Kjøpe TV - +/- 40" - Hva velger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe TV - +/- 40" - Hva velger jeg?

Jeg driver og ser etter TV til foreldrene mine, og lurer litt på hva jeg bør velge. Størrelsen skal være rundt 40 tommer, men ikke mindre enn det. Budsjettet ligger på rundt 5-7k, helst ikke mer. TVen skal brukes hovedsaklig til TV-titting/filmer. Den kommer ikke til å bli brukt til spilling. Etter hvert skal ekstern lyd kobles til, samt en liten mediasentermaskin.

Jeg personlig mener at man bør gå for full-HD. Nå er det en stund siden jeg selv var i markedet og skulle kjøpe TV, så jeg vet ikke helt hva jeg bør se etter.

Jeg har alltid vært svak for Sony, og etter hva TrustedReviews sier så er ikke denne dum:

Sony Bravia KDL-40V5500 - Prisguide.no

Jeg er imidlertid klar over at det er en utgått modell, men har likevel en mistanke om at det er en meget god TV.

Jeg har også kikket litt på denne LGen:
    LG 42LD550 - Prisguide.no

Jeg har selv en LG, og er forsåvidt fornøyd med den, men denne kunne jeg ikke finne noe tester av eller noe.

Er det noen som har forslag til hvilke av disse som er å anbefale, eventuelt hvilke andre TVer som kan være aktuelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag vært ute selv for å finne meg en ny tv i den priskategorien.

utvalget er stort, men har selv endt opp med 3 alternativer i stigende rekkefølge:

Sony KDL40EX500/501 (M/U USB etter hva jeg har klart å finne ut)
    LG 42LD550
    LG 46LD550

Dette var de skjermene jeg følte ga gode bilder når jeg var ute å så på dem i butikk. alle er 100Hz, Sonyen syntes jeg hadde et litt mykere bilde, selv om fargene var klare og fine på begge typene.

Noen som har noen andre alternativer som er bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant i dag også LG 42LD450 til enda lavere pris, under 4k. Også denne er full-HD, men kun 60hz. Den har også kun tre HDMIer. Noen som har noe erfaring med denne ellers? Dersom det ikke er noen vesentlig stor forskjell mellom dem, så ser jeg helt hvordan man forsvarer 1500 i forskjell...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •