TV-benk. Hva finnes? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ble mitt Bestå-oppsett. 3 x Bestå moduler + 3 x dører med trykk/åpne beslag. Dørene er skårne ut og trukket med høytalerstoff. På den måter tar duppedittene mine imot signal fra fjernkontroll lekende lett. Lys skjules godt også. Beklager dårlige mobilbilder, men dere skjønner tegninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra ut det der, Mongis. Selv var jeg på IKEA i går og lastet opp tre Bestå seksjoner (64 cm høye), men dører og skuffer. Skal mekke litt de nærmeste dagene og sende bilder når det er ferdig. :-D

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Slik ble mitt Bestå-oppsett. 3 x Bestå moduler + 3 x dører med trykk/åpne beslag. Dørene er skårne ut og trukket med høytalerstoff. På den måter tar duppedittene mine imot signal fra fjernkontroll lekende lett. Lys skjules godt også. Beklager dårlige mobilbilder, men dere skjønner tegninga.
    Pent! Kjekt å vite at konseptet "mitt" funker med svart også^_^

Selv synes jeg det er artig at man ser lysene gjennom stoffet. Det gjør det lett å se hvilken kanal dekoderen er på, statusen på receiveren etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dumt spørsmål, men hvor fikk du tak i slikt høytalerstoff?

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må si det der var utrolig vakkert!

Har sett flere som har gått for lignende varianter. Noen som vet om det fins tilsvarende dører til Bestå 64cm? Jeg tenkte å kanskje heller gå for 120x64 da en bredde på 180 blir litt for mye for meg.

Hades

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lille79
    Kanskje dumt spørsmål, men hvor fikk du tak i slikt høytalerstoff?
    DynaBel sin webshop. Søk på stoff så dukker det opp. Jeg kjøpte 2 meter, som holdt til mine 3 dører + 1 til.

Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Har sett flere som har gått for lignende varianter. Noen som vet om det fins tilsvarende dører til Bestå 64cm? Jeg tenkte å kanskje heller gå for 120x64 da en bredde på 180 blir litt for mye for meg.
    Det gjør det vet du, se her. Det er samme døren, der kan du velge farge og mål.

Takk til catsby og de andre som postet bilde/informasjon for inspirasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Jeg fant ut det hjalp å søke på høyttalerstoff med dobbel t også

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan festet du høyttalerstoffet til dørene? Lim eller stift?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte stift, noe som gikk fritt. Trenger ikke stramme stoffet så mye før man stifter det på plass heller.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte stift, noe som gikk fritt. Trenger ikke stramme stoffet så mye før man stifter det på plass heller.
    Stift fungerer kjempebra. Koster ikke så*mye for stiftemaskin og stifter på Jernia/CO/Biltema etc. heller^_^ Den lokale Jerniaen var faktisk det billigste alternativet for meg.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke dører har dere brukt? Brukere dere heltre dørene eller vitrine dørene?

Vitrine dørene er billigere og har glass som slipper gjennom fjernkontroll signaler.

Tenker på IKEA | TV-møbler til flatskjerm større enn 37" | BESTÃ…/FRAMSTÃ…/INREDA oppbevaringssystem | BESTÃ… VARA | Vitrinedør

Er vel også vært å nevne at jeg har tenkt å gå for en løsning på 120 x 64 cm.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Hvilke dører har dere brukt? Brukere dere heltre dørene eller vitrine dørene?

Vitrine dørene er billigere og har glass som slipper gjennom fjernkontroll signaler.

Tenker på IKEA | TV-møbler til flatskjerm større enn 37" | BESTÃ…/FRAMSTÃ…/INREDA oppbevaringssystem | BESTÃ… VARA | Vitrinedør

Er vel også vært å nevne at jeg har tenkt å gå for en løsning på 120 x 64 cm.
    Jeg kjøpte tredørene. De koster 100 spenn per stykk og inkluderer hengsler.

Tredørene som passer til ditt prosjekt (60*64) koster 150.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, de vanlige tredørene jeg fant koster 400,- pr stk i den størrelsen jeg trenger.

Det jeg tenkte på med disse er jo at de er ferdig utskjert, men får ta en tur og se litt nærmere på de.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fine og kreative løsninger her

Ser ut til at det blir Bestå serien for meg og, 120 cm bred og 64 cm høy med 3 skuffer nede og dører oppe.
    TVen blir hengt på veggen over.
    Et par spørsmål, skuffene (skuffefrontene) som er 16 cm høy, er det plass til en DVD "liggende" i de, DVD cover måler vel ca 14 cm den veien men vet ikke hvor mye skuffefronten dekker av ramme under og hyllen over så det går kanskje akkurat..... eller akkurat ikke ??
    Noen som vet om det finnes dører med sotet glass? Har søkt opp og ned og i mente på IKEA sidene men finner ikke noen med sotet glass som ser ut til å passe ( 60x38 cm ) noen som er flinkere til å søke enn det jeg er ?

Pip

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Et par spørsmål, skuffene (skuffefrontene) som er 16 cm høy, er det plass til en DVD "liggende" i de, DVD cover måler vel ca 14 cm den veien men vet ikke hvor mye skuffefronten dekker av ramme under og hyllen over så det går kanskje akkurat..... eller akkurat ikke ??
    Jeg tror det er for lavt. Selve skuffesiden er bare 7 cm høy, men jeg kan sjekke når jeg kommer hjem.

Noen som vet om det finnes dører med sotet glass? Har søkt opp og ned og i mente på IKEA sidene men finner ikke noen med sotet glass som ser ut til å passe ( 60x38 cm ) noen som er flinkere til å søke enn det jeg er ?
    Pip
    Jeg har ikke funnet sotet glass, men en rull solfilm fra Biltema til kr 59.90 gjorde susen! Jeg brukte den i vitrinedørene og fjernkontrollen går rett igjennom. I tillegg ser det skikkelig kult ut. 8) Skal legge ut bilder av hele Bestå-benken i kveld.

Aabø

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mest sansynlig de glassdørene med alu ramme på meg, tar ut glasset og legger folie på og lakker rammene sort.
    Ellers venter jeg spent på målet av skuffene, har kjøpt den lave, men monterer ikke hvis det ikke går med DVD oppi, hadde vært fint om man kunne sette filmene nedi med ryggen opp ...
    til slutt kan jeg vel nevne at den Bestå hyllen jeg kjøpte h=64 D=40 L=120 så var det ikke forborret hull for skruene som skal ned i bunnplaten, så den må jeg ut og bytte :/
    Man får heller ikke denne serien i bøk lenger, kun hvit, brunsort og valnøtt (mørkbrun) ... jeg skulle selvfølgelig ha i bøk da

Pip

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, her er resultatet av mitt tv-benk prosjekt. :-D

Det er tre stk Bestå hyller 64x60 cm ved siden av hverandre, med vitrinedører på hver side og to skuffer (26 cm nede, 16 cm over) i midten under hylle til senteren. Glasset i vitrinedørene er trukket innvendig med sort solfilm fra Biltema og det er akkurat så lyst at man kan lese tall og bokstaver på elektriske komponenter inne i skapet.

TV'en er forøvring en Samsung PS58C6505. Både jeg og samboeren er godt fornøyd med resultatet. 8)

Aabø

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så jo skikkelig bra ut
    Jeg har dessverre bare plass til 120 cm i bredden slik tingene står nå men det blir nok 60cm ekstra når ting skal flyttes på her

Fikk du tatt mål av høyden nedi den 16 cm skuffen ?

Pip

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers venter jeg spent på målet av skuffene, har kjøpt den lave, men monterer ikke hvis det ikke går med DVD oppi, hadde vært fint om man kunne sette filmene nedi med ryggen opp ...
    Ok, dette vil være avhengig av hva som er over og hva som er under skuffen.

1. Om du monterer den nederst i benken så er det ikke plass. Da må skuffefronten monteres lavt slik at den dekker "gulvkanten" på hylla.

2. Om den monteres høyere opp i seksjonen med en hylle over (som den skuffen der jeg har senteren over) så går det heller ikke. Selve skuffen er høy nok, men hylleplaten spiser litt plass nedover i skuffen og det mangler ca 0.5 cm for å få plass. Ved å montere hyllen høyere enn skuffen vil det virke, men det ser vel fort litt kårni ut. Alternativt kan man kjøpe en glasshylle istedet - den er mye tynnere så da tror jeg det skal gå.

3. Ved å montere en skuff over skuffen istedet for en hylle, så vil det gå. Skuffen over spiser seg ikke ned i skuffen under på samme måte som en hylle.

Kort oppsummert - det er mulig å sette 4 slike 16 cm høye skuffer i en 64 cm høy seksjon. Den nederste og øverste skuffen vil isåfall ikke kunne brukes (punkt 1 og 2 over), men de to skuffene i midten vil ha plass til DVD'ene liggende.

Aabø

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •