Kan noen hjelpe ei i nød? Hva skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen hjelpe ei i nød? Hva skal jeg velge?

Skal ha meg tv, har lyst på 46" og bruke et sted mellom 6000 og 9000 på den, sånn ca..

Har sett på en fra Sony, men den støtter ikke 100 hz teknologi og det må jeg visst ha

Finnes det andre merker som er like gode eller bedre enn sony?

Har bare sjekket Elkjøp jeg........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung kan jeg anbefale.

Denne er litt over budsjett, men har det du søker:
    Lefdal - Samsung 46" LED-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JuleKino
    Samsung kan jeg anbefale.

Denne er litt over budsjett, men har det du søker:
    Lefdal - Samsung 46" LED-TV
    Så du anbefaler heller samsung enn sony? har sett på en sony med 100 hz teknologi, tror også den kostet rundt 9000. Den har led skjerm tror jeg, men aner ikke hva det faktisk vil si. Gidder ikke dra på Elkjøp for å høre om hva de anbefaler, for de anbefaler sikkert det de tjener mest på.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta en titt på denne. Noe større enn hva du er på jakt etter....Utrolig bra tv til prisen. Min far har 42" av samme modell, og har et fantastisk bilde.

Jeg personlig anbefaler Panasonic sine plasma skjermer. Har en selv og kommer til å kjøpe det neste gang og.

Om du søker litt på forumet her, vil du finne mange fornøyde brukere!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Du bør ta en titt på denne. Noe større enn hva du er på jakt etter....Utrolig bra tv til prisen. Min far har 42" av samme modell, og har et fantastisk bilde.

Jeg personlig anbefaler Panasonic sine plasma skjermer. Har en selv og kommer til å kjøpe det neste gang og.

Om du søker litt på forumet her, vil du finne mange fornøyde brukere!!

Kan ikke ha noe større enn 46 faktisk. Men takk for tips uansett:-D

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esset
    Kan ikke ha noe større enn 46 faktisk. Men takk for tips uansett:-D
    Aha, da så

Men jeg anbefaler uansett Panasonic. Da er du sikker på hva du får

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Spiff79]jeg anbefaler uansett Panasonic. Da er du sikker på hva du får/QUOTE]
    Panasonic, Sony og Philips er de anerkjente kvalitetsmerkene, som har vist seg pålitelige gjennom mange år. Andre produsenter har litt mer frynsete rykte hva produktkvalitet gjelder, selv om de kan score høyt på billedkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips kommer ofte dårlig ut av forbrukerundersøkelser om driftssikkerhet. Se f.eks. HDTV Ratings | Service & Reliability Survey 2009 - Reviews by PC Magazine eller The Best & Worst TVs Identified: Consumer Report - Smarthouse

Sony, Panasonic og Samsung er vanligvis høyt oppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Philips kommer ofte dårlig ut av forbrukerundersøkelser om driftssikkerhet. Se f.eks. HDTV Ratings | Service & Reliability Survey 2009 - Reviews by PC Magazine eller The Best & Worst TVs Identified: Consumer Report - Smarthouse

Ok, så en sony 46" til 6500, den hadde ikke 100 hz, er det innmari viktig å ha? et must?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esset
    Ok, så en sony 46" til 6500, den hadde ikke 100 hz, er det innmari viktig å ha? et must?
    Kommer jo an på hvilke forventninger en har og hva den i hovedsak skal brukes til?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En modell du bør sjekke ut er le46c635 (samsung). Dette er en en utrolig god LCD som du bør kunne få for ca 10k. ellers har LG en par modeller i den prisklassen, som feks 47le530 (beste kjøp ifølge EISA) og 47ld650.

Dette er modeller som har 100hz, men du spør om dette er nødvendig? Gi oss en liten beskrivelse av hva TVen skal brukes til, så er det lettere å begrunne hvilken TV du bør se etter.

edit: Skal den henge på vegg? Mye lys i rommet? (gjennskinn på TV)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic Plasma er meget gode tv-er.

Denne er ihvertfall svært god i 42 tommer: Panasonic TX-P46G20E THX-godkjent 46" Full HD plasma-TV - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 46 - 47 tom

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Philips kommer ofte dårlig ut av forbrukerundersøkelser om driftssikkerhet.
    [...]
    Da har det skjedd noe nytt.

Hverken jeg eller noen jeg kjenner har opplevd problemer med Philips-produkter, mens jeg aldri har eid noe fra Samsung som ikke har gått i stykker etter relativt kort tid.

Skal sjekke disse linkene og evt revurdere min oppfatning -- men skulle gjerne se statistikk fra Norge.

PS: Ser nå at det dreier seg om brukererfaringer, og ikke bransjestatistikk over reklamasjonssaker. Da utsetter jeg inntil videre å revurdere oppfatningen min....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    En modell du bør sjekke ut er le46c635 (samsung). Dette er en en utrolig god LCD som du bør kunne få for ca 10k. ellers har LG en par modeller i den prisklassen, som feks 47le530 (beste kjøp ifølge EISA) og 47ld650.

Dette er modeller som har 100hz, men du spør om dette er nødvendig? Gi oss en liten beskrivelse av hva TVen skal brukes til, så er det lettere å begrunne hvilken TV du bør se etter.

edit: Skal den henge på vegg? Mye lys i rommet? (gjennskinn på TV)

Skal se på tv for det meste hehe. og så spille litt wii og playstation, ellers skal ungene se på nrk super, men de har ikke så høye krav

Det er et stort vindu + verandadør på hele kortveggen i stua, tv'n skal henge på ganske nærme på den ene langveggen) så det blir vel en del lys ja, men ikke rett på.........

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du skulle se på tv kom som en bombe... :-D

En enkel forklaring på 100hz er at det hjelper på skarpheten i bildet panorering og raske bevegelser. DVS at de som ser mye film, idrett naturprogrammer etc bør se etter 100hz. Ser du dagsrevyen og gullrekka går det greit uten.

Ettersom du kan bli plaget med noe lys inn mot TV bør du se etter en med matt skjerm. Fra sony er det EX serien (KDL46EXxxx). LG har 47LDxxx, Samsung har for det meste ganske blanke skjermer, men LE46C635 har halvmatt overflate og bør gå fint. Philips sin 5 og 7 serie er matt(46PFL5xxx/7xxx). Panasonic er plasma, men kan som andre sier sterkt anbefales. Litt blanker skjerm grunnet plasma, men om det ikke er flombelysning kan txp46g20 være et meget godt valg.

Kort oppsumert mener jeg at det i realiteten ikke finnes noen direkte dårlige tver i dag. Pass på at den passer inn i det rommet den skal stå (størrelse/gjennskinn), passer dine behov (100hz/antall tilkoblinger), og sist men ikke minst at du selv liker designet på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du skulle se på tv kom som en bombe... :-D

En enkel forklaring på 100hz er at det hjelper på skarpheten i bildet panorering og raske bevegelser. DVS at de som ser mye film, idrett naturprogrammer etc bør se etter 100hz. Ser du dagsrevyen og gullrekka går det greit uten.

Ettersom du kan bli plaget med noe lys inn mot TV bør du se etter en med matt skjerm. Fra sony er det EX serien (KDL46EXxxx). LG har 47LDxxx, Samsung har for det meste ganske blanke skjermer, men LE46C635 har halvmatt overflate og bør gå fint. Philips sin 5 og 7 serie er matt(46PFL5xxx/7xxx). Panasonic er plasma, men kan som andre sier sterkt anbefales. Litt blanker skjerm grunnet plasma, men om det ikke er flombelysning kan txp46g20 være et meget godt valg.

Kort oppsumert mener jeg at det i realiteten ikke finnes noen direkte dårlige tver i dag. Pass på at den passer inn i det rommet den skal stå (størrelse/gjennskinn), passer dine behov (100hz/antall tilkoblinger), og sist men ikke minst at du selv liker designet på tven.

He he ja ikke sant? :-D

så dette er en slik en?

Elkjøp - Sony 46" LED-TV

Hadde nok klart meg uten 100 hz ser jeg, men ser kanskje et naturprogram i ny og ne så kjekt å ha! antall tilkoblinger -menes med det da?

Er ikke så stort rom, kommer til å sitte ca 3 meter fra skjermen så tror 46" holder. Lyset fra siden kommer kanske til å bli irriterende, men får i så fall trekke ned persienna.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX700 hvis du vil ha led, eller ex500 om du vil ha lcd. EX500 er litt tykkere, men gir et bedre bilde om du bruker den mye til film i et mørkt rom. Men strengt tatt lite som skiller disse to. Begge er gode.

Med antall tilkoblinger mener jeg ganske enkelt: hva skal du koble til?
    Tenk på at det blir spillkonsoll, digital dekoder (de fleste tver i dag har innebygget dekoder for rikstv og canal digital kabeltv.), blurayspiller, hjemmekino, pc, etc..... Nå har du bra med tilkoblinger på disse de fleste modeller i denne prisklassen, men de aller rimligste kan ha så lite som 1-2 HDMI innganger, og det er ofte litt lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX700 hvis du vil ha led, eller ex500 om du vil ha lcd. EX500 er litt tykkere, men gir et bedre bilde om du bruker den mye til film i et mørkt rom. Men strengt tatt lite som skiller disse to. Begge er gode.

Med antall tilkoblinger mener jeg ganske enkelt: hva skal du koble til?
    Tenk på at det blir spillkonsoll, digital dekoder (de fleste tver i dag har innebygget dekoder for rikstv og canal digital kabeltv.), blurayspiller, hjemmekino, pc, etc..... Nå har du bra med tilkoblinger på disse de fleste modeller i denne prisklassen, men de aller rimligste kan ha så lite som 1-2 HDMI innganger, og det er ofte litt lite.
    åh sånn ja, ok. hm ja, takk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra i butikk og få demo på LED tv opp til budsjett.

Samsung er da heftig vare innen led for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Dra i butikk og få demo på LED tv opp til budsjett.

Samsung er da heftig vare innen led for tiden.
    Hvor har du dette fra?

Flere tester påpeker jo nettopp det motsatte. Samsung sine LED er pene i designet, men det er ikke de som gir det beste bildet. LG (le850, le530) og sony (nx700/800) har ved flere anledninger vunnet tester over samsung.

Samsungs led teknologi er strengt tatt den samms som på forrige generasjons led. Den eneste som har blitt bedere er 8-serien med en variant av lokal dimming. LE850 som er en bakgrunnbelyst led med lokal dimming er flere tusen kroner billigere en samsung 8-serie og så sant du ikke er velig plaget med gjennskinn en bedre tv.

Samsung sine LCD og Plasma derimot skal få skryt i år. Men Samsung led kan du få billig av meg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •