Tv Hjelp plasma vs LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Tv Hjelp plasma vs LED

Hei.

Jeg er på utkikk etter en ny tv til å ha hjemme. Denne tv'en skal fungere som en film tv i en tv-stue. Altså betyr det ikke noe om tv'en kan virke smulmende i rommet! 8) Jeg trenger da litt hjelp med å velge.

Jeg kommer til å sitte ca 4 meter fra tv.
    Jeg har et budsjett på max 12000,-

Hva bør jeg velge? Jeg er usikker på om jeg skal velge en mindre LED tv i forhold til en større plasma/lcd. Jeg ønsker å få følelsen av å sitte foran et stort bilde(hvis dere skjønner hva jeg mener med det?!) Er det idiotisk å kjøpe en 60" plasma i stedet for en 47 LED? eller omvendt? Er det noen logisk max størrelse på skjermen ifht avstanden?

ER veldig glad for konkrete forslag til TV modeller!!

-M-

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46" på 4 meter avstand er ikke særlig stort. Sitter selv 3 meter unna omlag 100" - noe som bringer frem denne effekten du spør etter.

Til tross for det anbefaler jeg kvalitet fremfor kvantitet. Derfor er Panasonics 50G20 et godt valg til prisen du nevner. Det er også mulig å skaffe 55" LED til omlag denne prisen (UE55C6005).

Men vi skulle gjerne fått noe mer informasjon ang. bruksområde før vi lander på noen konkrete anbefalinger. Hva skal du se på, går det mye film, pc, konsoll, er rommet lyst(mye vinduer?) etc etc..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det blir hovedsaklig film. Ingenting pc, og lite tv.... Til tv sitter jeg gjerne i stua eller på kjøkkenet med mindre apparater...

Så det blir en tv dedikert til film og litt xbox/platstation.
    Er en del vinduer, men tv blir lite brukt på dagtid....

Ja mitt problem har vært "kvalitet vs. kvantitet(størrelse)".
    Eksempelet her er jo en 46" LED (flere merker som leverer) eller f.eks en 60" LG Plasma...

er dette svar nok?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støre jo bedre mener jeg... gå for det du har lyst på mener at begge alternativene er grome.... dog vile jeg vel gått for 60" til rein film kose leking på xbox etc

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •