Hjelp til valg av tv maks 9000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av tv maks 9000,-

Er på utkikk etter ny tv. som så mange andre på forumet her.. ser det er ca. 100 poster om folk som trenger hjelp til valg at tv, men jeg håper dere som leser posten tar dere tid til å hjelpe meg. Jeg har skrevet ned det jeg tror er ALL relevant info.. hadde ikke gjennskinnet plaget meg hadde jeg vel bare handlet den første og beste panasonic tv'n jeg fant..

Bruksområde: 1. Film/Tvserier(på Dvd) + 2. tv + 3. spilling (mest rockband). I den rekkefølgen. Ønsker også på sikt å koble den til en pc.

Stua: Rimelig mye lys, har vindu på hele ene veggen + sol inn på kjøkkenet som er ligger bak ryggen på sofaen (leilighet som vi leier). og selv lyset på kjøkkenet som selsagt har hvit innredning er RIMELIG lett synlig i tv'n.

(bor i Finnmark så det er ikke bare å se på tv om kvelden heller.. kan jo vente til vintern, men blir jo litt kjedelig det også )

Avstand fra Tv til vanlig 2,5 meter.

Har en Panasonic TX-P42X10S for øyeblikket men det er VEL mye gjennskinn i den.

Ønsker vel egentlig å oppgradere til F.eks en 46" eller 50".. mulig 50" blir litt stort i stua eller at man kanskje blir sittende litt nærme ?? også kanskje man får mer tv hvis man handler 46" ?

Mvh

-Ståle

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal opp i størrelse, men ikke vil ha gjenskinn i tven, så er det perfekte valget Sony KDL46EX500. Denne får du innenfor budsjettet ditt nå, men bildekvaliteten er faktisk i toppklassen selv om den er såpass rimelig.

100Hz som en av få tver under 9000,-, 4 HDMI, PC-inngang, nettverksinngang for streaming og helt matt panel. Naturlig skarpt og fint bilde, god brukervennlighet og helt grei lyd.

Fin oppgradering fra det du har i dag .

Skal du ha 50" så blir det plasma, med like mye gjenskinn som du har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å finne test av tv'n liker å sjekke sånt først.. bare for å få et intrykk av den før jeg handler noe..

Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500 ser at det er 2 testsider som anbefaler den.. men finner den ikke på siden.. ? Oo

Hvordan er kvaliteten på bildet på denne sammenlignet med kvaliteten på bildet på tv'n jeg har nå ?

SAMSUNG LCD TV LE46C650 ser jeg har fått BRA kritikk også. noen som vet hvordan det er med gjenskinn i denne ?

Svartnivå, etc etc.. noen som vet ?

-forvirret-

Ps: takk for rask tilbakemelding.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C650 har blankt panel. I tillegg er C650 gråimportert vare, norsk variant er C655.

KDL46EX500 på komplett er også gråimportert ser jeg. Du får nordisk modell på elkjøp og lefdal til samme pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen. kjører vel på med Sony jeg da.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX500 er et godt alternativ til prisen.

Hvis kantbasert led frister, har du også 42LE530N.
    Ser dem har tilbud på 47" også; Resultat av søk - Elkjøp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •