Philips 9705. Høyfrekvent støy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 9705. Høyfrekvent støy?

Jeg har fulgt med på forumsider rundt omkring for å skaffe meg informasjon om Philips 9705. Nå er den tilgjenglig i de fleste europeiske land.
    Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at denne modellen har et problem med høyfrekvent støy som oppleves som veldig plagsom.
    Philips kundeservice reagerer tydeligvis forskjellig fra land til land. Alt i fra fornektelse til retur/ reparasjon av apparat.

Er det noen her på forumet som har erfaringer med denne TVen?
    Den har stått på toppen av listen min en god stund nå, men hvis det er tilfelle at det sender ut plagsom støy er den selfølgelig ikke aktuell lenger.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46 tommern er på helgetilbudet til de grønne, så det er jo bare å prøve den ?
    (30 dagers returrett om "samlivet" skulle bli uutholdelig?)

Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Jeg har fulgt med på forumsider rundt omkring for å skaffe meg informasjon om Philips 9705. Nå er den tilgjenglig i de fleste europeiske land.
    Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at denne modellen har et problem med høyfrekvent støy som oppleves som veldig plagsom.
    Philips kundeservice reagerer tydeligvis forskjellig fra land til land. Alt i fra fornektelse til retur/ reparasjon av apparat.

Er det noen her på forumet som har erfaringer med denne TVen?
    Den har stått på toppen av listen min en god stund nå, men hvis det er tilfelle at det sender ut plagsom støy er den selfølgelig ikke aktuell lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Fikk levert en 46" 9705 i går kveld, og det ser veldig bra.
    Kan ikke høre støy av noe slag så det tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for, hadde en pioneer 50" plasma for en tid siden og der var det "mye" støy.. men ikke høyfrekvent akkurat, uansett så valgte jeg å bytte den ut i en annen tv.

Når det gjelder philipsen så hadde den sikkert hatt godt av skikkelig instilling eller kalibrering om en vil, kanskje det står noen tips her på forumet.. får kike litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 46pfl9705h i noen dager nå og kan bekrefte at hevrtfall mitt eksemplar har denne høyfrekvente støyen og den er plagsom men er mest merkbar ved lavere lydnivå og overdøves dersom du har litt lyd på f-eks ved filmtitting eller spilling. Er mest markant ved vanlig tv-titting for min del da jeg ikke har så høy lyd på når jeg ser tv. Har ikke kontaktet kundeservice enda men vil gjøre det etterhvert for å se hva de sier. Er litt skuffende at en tv i denne prisklassen skal ha et så irriterende problem, da tv ellers er utrolig imponerende.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke samme modell, men jeg kjøpte en pfl 3605 i går(32')mens samsungen er på service, og jeg merket med en gang jeg plugget i strøm, så begynte det å dure/støye. Det er kun i film modus at den høres.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Jeg har hatt 46pfl9705h i noen dager nå og kan bekrefte at hevrtfall mitt eksemplar har denne høyfrekvente støyen og den er plagsom men er mest merkbar ved lavere lydnivå og overdøves dersom du har litt lyd på f-eks ved filmtitting eller spilling. Er mest markant ved vanlig tv-titting for min del da jeg ikke har så høy lyd på når jeg ser tv. Har ikke kontaktet kundeservice enda men vil gjøre det etterhvert for å se hva de sier. Er litt skuffende at en tv i denne prisklassen skal ha et så irriterende problem, da tv ellers er utrolig imponerende.
    Jeg leste i et annet forum at Philips har bekreftet at det er et problem med 9705. Det er snakk om bytte av noen komponenter som det tydeligvis har vært problemer med. Etter bytte så er støyen borte. Høyfrekvent lyd som kan oppfattes forskjellig, litt avhengig av alder og hørsel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste i et annet forum at Philips har bekreftet at det er et problem med 9705. Det er snakk om bytte av noen komponenter som det tydeligvis har vært problemer med. Etter bytte så er støyen borte. Høyfrekvent lyd som kan oppfattes forskjellig, litt avhengig av alder og hørsel.

Har du en eventuelt en link/navnet til det forumet? Det du nevner om bytting av komponenter, vet du om det er noe som Philips vil gjøre på produksjonsnivå eller er det noe man kan få fikset ved å sende TVen til reparasjon etc allerede nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant saken hos What HI-FI. Har også nå snakket med kundeservice hos Philips, og fikk garantert at de skulle løse problemet med en service på TVen. Skulle til å med hente den på døren, noe som overrasket meg litt. Hadde regnet med at jeg måtte levere den til Elkjøp for egen maskin, så er meget fornøyd med å slippe det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Har du en eventuelt en link/navnet til det forumet? Det du nevner om bytting av komponenter, vet du om det er noe som Philips vil gjøre på produksjonsnivå eller er det noe man kan få fikset ved å sende TVen til reparasjon etc allerede nå?
    Jada, her:

PHILIPS 2010 - 8605/9705 3D Ready LED TV Series *Part 2* - AVForums.com - Page 12

Les post 338 og poster før og etter.

Ellers er jeg veldig interessert i å høre hva du synes om TV`en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, her:

PHILIPS 2010 - 8605/9705 3D Ready LED TV Series *Part 2* - AVForums.com - Page 12

Les post 338 og poster før og etter.

Ellers er jeg veldig interessert i å høre hva du synes om TV`en.
    Takk for link:wink: Når det gjelder hva jeg synes om TVen så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg er utrolig imponert over bildene den tryller fram. Har sett Avatar og The Dark Knight i Blu-ray og jeg må si at skjermen leverer bildekvalitet langt over mine forventninger. En del av de litt mindre prioriterte animerte omgivelsene i Avatar som busker etc og ble til de grader avslørt som upolert animasjon mens andre ting som avaterene selv og noen av skapningene etc så utrolig detaljert ut:-) Sortnivået er det beste jeg personlig har sett og de mørke scenene i The Dark Knight fikk virkelig frem hva som bor i dette beistet at en Tv og gav så godt som perfekt bilde(men jeg er ikke spesielt dreven innenfor faget så er kun min personlige mening selvsagt), kontrast og farger er fantastisk. Det samme gjelder skarpheten. Menyene er kjappe og byr på endeløse muligheter for innstilling og finjustering av lyd og bilde. Det er ikke tvil om at den foretrekker HD-materiale signalmessig, men den gjør en brukbar jobb også med SD-signaler. Har selv Riks-TV, og sliter litt med å bli helt fornøyd med bildekvaliteten da det varierer litt mye fra kanal til kanal og program til program. Det meste ser veldig bra ut fra ca 3 meters avstand ++ men om en sitter litt nærmere enn dette ser man fort at det ikke akkurat er HD man ser på og det kan fort se litt grumsete og støyete ut. Har ikke fått eksperimentert så mye med oppløsninger etc på RiksTV-boksen samt innstillingene på Tv enda så skal ikke være for raskt ute med å konkludere noe her. Har etterhvert fått det til å se ganske så bra ut egentlig, så med litt mer prøving og feiling så er jeg nok i mål der også:-)

Fjernkontrollen er også veldig god å bruke, ser pen ut, den ligger også godt i hånden men jeg savner noen hurtigtaster/snarveier på fjernkontrollen slik som tidligere modeller hadde som f.eks den som fulgte med min 40Pfl8664H. TVen har også meget god responstid på tastetrykkene. Har såvidt vært innom NET.TV funksjonen og det gikk brukbart å skrive med fjernkontrollen i søkefelt etc. Er ala mobil uten ordbok.

Lyden er overraskende bra til tross for minimalistisk design på "soundbaren" og bass-elementene bak gir brukbar lyd i fra seg. Jeg så faktisk begge filmene kun med lyd på TVn når jeg tenker over det, og følte aldri et savn av hjemmekino-anlegget så jeg vil si det peker i positiv retning for lyden på apparatet

Som Pc-skjerm er den enkelt og greit fantastisk. Wi-Fi MediaConnect er en funksjon som falt veldig i smak hos meg hvertfall, og kort fortalt er det et program som streamer lyd og bildre fra Pc-n enten gjennom et kablet nettverk eller trådløst gjennom et trådløst nettverk som da er min favoritt:wink: Det eneste negative er at det krever litt båndbredde for at det ikke skal hakke, men jeg har ikke satt meg helt inn i om hvorvidt det fungerer som et lokalt nettverk uavhengig av Internet tilgang eller ikke, så om det er et reelt problem for de av oss som ikke har allverdens av bredbåndhastighet tilgjengelig eller ikke det er jeg ikke sikker på. En kan jo alltids krype til korset og bruke kabel, men jeg er personlig ikke noe fan av å trekke nettverks-kabler over hele huset når man har muligheten for å ha det trådløst.

Designet på TVen er stilrent og elegant og vil passe hos de fleste. Gjenskinn i skjermen kan forekomme dersom man har lyskilder posisjonert direkte foran skjermen om kvelden eller i mørke omgivelser men har ikke vært noe problem for meg hvertfall. Jeg får dagslys direkte inn på tv i fra et vindu ca 1 m unna uten at det er noe som helst problem i et ellers så lyst rom.

Amblilight Spectra 3 er en fantastisk funksjon som er meget avhengighetsskapende og som virkelig utvider opplevelsen nesten uavhengig av hva du der på, samt gir en mer behagelig opplevelse for øynene spesielt da i mørke omgivelser da du slipper det veldig konsentrerte lyset i fra skjermen. Har tidligere hatt Spectra 2 på 40PFL8664h, men denne utgaven av Amilight Spectra 3 er kraftig forbedret og med lys også da over TVen gir det en mye mer komplett opplevelse enn det 8664 leverte med sin eldre generasjon Spectra 2.

Har også prøvd å spille litt på PS3 og TVen er ypperlig også til spilling hehe8) Veldig stor forskjell fra 8664 faktisk, vesentlig skarpere bilde samt bedre farger utgjorde stor forskjell.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med den, ser man vekk i fra den høyfrekvente støyen selvsagt, men den skal Philips fjerne ved en service så når det er gjort så gjenstår det bare å få finjustert bildet, og kanskje få kjøpt 3D-oppgraderingspakken etterhvert. Merker stor forskjell mellom denne og min 8664 og kan god forstå at 9000-serien ble EISA-vinner i år igjen:grin: Anbefales på det varmeste:wink:

Kan også nevnes at foten også fungerer som veggfeste, og at 3D-Sender og briller må kjøpes separat. oppgraderingspakken med sender og to briller koster litt i overkant av 2000 kr, og ett par løse briller ligger på ca 1000 lappen. Du får også en leiefilm gratis via filmfunksjonen i Net TV, samt et minnekort av typen SD og et gavekort av Philips om du registrerer deg. Har ikke mottatt disse enda da jeg nettopp registrerte meg men regner med det er korrekt da jeg fikk beskjed om det når jeg logget meg inn på tjenesten. Var litt skeptisk til prisen men slo til på Elkjøps intro tilbud til 17999,- og er glad for at jeg gjorde det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisan Wikne!
    Tusen takk for utførlig rapport.:-D

Det høres ut som Philips har løst problemet med dårlig gråtoner som forrige modell hadde.
    Håper at Elkjøp får satt opp et eksemplar i butikken så jeg får meg en demo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått TVen igjen fra service og støyen er borte