Tv med lite refleksjoner / gjenskinn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv med lite refleksjoner / gjenskinn

Jeg er paa jakt etter en tv hvor det er lite refleksjoner i bildet, Dvs et tv som har en matt skjerm. Liker ikke tv som har glass skjermer. Noen for slag? Er paa jakt etter en god skjerm / toppmodell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett de live selv, men ut ifra hva flatpanels.dk skriver så virker det som Sony hx800 og hx900 er noe mattere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har matt panel på G20, V20 og VT20-modellene sine.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matt panel? De reflekterer jo på nivå med samsung sine LED-tver som har blankt kontrastpanel.

Er du ute etter toppmodell med matt panel så er alternativene dine:

Philips xxPFL8605, xxPFL9705
    Sony KDLxxEX710, EX500. Evt HX900 men litt usikker på om den har kontrastpanel eller ei.
    LG xxLE550N/530N. Evt LD750N
    Samsung LExxC635

Samsung LED og Panasonic plasma har begge gjennskinn deluxe i min bok iallefall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de TV'ne jeg har sett så er VT20 best angående refleksjoner, men denne HAR glass i front og er ikke matt.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tvene jeg har nevnt har alle mindre refleksjoner enn VT20, selv om VT20 ikke har fantastiske mengder refleksjoner den heller - på nivå med samsung sitt kontrastpanel som nevnt .

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de med minst som jeg har i butikken om dagen er Sony's HX-serie og årets Philips Led forholdsvis matte.

Det kommer litt ann på om man ser spesielt etter refleksjoner eller om man ser på bildekvalitet når man skal kjøpe TV. I butikkene ser det meste jævlig ut pga lysstoffrør og masse lys i rommene, for Philipsene og HX er ikke helt matte, men mattere enn blank.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Samsung LED og Panasonic plasma har begge gjennskinn deluxe i min bok iallefall.
    Da skulle du sett min LG 55LE850N!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av reiestad
    Jeg er paa jakt etter en tv hvor det er lite refleksjoner i bildet, Dvs et tv som har en matt skjerm. Liker ikke tv som har glass skjermer. Noen for slag? Er paa jakt etter en god skjerm / toppmodell.
    beste tips er å ikke ha et vindu mot skjermen....og kan du ikke gjøre noe med det, så har jeg hørt at man får kjøpt noe som heter gardiner....og veldig avansert: persienner....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    beste tips er å ikke ha et vindu mot skjermen....og kan du ikke gjøre noe med det, så har jeg hørt at man får kjøpt noe som heter gardiner....og veldig avansert: persienner
    Selv har jeg en hel glassvegg i stuen. Det er praktisk svært vanskelig å hindre lys i å treffe skjermen -- og det er lite ønskelig å legge halve leiligheten i mørke, om jeg skulle ønske å se på sport en lørdags formiddag...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Selv har jeg en hel glassvegg i stuen. Det er praktisk svært vanskelig å hindre lys i å treffe skjermen -- og det er lite ønskelig å legge halve leiligheten i mørke, om jeg skulle ønske å se på sport en lørdags formiddag...
    Ja da skjønner jeg du har et problem....men det finnes nok løsninger....men tror ikke det blir billig,,,men søk på nettet og se hva slags løsninger det finnes i det store utland hvor glassvegger ikke er så sjeldne som her...:roll:
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen

Takk for svarene. Ulempene med gjenskinn synes jeg er storre enn fordelene med en blank skjerm. Forelopig ser det ut som valget blir en Sony.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •