Txp50vt20 tips og råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Txp50vt20 tips og råd

Hei..
    Jeg har nå, etter mye fundering og overveining bestemt meg for å kjøpe meg en vt20..
    Jeg har aldri hatt plasma før og lurer på om noen har noen tips og råd med tanke på bruk i starten.. Hører noen snakker om innkjøring på tvn.. Hva burde man ta hensyn til?
    I forhold til kalibrering, holder det å kjøre igjennom en monster hdtv calibration disc eller har folk noe bedre tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøre inn tv anbefales det å sette kontrast på ca 60. Kjøre full skjerm på alle sendinger. Hvis tvn kan kjøre hvitvask bør det gjøres oftere enn 1 gang pr uke. Monster sin kalibrerings DVD er bra men du får nok like bra bilde med å sette den i THX.

Evt få kalibrert den via måle probe via tv kalibritør slik at du får justert tvn i ISF meny men dette koster penger ca 1000(enkel) til 2500 for full ISF kalibrering.

Å kopiere innstillinger kan fungere men er ingen garanti for bedre bilder da alle plasma skjermer kan ha tildels store interne variasjoner i farge gjengivelse m.m.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått den i hus og ble nesten litt skuffet. Er det bare meg, eller er den rett og slett dårlig på sd signaler..har get hd pvr koblet til tvn med hdmi og syntes rett og slett bildet virker "kornete"
    Er dette fordi jeg sitter for nærme? (ca 3m) og stemmer det at i innkjøringsfasen på plasma skal kontrast stå på 60? (altså Max på vt20)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •