Ønsker noen tips til valg av ny 46" tv i "lavbudsjetts-sjiktet"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker noen tips til valg av ny 46" tv i "lavbudsjetts-sjiktet"

Som nevnt er jeg på utkikk etter en ny tv. Da jeg ikke er spesielt kresen på bildekvalitet, og synes "ok" er godt nok, ofrer jeg gjerne litt bildekvalitet for størrelse (derfor 46").
    Tv'en vil hovedsaklig bli brukt til film,
    men kan ikke utelukke noe spilling en gang i blant.

Har siktet meg inn på en Sony Bravia 46" LCD til 6500,-.Elkjøp - Sony 46" LCD-TV
    Den har mulighet for å vise 24p, som burde være en vinnende kombo sammen med en PS3, eller har jeg bommet totalt? 4 stk. Hdmi-innganger er heller ikke å forakte.

Denne posten er vel en slags siste sjekk på at jeg ikke kjøper katta i sekken, så hvis noen kommer på noe, vennligst gi beskjed.

På forhånd takk for svar!

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simenh
    Som nevnt er jeg på utkikk etter en ny tv. Da jeg ikke er spesielt kresen på bildekvalitet, og synes "ok" er godt nok, ofrer jeg gjerne litt bildekvalitet for størrelse (derfor 46").
    Tv'en vil hovedsaklig bli brukt til film,
    men kan ikke utelukke noe spilling en gang i blant.

Har siktet meg inn på en Sony Bravia 46" LCD til 6500,-.Elkjøp - Sony 46" LCD-TV
    Den har mulighet for å vise 24p, som burde være en vinnende kombo sammen med en PS3, eller har jeg bommet totalt? 4 stk. Hdmi-innganger er heller ikke å forakte.

Denne posten er vel en slags siste sjekk på at jeg ikke kjøper katta i sekken, så hvis noen kommer på noe, vennligst gi beskjed.

På forhånd takk for svar!
    hva me en 50"+ plasma til samme pris hvis du ikke er så kresen på bildekvalitet? plasma er i grunn bere til film

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanztad
    Takk for svar.
    Virker som en helt grei tv, men glemte å si at jeg kommer til å kjøre endel filmer og serier fra pc'en min. 1080p er derfor et must, da det gjør knoting med pc mye mer behagelig

edit: ser nå at en full hd 50" plasma koster rundt 7000,- på elkjøp. Jeg får ta en liten leseøkt på plasma vs. lcd, da jeg ikke er helt oppdatert:P

edit2: Fant denne Elkjøp - LG 50" plasma-TV. Noen som har lest noe om den? Er innbrenning et problem på dagens plasmaskjermer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simenh
    Er innbrenning et problem på dagens plasmaskjermer?
    Nei, hilsen ein som bruker plasma som PC-skjerm ganske ofte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke problemer med flimmer/urolighet i bildet når man bruker PC på Plasma? Jeg har sett det på Pioneer Kuro 60" og Panasonic 50" og mistenker det kan være funksjon for å unngå innbrenning, uten at jeg kan si det sikkert. Jo hvitere/lysere bildet var, jo mer var denne irriterende flimmeren til stede. Bilde via HDMI, 1080P - ulike kilder, ulike tv-er. Spes. synlig på websider og windowsbakgrunn med mye lyst/hvitt.

Synes PC-bilde ser mye bedre ut på LCD/LED, men det er da kun min personlige erfaring (har selvfølgelig ikke sett alle tv-er som eksisterer på markedet med alle kilder).

Varmeproblematikk er jo en annen ting, men skal ikke starte en langvarig plasma vs. LED diskusjon.
    Alle liker vel det de har, ellers hadde de aldri kjøpt det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens.

Flere som har opplevd samme som stratcast; at bruk av pc har blitt opplevd bedre på LCD enn plasma?
    Tilleggsspørsmål: Hvordan vil en 50hz LCD være ved spilling (det være seg konsoll eller pc) kontra en 100hz plasma. Er vel gjerne vanskelig å svare på, da alle skjermer er litt ulike, men er ute etter en generelt svar hvis det finnes8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •