Hei, jeg skal gå til innkjøp av ny TV til min leilighet i England. Den vil være plassert omtrent en meter foran sengen, som da tilsier rundt 3m titteavstand.

Jeg har forsåvidt lyst på en 40" og tror dette kan være en finfin størrelse. Bedre med litt for stor, enn litt for liten i 32".

Det jeg trenger hjelp til er jo å bestemme hvilken modell jeg trenger. Jeg skal bruke den aller mest til å se filmer med min Ryan HD Mini, fortrinnsvis BRrips. Jeg regner også med å gå til innkjøp av en BD-spiller innen kort tid.

LCD er vel det jeg burde gå for, prismessig er jo dette smart og mye for pengene. Jeg skal jo kjøpe den på en engelsk nettbutikk, og helst kanskje Amazon.co.uk. Problemet er jo at de ofte har annerledes produktkoder enn de norske modellene, så det er vanskelig å sammenligne. Alt jeg vet er vel at de koster littegrann mindre her borte.

Er det noen som kan hjelpe meg med noen forslag når budsjettet er litt under kr 6000?

Hva med denne? Samsung LE40C580 40-inch Widescreen Full HD 1080p: Amazon.co.uk: Electronics

Eller hva med denne? Er den verdt upgraden?

Samsung LE40C650 40-inch Widescreen Full HD 1080p 100Hz: Amazon.co.uk: Electronics

Takker!