Problemer med en Sony 29" KV-29X5E PAL TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med en Sony 29" KV-29X5E PAL TV

TV-en ble kjøpt rundt julen 2000, og har fungert bra helt inntil den fikk oppleve ett år i militæret.
    Har etter det irritert meg grenseløst over at TV-bildet er blitt skeivt.
    Det er snakk om flere cm forskjell på venstre og høyre hjørne.
    Dette viser jo spesielt bra når det er rette linjer over skjermen, f.eks når man ser på widescreen filmer.
    De sorte områdene over og under siger mer ned på ene siden, og jeg blir redd for at ting på filmen skal falle ut fra skjermen.)
    Vet ikke om dette var bra nok forklart. kan heller lage en skisse om nødvendig.
    Skjønte det slik at dette kan ordnes via noen tvilsomme menyer på Sony sine TV-er. Noen som vet om dette er tilfelle på denne modellen også?

Har forhørt meg på den lokale TV-reperatør -butikken, men de kunne ikke tilby meg noe annet enn " Vi kan ta imot TV'en,
    men det er utrolig liten sjanse at vi klarer fikse det, men vi tar betalt for å se på det."

Men virker ikke som fyren hadde peiling.

så.. noen som vil hjelpe ?

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er nok etter hva jeg forstår (har lett litt på nett for deg på div. Sony forum), så er det ingen typisk "Service Menu" funksjonalitet på denne TV'en, slik som på 32" WideKV-32FX60 etc.

Justering skjer ved å åpne tv'en og fysisk justere div. komponenter. Dette er ikke noe jeg anbefaller uten videre, da det faktisk er stor fare for å få seg en rimelig kraftig karamell. Dessuten er det veldig vanskelig for en "ikke-viter" å forstå seg på hva og hvor man skal skru, og ikke minst hvor mye man skal skru

Men er du keen på et eventyr, så prøv å let frem service-heftet til den på nett (google.com) og sett igang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TVen er mindre enn fem år gammel og en evt. reparasjon skal dermed betales av Sony jmf den norske kjøpsloven. Gå tilbake til nærmeste serviceverksted, ta med deg kjøpskvitteringen og si at du ønsker å reklamere på TVen innenfor kjøpsloven. Det er veldig viktig at du nevner dette og at du gjør det før TVen leveres inn. Greier ikke serviceverkstedet å repararere TVen har du faktisk krav på en ny.

PS. Ikke begynn å fikle verken inni TVen eller i noen servicemenyer før TVen leveres inn. Gjør du dette mister du enhver form for mulighet til å få apparatet reparert innenfor kjøpsloven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skeivt TV-bilde

Jeg oppdaget i sommer at når jeg ser fotballkamp på min SONY KV-29X5E, så er liksom resultat og deler av klokka til venstre for skjermbildet. Ser bare bortelaget og knapt nok det. Dessuten begynner teksten nede flere cm til høyre for der den skal begynne, slik at deler av teksten forsvinner til høyre for skjermbildet, slik at jeg må gjette meg til hva som står.

Har lest bruksanvisningen, men fatter ikke hvordan jeg skal få rettet det. Leste alt om justering. Nå lurer jeg på om det er samme problem som du har. Men vet ikke SONY selv om man kan justere dette, eller om man må ringe til ekspert? Jeg klarer ikke å finne ut av det svært irriterende problemet.

En gang viste de reprisen av et mål, og jeg bare så ballen gå forbi keeper, men ikke at den havnet i mål... det var liksom til venstre i bildet, så jeg tipper at deler av det jeg ser blir borte. Er det noen som kan hjelpe? Er det samme problem som første innlegg her? eller bør jeg starte en ny tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Å ikke ditt eller datt... bare tull...

I sony TV'r er det rotasjon smulighet for bildet. BRUK DEN!
    I tillegg er det bildeformat valg, zoom etc etc.
    Menyen er da oftest veldig intuitivt laget, selv mor klarer det UTEN å lese manulaen. Ja ja disse lagkonkuransene i sjakk som okuperer folks tid er sannelig en plage for tiden.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ronny DD - skjerp deg!

Slike verbale uttrykk ønsker vi IKKE her på forumet. Du har tidligere, og det rimelig nylig, fått påpakning for liknende tilfeller av dårlig forum-mentalitet.

Fortsetter du på denne måten vil jeg anta at dine dager på forumet er talte.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ronny har mansen jeg...

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ronny DD - skjerp deg!

Slike verbale uttrykk ønsker vi IKKE her på forumet. Du har tidligere, og det rimelig nylig, fått påpakning for liknende tilfeller av dårlig forum-mentalitet.

Fortsetter du på denne måten vil jeg anta at dine dager på forumet er talte.
    10 poeng til deg RoKo! :-D + takk for kjempe fin link til kalibrering av subwoofer!
    Har en slik en 21" jeg sliter litt med å få plasert/justert :-):-)

TNX!!

Mvh.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •