Veggfeste til Samsung PS63C7700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Veggfeste til Samsung PS63C7700?

På leiting etter veggfeste som passer til min 63 tommer Samsung plasma(PS63C7700), hadde egentlig ikke tenkt å henge denne på veggen.
    Problemet mitt er at min nye tv benk blei litt for liten til min Dynavoice C-6 center som nå er plassert i nederste hylle(ca 5cm over bakkenivå), tenker det er en stor fordel å få centeren lengre opp så nå vil eg å få hengt tv'n opp på veggen over tv benken slik at eg får centeren opp på tv benken

Eneste eg veit som passer er WMN1000CXXC Samsung Super slim veggfeste, pris ca 1500kr, finnest det noen andre muligens rimeligere alternativer som passer denne tv'n?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, massevis.
    Har selv hengt mit 63" Samsung opp med Vogel sitt EFW 8305
    VOGELS EFW 8305 Wall Support Large 32-50" Flat / MULTICOM
    Betalte ca 400,- for det her nede i DK.

Og 8305 er mere enn nok til dette store tv.
    Står rett nok at den går opp til 50", men det har mere med kg å gjøre enn med bredde. TV veier 38 kg, og festet godkjent til 45kg.
    Vogel sin 8405 som går opp til 65" ville jeg ikke ha, siden den da går langt ut på sidene , og lettere kan ses fra siden av tv.

Ellers solgte jeg nettopp et tilsvarende veggfeste som kun bygger 19mm.
    Kjøpte det for 99,- på den lokale Lidl-butikken. Og det var et helt kurrant feste.

For å si det slik. Er ikke nødvendig å bruke mere enn 500-lappen og likevel få et godt feste.
    Bare husk at du skal bruke de 4 store plastikksirklene som var med til dit tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for anbefalingen tor rasmussen.

Vogel sitt EFW 8305 er nå bestilt

Men hva er det egentlig eg trenger dei 4 store plastsirklene til?
    Fant video som forklarer hvordan sette opp Vogels veggfeste: YouTube - Vogel's 8000 Series - Installation video for EFW 8305 Superflat

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    De 4 store plastsirklene har 2 funksjoner.
    For det første fordeler de presset fra skruen over et litt større arealet.
    For det andre, så skaper de litt luft mellom veggen og tv.
    Min PS63" er har litt av effekten til en panelovn her i stuen.
    Nå har jeg kjørt break-in av denne tv-en i form av at den har stått på 24/7 zoomet så ingen logoer eller tekst er på tv-en. Og den delen/veggen av stuen tv-en henger på er markant varmere enn resten av stuen.
    Så den luften mellom tv og vegg trenger den.

Siden jeg nå har samme tv, og samme festet som deg, kan jeg allerede oplyse deg om at du skal på en liten handletur.
    Det følger mange skruer med til festet, men ikke akkurat de du trenger.
    Du trenger 4 skruer som går bak i tv med målene: 8x25mm.
    Skruene som følger med til festet er enten for lange, eller for korte. Tror de var 8x60mm og 8x15mm.

Jeg endte opp med skruer/bolter av den typen som har et sekskantet hode. Kostet meg 2.50,- for 4 stk hos min lokale byggvareforretning.

Ellers, hva slags vegg skal du henge den på?
    Min henger på gipsvegg, og jeg kjøpte Serva Driva Gipsanker-plugger å feste den med.

Med til festet følger skruer til treverk, og til ren mur. Har du gips skal du skaffe noen anker, eller annet egnet festematerialet.
    Ligger med en god link her:
    http://byggesystemer.knaufdanogips.d...bf-ophaeng.pdf

Se på sidetall 395 i linken. Der er en fin tabell som viser typer feste, og hva det tåler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for infoen

Kommer til å henge tv'n på stuevegg av sponplater.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare komme med en liten oppdatering:

Festet eg bestilte på multicom var 2 stk på lager ved bestilling, men såg i dag at det fortsatt ikke var sendt + det var nå 0 på lager.

Avbestilte og tok meg en tur på biltema, kjøpte meg Veggfeste 50" - Biltema
    Denne passer tv'n fint, eneste eg måtte kjøpe utenom var 4 stk M8 30mm(mulig det passer bedre med M8 25mm siden eg måtte bruke 2stk avstandskiver siden skruene blei for lange uten) skruer for å skru fast veggfeste til selve tv hullene bak på tv'n(siden dei som følgte med var max M6 og derfor for små) + skruer for å feste bakdelen til selve veggen.

Nå er tv'n oppe på veggen og centeren er godt plassert på tv bordet nedenfor

Sjekkliste for å ta i bruk biltema feste på denne tv'n:
    1. 1 stk veggfeste fra biltema + skruer for å feste det til vegg siden det ikke følger med.
    2. 4 store plastsirklene som følger med tv'n må brukes, også må man kjøpe 4 stk M8 skruer i lengde 25 eller 30mm, 30mm er litt for lange men med 1 par avstandskiver passer dem perfekt(følger med 8 avstandskiver i veggfeste pakken fra biltema, men det kan være greit å kjøpe noen extra).
    3. Ha en kamerat i nærheten til å hjelpe om foten er montert og skal demonteres, + greit å være 2 når ca 40kg skal opp på veggen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd dette billige veggfestet fra Dustin ?

WALLMOUNT FOR LED-LCD 13MM 30-60# MAX 50KG - Produktinformasjon

Jeg har fått tak i et eksemplar men sliter litt med å få det til å passe på min 50".

Klossene med wire'en kommer ikke helt inntil TVn pga skruene som sitter i TVn rett ved VESA-skruehullene. I tillegg er de korte skruene for lange.

Med avstandstykkene som følger med så blir de lange skruene for lange og TVn kommer lenger ut fra veggen en det jeg ville.

Noen med tilsvarende erfaringer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •