Hjelp til TV-Kjøp (rundt 5-7k kr)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til TV-Kjøp (rundt 5-7k kr)

Hei! Er på utkikk etter en tv, som skal erstatte en 28" kasse fra 1998.
    Var innom elkjøp og lefdal, og ble igrunn mer forvirret når jeg dro, enn når jeg kom inn.

Den skal hovedsaklig brukes til å se tv, spille av rips fra data (kjører alltid 720p minimum) og spille ps3. Vi sitter ca. 3m unna skjermen. Har eget lyd-anlegg, så lyden fra TV spiller egentlig ingen rolle.

Jeg har tenkt å legge i rundt 5000-7000, alt ettersom. De jeg har sett på er;
    Philips 42" LCD-TV 42PFL5405H
    Philips 40" LCD-TV 40PFL5605H

Hva er fordelen med LCD m/ LED? Er det noen fantastiske tilbud akkurat nå, rundt den prisklassen? 40" er et minimum - 46" hadde vært kult, men ser for meg det går litt mye utover bildekvaliteten med bare 7000 som max.

Tips?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volch0k
    Hei! Er på utkikk etter en tv, som skal erstatte en 28" kasse fra 1998.
    Var innom elkjøp og lefdal, og ble igrunn mer forvirret når jeg dro, enn når jeg kom inn.

Den skal hovedsaklig brukes til å se tv, spille av rips fra data (kjører alltid 720p minimum) og spille ps3. Vi sitter ca. 3m unna skjermen. Har eget lyd-anlegg, så lyden fra TV spiller egentlig ingen rolle.

Jeg har tenkt å legge i rundt 5000-7000, alt ettersom. De jeg har sett på er;
    Philips 42" LCD-TV 42PFL5405H
    Philips 40" LCD-TV 40PFL5605H

Hva er fordelen med LCD m/ LED? Er det noen fantastiske tilbud akkurat nå, rundt den prisklassen? 40" er et minimum - 46" hadde vært kult, men ser for meg det går litt mye utover bildekvaliteten med bare 7000 som max.

Tips?
    Jeg hadde uten tvil valgt å gå for en Panasonic plasma skjerm. Da vet du hva du får. Kjøpte selv Panasonic 42V10 sist jeg handla og kommer uten tvil til å velge Panasonic neste gang. Panasonic er vel den nye "Pioneer" etter at de la ned sin produksjon, og har vel arvet en del at teknologien om jeg ikke tar feil.

Panasonic gjør det alltid bra i tester, og er et trygt kjøp, uansett prisklasse.

Her finner du et utvalg.

Jeg ville kanskje vurdert denne om du har plass

Når det gjelder LED har jeg ikke erfaring med det, men i den prisklassen du refererer til, hadde jeg ikke kjøpt LED.

Dette var min personlige erfaring/mening da. Smak og behag

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt problematisk med plasma om det er mye sollys i rommet?

Edit: Forøvring fant jeg ut idag at det blir litt mer penger til rådighet, og tenker kanskje på en 46" istedet. Er fortsatt ikke intr. i å bruke alt for mye penger, men det kommer helt an på

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville holdt meg unna 42PFL5404, det er en gammel modell og er ganske dårlig. Jeg ville anbefalt enten 40pfl5605, evt. 40XV733 (elkjøp/lefdal), det er en knall tv, koster vel og merke litt mer, men da har man veldig mye tv for pengene. Evt. Samsung 40C635 (evt. 655/675).
    Hvis 7000kr er absolutt maks, så er nok kanskje en plasmaskjerm fra panasonic det beste, men hold deg unna panasonic LCD'ene, de er ganske dårlig.

Og hold deg unna LED i denne prisklassen, utenom evt. 5605.
    5 serien til samsung er levelig, den kan du få stor til en billig penge, men jeg er ikke veldig begeistret for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Jeg ville holdt meg unna 42PFL5404, det er en gammel modell og er ganske dårlig. Jeg ville anbefalt enten 40pfl5605, evt. 40XV733 (elkjøp/lefdal), det er en knall tv, koster vel og merke litt mer, men da har man veldig mye tv for pengene. Evt. Samsung 40C635 (evt. 655/675).
    Hvis 7000kr er absolutt maks, så er nok kanskje en plasmaskjerm fra panasonic det beste, men hold deg unna panasonic LCD'ene, de er ganske dårlig.

5 serien til samsung er levelig, den kan du få stor til en billig penge, men jeg er ikke veldig begeistret for den.
    Takk for svar! Jeg har funnet ut at jeg kan strekke meg til 8000 (Har tenkt å ha forsikring i tillegg som kommer på ca 800-1000), men rundt 8000 for bare for TV - max. Må innrømme at det frister veldig å hoppe opp på 46", men er usikker om bildekvaliteten svekkes for mye. Er Sony 46" LCD-TV KDL46EX500AEP bra? Evn, andre 46" du kan anbefale?

Edit: Fant jo en en hel tråd om EX500 modellen, vil tro at kvaliteten er det samme på 40/46 siden det er 'EX500'?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus

Du skriver da om 5404, han sier 5405 - som er årets modell med 100Hz og god bildebehandling. Les før du svarer .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget har falt på Philips 42PFL5405H Kjøper den på Elkjøp, så om jeg ikke er fornøyd, kan jeg jo alltids levere den tilbake

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •