samsung eller phillips 46 led?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung eller phillips 46 led?

valget står mellom denne 46 led samsungen
    Komplett.no - Samsung 46" LED-TV UE46C5105

eller denne 46 led phillipsen
    Komplett.no - Philips 46" LED-TV 46PFL5605H

i værste fall kan jeg dra på med 10 000,-

har ikke noe peil på tv så alle svar er til stor hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan legge til at den skal brukes til mye data og film.. IKKE sport!

hvis det blir annen tv blir det nok Samsung 46" LED-TV UE46C6005.

noen innspill fra gutta med peil?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE46C635/655/675 kan være et bedre valg

Dette er ikke LED, men skal du handle i prisklassen under 10k gir det deg mye bedre bilde for pengene

De rimeligere tvene med LED fra Samsung og Philips har ikke et spesielt bra bilde til prisen. Det store ankepunktet er ujevn bakelysning på Samsung og generelt grått og trist bilde på Philips

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor faktisk jeg sier meg enig med Jokes her. LCD 6-serien til Samsung har virkelig imponert; flott sortnivå, kurant inputlag, bra bilde og en usb-avspiller som faktisk virker.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de to over.

Alternativt kan du titte på Sony EX50x serien. Eller Panasonic G20 hvis du ikke har noen motforestillinger mot plasma.

Hvis ingen av de foreslåtte alternativene er aktuelle ville jeg heller gått for C6000-serien til Samsung enn Samsung/Philips 5000-serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for bra svar.
    jeg skal ha LED pga designet så må bare inrømme at dette kommer før bildekvalitet Hvis jeg skulle hatt plasma hadde det blitt g20 uten tvil. har sett på den og hørt mye bra om den.

avstanden fra sofa til tv er 3,5 meter og jeg ser veldig dårlig så har egentlig lyst på 50 led men ser at det bare er 52 " som selges så får enten ta en 46 eller vente til det dukker opp en 50 led.

jokes snakker om ujevn bakbelysning. noen som kan forklare dette nærmere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tenkt å ha TVen noen år, har Philips langt bedre ry for produktkvalitet og holdbarhet enn Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ugjevn bakbelysning vil si atbilde ikke er like sort/mørkt over hele bildeflaten. Dette er mest merkbart når du har det mørkt i rommet

F.eks ut mot kantene og hjørnene av bildet vil du se at det lyser på baksiden av panelet. Det kan også oppstå flekkvis lysslipp. Dette vareier fra tv til tv. Alle egde-led jeg har sett har hatt dette problemet. Ufattelig irriterende hvis du skal se på tv i mørke omgivelser, men ikke så farlig hvis det alltid er mye lys i rommet.

Som du nevner er det pga design du ønsker LED. Da skjønner jeg ikke hvorfor du nevner Philips 5605. Denne er jo like tykk som de fleste vanlig bakbelyste LCD. Skal du henge på vegg kan jeg skjønne at du ønsker en tynn Samsung. Hvis skal ha den på et bord spiller det ingen trille om tv er 3cm eller 6cm tykk etter min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke ødelegge tvdrømmen din, men hvis du absolutt må ha LED ville jeg brukt litt mer penger. Lg sin LE850 er en syltynn bak-LED med lokal dimming. Her får du mye av samme kontrasten som på en god plasma og designet du er ute etter :-)

Alternativt har Sony en designmodell med ganske ok bilde. KDL46NX700. Denne har ikke lokal dimming, men sliter ikke på langt nær like mye med ujevn bakbelysning som billig edge-LED. Denne tven er ikke av de tynneste, men fin å se på er den

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg unna billige edge led, er bare noe dritt eller edge led i det hele tatt pga den ugjevne lysfordelingen. Lcd med vanlig bakbelysning er mye bedre. Så får du heller vente til OLED kommer i stor størrelse til en fornuftig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    47le850 er jo litt utenfor budsjettet, men støtter denne anbefalingen hvis led er et krav. Hvis denne skal henge på vegg er det også mulig å gjøre alle tilkoblinger trådløse med en liten med trådløs mediabox Elkjøp - LG multimedieboks.

Hvis du skal nærme deg budsjettet litt igjen er også 47le530 et alternativ igjen.
    LE850 har veldig blank overflate, så om du har veldig mye lys i stua kan denne gi en del gjenskinn. LE530 har matt overflate og ikke like mange funksjoner. Den ble kåret til beste kjøp av EISA.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke trenger høyttalere og har egen dekoder med HDMI utgang så må jo denne dataskjermen på 42" med S-IPS panel være helt konge.

LG M4224FCBA 42" WIDE TFT BLACK - Spesifikasjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar skjønner at LED i min prisklasse og størrelse ikke er noe særlig.

da løser jeg problemet med å kjøpe en billig 42 plasma og venter til LED synker i pris og stiger i kvalitet

ALT er uannsett bedre enn den svære firkanta boksen på hele 28 tommer som brukes nå.

God helg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var samsung ue55c6005 bestilt fra mpx blir sikkert greit i en liten leilighet på 71 m2. hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •