TXp50vt20 eller 47le850 meninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TXp50vt20 eller 47le850 meninger?

Jeg har etter mye om og men bestemt meg for en panasonic vt20 men når jeg snakker med selgere i butikk osv sier de at; du må jo kjøpe le850 fra lg. Den har blitt kåret til årets tv og verdens beste i flere tester, dessuten har Led har jo mye bedre kontrast og klarere farger og mer lys..

Hva er riktig? Jeg leser her at plasma er det som gir de klareste og mest naturlige bilder.
    Jeg bruker tvn til tvtitting (Get hdpvr) film fra pc og ps3 pluss noe gaming.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en LG 55LE850N som jeg sendte tilbake til Elkjøp fordi det var ting ved den som jeg ikke godtok. Den har fine farger og et supert sort nivå uten tvil (i THX modus eller kalibrert). Virkelige fine bilder.

MEN...den sliter med refleksjoner siden den har så blank front, har vertikale bånd som man kan se noen ganger, sliter litt med blooming og ikke så god innsynsvinkel som plasma.

Jeg ville enten valgt Panasonic VT20, G20 eller Samsung 7705.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på begge to på Elkjøp i dag. Ble svært imponert over LG'en. Utrolig lekker! Den har et design som får panasonicen til å se ut som en førkrigsmodell... Jeg synes heller ikke refleksjonene var noe spes sjenerende selv om den stod i et flombelyst rom. Men om den er en bedre tv billedmessig kan sikkert diskuteres...

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt G20E modellen og kan anbefale denne.(i utgangspunktet samme som Vt20 sånn som jeg har forstått det)
    Har hatt den et par dager nå og brukt den på både vanlig tv(tilkoblet med scart) og blue-ray.
    Jeg må si bildet et imponerende.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagslys er verre enn lyset på Elkjøp. Ser du en film med mange mørke scener i, så ser du reflekser lettere, og du blir mer irritert over det. Man må se film i et ganske mørkt rom spør du meg...

Panasonic VT20 er bedre her. Du ser reflekser i den også, men ikke så ille som LG'n. Derfor egner VT20 seg bedre på dagtid. Men jeg er enig med deg at designet er gammeldags.

Samsung PS50C7705 er et godt alternativ da, som er mye billigere også.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv gått for 50VT20. Bedre sortnivå, ingen av de problemene som Betroz nevner (men kan ikke si de er så veldig sjenerende, bortsett fra refleksjonene da), mer "laid-back" bildet.
    LE850 er forøvrig også et knall tv.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TommyK : En i familien min har G20 og jeg må si kvaliteten er bra ja. I standard profilen blir fargene litt feil da, men i THX blir det bedre. Sort nivået på dagtid er ikke noe å skryte av, men blir bedre når det er mørkere i rommet. Mye TV for pengene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå var det jo vt20 jeg lurte på her inne da.. vet at den har bedre sort filter enn g20 så det er ikke akutelt med g20..
    men det snakkes om mer lys osv på lcd.. men er ikke det noe at poenget med å velge plasma.. at man får ett mer naturlig bilde uten alt det "kunstige" ekstra lyset som skal gjøre at ting "virker" skarpere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?? Tar jeg feil?