sa klikk og poff ser du :-P så da må jeg ha ny tv til hjemmekino rommet.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal IKKE ha LED pga at det *blir for bra* og ser veldig kunstig ut.
    Det er jo bare tull. LCD-panelet som skaper bildet er ikke noe annerledes på en LED-tv enn på en LCD-tv. Det er kun baklyset som er forskjell på de to tv'ene, og det gjenspeiles først og fremst i bedre sortnivå på LED-tv'er.

Skal du ha TV til filmbruk og bor i nærheten av Slependen, selger Elkjøp Philips sin 56" 21:9 tv til 14.995,- fra kl.00.01 i natt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Det er jo bare tull. LCD-panelet som skaper bildet er ikke noe annerledes på en LED-tv enn på en LCD-tv. Det er kun baklyset som er forskjell på de to tv'ene, og det gjenspeiles først og fremst i bedre sortnivå på LED-tv'er.

Skal du ha TV til filmbruk og bor i nærheten av Slependen, selger Elkjøp Philips sin 56" 21:9 tv til 14.995,- fra kl.00.01 i natt
    det var følelsen jeg satt igjen med etter å ha sett samsung led vs samsung lcd idag (på avatar) mulig forskjellig innstillinger på tvene... men så STOR forksjell på dem i butikken

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium

ååå... KJIPT nettop tatt meg en pils... :?bor jo bare i underkant av 2 timer unna.. får høre om kjæresten orker å kjøre meg :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ååå... KJIPT nettop tatt meg en pils... :?bor jo bare i underkant av 2 timer unna.. får høre om kjæresten orker å kjøre meg :P
    De har 20 på lager, og prisen gjelder i 24 timer. Mulig jeg kraftig undervurderer markedet her, men jeg vil tro at selv til denne prisen vil 20 stk. av en såpass spesiell TV som denne vare ut dagen.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var følelsen jeg satt igjen med etter å ha sett samsung led vs samsung lcd idag (på avatar) mulig forskjellig innstillinger på tvene... men så STOR forksjell på dem i butikken
    Hei,
    jeg skjønner veldig godt hva du mener, jeg får ofte følelsen av å se på en dokumentar samme om det er HD film, når man ser på hvordan mange tv'er er satt opp i butikken.

Min pioneertv har en funksjon som heter "natural motion" som gjør dette med bildet. Tror det har mye med fargene å gjøre, det blir gjerne blåere, samtidig som kontrasten skrus maks opp?

Forstår godt hva du mener, og det er vanskelig å få forklart det til feks selgere som enten ikke ser det, eller som har skrudd det slik for å selge en annen tv som ser bedre ut med innstillingene de har gjort, som de tjener mer penger på.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja de setter opp tvene forskjellig, slik at den de tjener mest på ser best ut. Jeg har ikke handlet mye tv'er men ser for meg at skal du virkelig vite hva som gjør seg best i stua di må du handle på nettet slik at du kan bruke angreretten hvis du ikke liker den. Da har du god tid til å teste tven i de forholdene du kommer til å bruke den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •