Jeg har havnet i en kinkig knipe. Min 15 måneder gamle LG 50" Plasma har tatt kvelden. Egentlig ikke noe problem, det dekkes greit av garanti i Norge. Problemet er heller at både jeg og TV befinner oss i Frankrike og skal være her et år til.

Etter massevis av telefoner til Komplett og LG, kan jeg konstatere at det ikke finnes garantiordninger som dekker slike tilfeller, ei heller har LG noen internasjonal garanti på TV'er. Dersom jeg sender den på verksted og dette blir svært dyrt eller krever omfattende inngrep, og ikke vil betale dette selv, vil jeg trolig ikke få dekket dette på garanti når jeg kommer hjem - på grunn av at den er åpnet og tuklet med. Litt catch 22 dette..

Uansett, jeg kommer til å sette den til side inntil vi skal reise hjem - hvis ikke noen her har gode ideer for hvordan man kan få sendt den hjem til en grei pris?

Etter å ha tittet litt rundt, har jeg kommet til at Amazon.fr: livres, DVD, jeux video, CD, lecteurs MP3, ordinateurs, appareils photo, logiciels et plus encore! har svært gode priser, og jeg har sett meg ut Philips 46PFL7605H til en grei pris (ca € 1200). Jeg var på vei til å bestille da kompatibilitetsspøkelset meldte seg; Greit nok at min PAL viste SECAM-bilder med lyd, men hva med andre veien??

Noen som har erfaringer med TV fra Frankrike? Noen som har synspunkter på denne Philipsen? Jeg sto mellom denne og Sony 46EX700 - men tenkte det kunne vært kult å hatt Ambilight også, i tillegg til at bildet skal være bra på denne

Alle innspill mottas med takk!

(edit: skrivefeil - blant annet i overskriften og den kan ikke rettes.. beklager)