TV-benk. Hva finnes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-benk. Hva finnes?

Da har jeg kjøpt Sony 46EX700. Tenkte å henge den på veggen. Men under må jeg ha en TV benk.
    Skal ha plass til Forsterker, Alt i box, Playstation, WII, WD TV Live + et par eksterne disker og mulig en senter høytaller.
    Forslag til hva jeg kan ha? Mulig jeg skulle hatt det inne bak en glassdør for ikke samle så mye støv. Forsterker er 45cm dyp + ledninger bak der.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrudde sammen 3 Bestå fra IKEA. Videre satt jeg på 3 dører. Disse skar jeg ut midten av og trekte de med stoff. Det kom vel på rundt 1200 kroner totalt. Ikke dårlig for noe som er funksjonelt likt Frislev

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har noen kriterier angående plass og farge, men denne kan kanskje være noe. Er i hvertfall plass til alle komponentene i tillegg til oppbevaring for diverse utstyr. Center legger du bare oppå siden du henger TVen på vegg.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestå

Masse kombinasjonsmuligheter. Bygg på i bredde og høyde. Velg dører og hyller/skuffer. Føtter eller hjul. Alt etter eget ønske. Kanskje ikke den aller lekreste løsningen, men det kan bli veldig fint, ikke minst funksjonelt.

Aberet er dårlig dybde mht. forsterker. På den annen side lønner det seg i alle fall å fjerne eller sage i bakplaten for å tilgodese god varmeavledning. Skru sammen små seksjoner i bredden, så kan du bare fjerne for eksempel den midtre bakplaten.

Edit: catsby var raskere. :)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lekkert ut Catsby. Har du et bilde av resultatet?

Har nemlig 3 x Bestå selv, men ikke dører til de. Følger det med hengsler sammen med dørene?
    Droppet forøvrig bakplatene, da jeg Emotiva i oppsettet. Så dører blir kanskje litt overflødig men vil sikkert se mye bedre ut forfra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Jeg skrudde sammen 3 Bestå fra IKEA. Videre satt jeg på 3 dører. Disse skar jeg ut midten av og trekte de med stoff. Det kom vel på rundt 1200 kroner totalt. Ikke dårlig for noe som er funksjonelt likt Frislev
    Er jo rimelig mye forskjell på 40cm dybde og 56 cm dybde.. Hans forsterker er 40cm dyp uten ledninger, funker dårlig med med Bestå da dessverre...

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elendige mobilbilder av min løsning i delvis mørklagt rom. Men dere får en pekepinn. Jeg valgte å sette sammen en hel benk + en liten seksjon. Røkfargete glassdører for å dempe lys fra forsterker og annet utstyr, som samtidig slipper gjennom IR. Hel dør til høyre for å skjule lys og lyd fra XBOX, HDMI-matrix og harddisker (for øyeblikket bare én).
    Har selvfølgelig fjernet midtre bakvegg grunnet receiver. Effektforsterker står på møblet grunnet voldsom varmeutvikling i klasse A-drift.

Dørene leveres med hengsler.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Høres lekkert ut Catsby. Har du et bilde av resultatet?

Har nemlig 3 x Bestå selv, men ikke dører til de. Følger det med hengsler sammen med dørene?
    Droppet forøvrig bakplatene, da jeg Emotiva i oppsettet. Så dører blir kanskje litt overflødig men vil sikkert se mye bedre ut forfra.
    Jeg har montert på dører på mine og. Ble veldig bra. Henglser og alt følger med komplett. Montert på 10 minutt pr dør.

Kan sende deg bilder om ønskelig. Ligger bilder på min hjemmekino, men uten glass dørene.

Nå skal jeg gjerne bytte ut med hvite dører.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestå ser veldig bra ut. Ser den er 38cm høy. Hvordan er det å sette 46" rett oppå denne. Er det for lavt? 64cm høyt blir kanskje litt høyt?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arve28
    Bestå ser veldig bra ut. Ser den er 38cm høy. Hvordan er det å sette 46" rett oppå denne. Er det for lavt? 64cm høyt blir kanskje litt høyt?
    Jeg har en 42" på min. I den perfekte verden skulle den vært liiiitt høyere oppe.
    Med en 46" tommer tror jeg det blir perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV benken jeg har nå er 59cm høy. Ganske bra. Men vurderer 64cm høyden.
    Har du noe bildet med glassdører på?
    Om det blir 64cm høy og da 180cm bredde. Da vurderer jeg i mitre seksjon å sette senter høytaller øverste hylle. Under vil jeg ha glassdør på 38cm høyde.

Men denne finnes ikke i bøkefarge på Ikea i Oslo området.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes helt klart et stooort potensiale for en hifimøbelbedrift som kan produsere hifimøbler til en bra pris.

For det er det sørgelig lite av, Bestå høres ut som en meget bra løsning.

Synes en butikk som hifiklubben godt kunne hatt et par hifirack/tvbord med plass for Senterhøytaler...

Det er det som er vanskelig synes jeg.... å finne et tvbord som passer til senteren..

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Det er det som er vanskelig synes jeg.... å finne et tvbord som passer til senteren..
    Ja spesielt for oss som ikke har tv hengende på vegg.
    Var innom alle butikker i Stavanger uten å finne noe, før det gikk ett lys opp for meg om IKEA. Åsså til under 1000 lappen

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV benken jeg har nå er 59cm høy. Ganske bra. Men vurderer 64cm høyden.
    Har du noe bildet med glassdører på?
    Om det blir 64cm høy og da 180cm bredde. Da vurderer jeg i mitre seksjon å sette senter høytaller øverste hylle. Under vil jeg ha glassdør på 38cm høyde.

Men denne finnes ikke i bøkefarge på Ikea i Oslo området.
    Send meg e-post adressa din på PM så kan jeg sende. Sendte nettopp et til en annen og

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan slenge opp bilder av resultatet. Hadde litt dårlig tid i dag så det blei ikke noe av.

Angående dybde så ser jeg ikke på det som et problem at noe stikker litt ut bak. Det gjør det hos meg, men jeg legger ikke merke til det, da det ikke er mulig å se oppsettet fra sida.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det bilder. Ikke de beste, men man forstår konseptet.

Midt i masse rot, men det får bare være

TV-benk. Hva finnes?-img_0834-jpg

TV-benk. Hva finnes?-img_0835-jpg

TV-benk. Hva finnes?-img_0836-jpg

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser smoothe ut.

Fett at du har LaChapelle boken.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par som har sendt meg PM angående benken, så jeg kan like gjerne poste litt info her:

Hengslene lukker dørene og holder dem igjen akkurat som garderobeskapdørene til IKEA, så magneter eller liknende er ikke nødvendig. Istedenfor håndtak kan man kjøpe fjæråpnere så man kan trykke på dørene for å åpne de.

Jeg brukte vanlig gardinstoff som jeg fant i en stoffbutikk. Fikk med meg noen prøver hjem slik at jeg kunne teste om fjernkontrollsignal slapp gjennom. Stoffet er bretta rundt dørene og stifta på baksida.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Catsby er det disse du brukte IKEA | TV-møbler til flatskjerm større enn 37" | BESTÅ/FRAMSTÅ/INREDA oppbevaringssystem | BESTÅ | Trykk-åpen-beslag

Ser ut som du har Bestå 38cm høy. TV'n ser ut som henger ganske mye høyere. Hvor høyt henger mitten på TV'n over gulvet? Hvordan er det å ha den i denne høyden?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Catsby er det disse du brukte IKEA | TV-møbler til flatskjerm større enn 37" | BESTÅ/FRAMSTÅ/INREDA oppbevaringssystem | BESTÅ | Trykk-åpen-beslag

Ser ut som du har Bestå 38cm høy. TV'n ser ut som henger ganske mye høyere. Hvor høyt henger mitten på TV'n over gulvet? Hvordan er det å ha den i denne høyden?
    Det er de trykkbeslagene der, ja. TVen henger i perfekt høyde i forhold til hodene våre når vi sitter i sofaen. Jeg slo opp anbefalte vinkler og slikt (THX, Dolby osv.) for å finne ut av hvor TVen skulle henge.

Det endte opp med at kanten på TVen er 87cm, mens skjermen er 94cm, over gulvet.

Midten av TVen er ca. 123cm over gulvet.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •