Tips til ny TV - 55-58"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny TV - 55-58"

Flytting fra mitt nåværende lille krypinn nærmer seg, og i den forbindelse åpner det seg fort opp muligheter for oppgradering til større tv. Jeg er ikke så bevandret på dette området, og lurer derfor på om det er noen som har noen gode tips, forslag og erfaringer å dele.

Jeg ser for meg en størrelse på 55-58". TV'en vil hovedsakelig bli brukt til TV-titting og film fra BlueRay, og i mindre grad spill fra PS3. LCD, plasma, LED? Prismessig kan jeg nok tenke meg at det ikke tar altfor mye av, og et sted +/- 15000 er innenfor planene. Hvis det finnes gode alternativer som bikker godt under dette er det selvsagt det aller beste.

Spørsmålet om 3D dukker også opp. Jeg vil ganske snart ha prosessor som er klargjort for dette, men er det egentlig noe stort poeng og investere i dette på TV'en nå? Med tanke på prisen jeg har lagt opp til finnes det kanskje uansett ikke så mange alternativer.

På forhånd takk for innspill

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med for eksempel Sony KDL55EX500 eller Samsung UE55C6005? Erfaringer? LCD kontral LED her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer deg med 50' er Samsung plasma PS50C7705XXE m/ 3D priset til 12 999 på Elkjøps nettbutikk. Godt kjøp!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten den som PeK333 nevner eller Panasonic G20 på 50".

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips folkens! Men jeg vil nok helst ikke bikke under 55". Hvis det skal justeres i størrelse så må det gjerne heller være i retning 60"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en titt på 55LE850N fra LG! Latterlig god skjerm! Knuser alt fra Samsung og Sony!

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagenhaug
    Jeg ville tatt en titt på 55LE850N fra LG! Latterlig god skjerm! Knuser alt fra Samsung og Sony!
    Tviler ikke et sekund på at dette er en meget god skjerm, men så vidt jeg kan se bikker den godt over 20.000,- , og det vil det dessverre ikke være økonomisk bærekraft til i denne omgang. Det som bare kunne slått seg løs...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagenhaug
    Joda den har et bra bilde den, men min gikk i retur til Elkjøp etter 3 uker.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvar1 : Det spørs hvor kresen du er til bildekvaliteten på en TV. Kanskje et bra valg for deg da er Samsung PS58C6505. God plasma TV på 58". Men storebror PS63C7705 er selvsagt bedre, men den koster også ganske mye mer.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Hvar1 : Det spørs hvor kresen du er til bildekvaliteten på en TV. Kanskje et bra valg for deg da er Samsung PS58C6505. God plasma TV på 58". Men storebror PS63C7705 er selvsagt bedre, men den koster også ganske mye mer.
    Jeg irriterer meg hvertfall grønn hvis bildet er kornete og tydelig svakt, men forhåpentligvis er det ikke så mange igjen av det slaget lenger. Jeg har sett på nettopp den du nevner der, og tenkt at den må være et aktuelt alternativ. Har en kamerat som har bestilt akkurat enne, så da får jeg jo sett i praksis hjemme i stue. Men så er selvsagt billigere alternativer aldri å fordra. Hva med Samsung UE55C6005? Noe som har erfaringer?

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55C6005 har jeg også sett på, men har vel mindre gått bort fra denne siden det er rapportert endel problemer med clouding/flashlight. Jeg hadde en 7070 som jeg kvittet meg med nettopp på grunn av dette, og det sies at årets modeller er enda verre enn fjorårets... :roll:

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    UE55C6005 har jeg også sett på, men har vel mindre gått bort fra denne siden det er rapportert endel problemer med clouding/flashlight. Jeg hadde en 7070 som jeg kvittet meg med nettopp på grunn av dette, og det sies at årets modeller er enda verre enn fjorårets... :roll:
    Det hørtes jo ikke direkte oppløftende ut nei. Denne befant seg i alle fall i et relativt sympatisk prissjikt, men spørsmålet er selvsagt hva man kan forvente å få til denne prisen (12-13000 for 55"). Andre eksempeler innenfor det samme er LG 55LD650N, Samsung LE55C675XXE og forsåvidt flere LG-skjermer som virker spesielt prisgunstige. Så nok en gang; hvis noen har sett disse, eller har konkrete erfaringer er jeg svært takknemlig ... eller andre modeller selvsagt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvar1 : På en enkel måte kan man si at man får det man betaler for... Vent til du ser PS58C6505 hos han du kjenner før du bestemmer deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •