47" Philips pfl9703 eller Philips pfl8404?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

47" Philips pfl9703 eller Philips pfl8404?

Er det noen som kan gi meg klare anbefalinger på hvilken av disse 47" TV'ene jeg bør velge? Siden 9703 er 2 år gammel, er det vel ganske lett å speile at jeg har et noe begrenset budsjett. Aller helst ville jeg nok ha gått for 9705 eller 9704, men begge disse blir for dyre dessverre.

Spørsmålet mitt blir vel egentlig om 9703 fortsatt kan regnes som et godt kjøp? Ambilight Spektra 3 samt Perfect Pixel HD motor på 9703 kontra Ambilight Spektra 2 og Pixel Precise HD motor på pfl8404 er de to hovedgrunnene til at jeg har blandet inn en to år gammel TV i vurderingen.
    Men er det slik at selv om 9703 er bedre på disse punktene, så faller den likevel igjennom alderen tatt i betraktning.

Ser at 8404 har en dynamisk skjermkontrast på 80000:1 mens 9703 "bare" har 30000:1. Hva vil dette si i praksis?

Har forsåvidt bestilt 9703, men har 30 dager å angre på, og tar naturligvis med meg all hjelp jeg kan få. Har imidlertid bestemt meg for en Ambilight TV, slik at jeg vurderer ikke andre merker enn Philips.

Håper på svar!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke sett TV'en in action da ? må jo greid å gjort deg opp en mening da ? er det en bra eller dårlig TV?

EDIT:

Normalt sett skal en 2år gammel TV(spessielt på LED fronten) være endel dårligere enn de nye, selv om det er en eller to serier under den 2år gamle (i dette tilfelle 9000vs8000 serien).

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags priser har du fått på disse da? Kan ikke gi gode anbefalinger før vi vet mye om prisen .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikke sett noen av disse TV'ene "live" nei..

Har imidlertid sett 7404 (8404 uten ambilight) og 9704 som nå er i ferd med å erstattes av 9705.

Jeg var ikke spesielt imponert over 7404, mens 9704 utvilsomt imponerte meg. Håpet er jo da at 9703 har et merkbart bedre bilde enn 8404 (noe jo den bedre HD-motoren skulle indikere), og dermed på en måte havner noe midt i mellom 8404 og 9704,

Prismessig er det snakk om 13 lapper for 9703 kontra 10 lapper for 8404 og vi snakker 47" her..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter veldig pris på tilbakemeldinger; håper på svar iløpet av dagen da jeg må kontakte forhandleren jeg har bestilt hos FØR de sender TV'en..

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke kjøpt noen av de jeg. Om de teknologiene du nevner er viktig for deg så ville jeg heller ventet til årets modeller falt i pris, istedenfor å se på 1.5 år og 2.5 år gamle tver.

Husk at navnet på bildebehandlingen ikke nødvendigvis sier hvor bra bildekvaliteten blir, panel og belysning og slikt har ofte mye de skal ha sagt de også .

Philips - 8000 LED-serien LCD-TV 46" Full HD 1080p digital-TV - 46PFL8605H/12 - 8000-serien - Tver - Lyd og bilde
    Philips 46PFL8605H - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omLCD TV

Denne får du under 15000,- nå. Da får du Perfect Pixel HD av årets generasjon som er langt bedre enn den 2 år gamle, samt bedre funksjonalitet og bildekvalitet ellers.

Ambilight spektra 2 dessverre, det er vel det eneste som kan trekke ned her.

I tillegg så kan man faktisk ut denne helgen kunne få tak i 46PFL9705H til 17995,-, som er rimelig rimelig .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Jeg ville ikke kjøpt noen av de jeg. Om de teknologiene du nevner er viktig for deg så ville jeg heller ventet til årets modeller falt i pris, istedenfor å se på 1.5 år og 2.5 år gamle tver.

Husk at navnet på bildebehandlingen ikke nødvendigvis sier hvor bra bildekvaliteten blir, panel og belysning og slikt har ofte mye de skal ha sagt de også .

Philips - 8000 LED-serien LCD-TV 46" Full HD 1080p digital-TV - 46PFL8605H/12 - 8000-serien - Tver - Lyd og bilde
    Philips 46PFL8605H - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omLCD TV

Denne får du under 15000,- nå. Da får du Perfect Pixel HD av årets generasjon som er langt bedre enn den 2 år gamle, samt bedre funksjonalitet og bildekvalitet ellers.

Ambilight spektra 2 dessverre, det er vel det eneste som kan trekke ned her.

I tillegg så kan man faktisk ut denne helgen kunne få tak i 46PFL9705H til 17995,-, som er rimelig rimelig .
    Hei! Takk for svar og forsåvidt et veldig godt tips! Var ikke klar over at Philips også nå bruker Perfect Pixel i sine 8000 modeller. Om denne TV'en hadde hatt Ambilight 3 er jeg ikke i tvil om at jeg hadde gått for denne istedet!
    Så sånn sett er det nå 9703 vs 8605.

Problemet er bare at jeg ut fra det jeg ser på Philips sin demo av Ambilight, så frister det veldig mye mer med Spektra 3 enn Spektra 2. Så mye at jeg egentlig er i ferd med å ofre en hel del andre positive egenskaper for å få Ambilight 3. 9705 er absolutt selvfølgelig fristende, men når budsjettet startet på under 10 lapper, er selv 13 lapper en ganske stor sprekk. Selv om prisen er vanvittig god, hjelper det lite når jeg ikke kan bruke 18 lapper på en TV.

Ut fra det jeg nå har lest i 7000/9000 tråden, hvor veldig mange har skrevet om sin begeistring om 9603/9703, og omtaler den som datidens (høst08) kanskje beste LCD TV, så tror jeg at den beste TV'en for halvannet år siden er god nok for meg. Ambilight 3 blir for fristende.

Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •