Ny flatskjerm til ca 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny flatskjerm til ca 10k

Hei,

Jeg ser mest TV/film. Noe bruk som pc-monitor innimellom.
    Jeg tror ikke jeg vil benytte meg av diverse duppedingser som wifi på TV en, da jeg vil koble til pc for slike funksjoner.,,

Jeg ser etter en TV som gir best mulig bilde, diverse wifi og lyd på tven osv ikke så farlig. Men greit om den er klar for rikstv.

46 tommer +/-.
    Jeg har sett på panasonic plasma 46 tommer. Men redd for innbrenning av NRK-logoen?
    Andre forslag til TV som er å anbefalt?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært lite risiko for innbrenning av logoer og slikt, og oppstår det så vil du lett få det bort igjen.

Panasonic TXP46G20 vil være et glimrende valg for deg. Evt 50" av samme. Hvor mange meter sitter du fra tven og hva slags tv-signal har du?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Alastor her.

Innbrenning hører fortiden til. Panasonicen er et trygt valg!!8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter ca 4 meters avstand.

Kilde inn er kabel samt hd-dekoder fra kanal digital. Ellers kommer jeg til å koble til PC innimellom med vga eller hdmi...

Er det dumt å ikke hive seg på 3d? Eller er det 3d-mulighet på de panasonicene?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av murildo
    jeg sitter ca 4 meters avstand.

Kilde inn er kabel samt hd-dekoder fra kanal digital. Ellers kommer jeg til å koble til PC innimellom med vga eller hdmi...

Er det dumt å ikke hive seg på 3d? Eller er det 3d-mulighet på de panasonicene?
    Jeg ville venta med 3D, det er min mening da.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner.... Men vedr. 3d, så lurer jeg på en sak. Når en tv har tilstrekkelig hertz, finnes detda en "boks" en setter mellom kilden og tven, slik at denne kan ordne med 3d? (skulle tro den kunne levere annet hvert bilde for høyre og venstre øye til tven, og være synkronisert med slike briller som blender av vekselvis synkront?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke noe slik boks enda. Men er mere enn kun HZ som avgjør om en tv er egenet til 3D. Hele tvn må være bygd for det slik at den kan vise dobbel bilder og ha innebygd sender til briller som kan synke mot tv. Monster kommer med universal 3D briller men ikke noe universal 3D boks som jeg vet av enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner.
    Men litt merkelig det der, da en kan få 3d på vanlig pc-monitor dersom en har spesielt 3d-skjermkort++ i pc'en... Skulle tro en da kunne bruke tven som monitor og slik få 3d. Ser en monitor må yte >=120Hz: Test: Slitsom moro med 3D-briller - VG Nett om Data- og nett-tester

Men får ta en siste titt i butikken. Tror det blir TX-P46G20S fra panasonic...

Men hvilken størrelse bør jeg gå for? Tenker kanskje 50 blir litt stort?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en av Samsungs LED tv-er?
    Jeg har selv en 46" LED fra samsung, og er storfornøyd!
    UE46C6005 ligger i underkant av 10k, og er absolutt en god TV med det meste av tilkoblingsmuligheter samt diverste internett-tjenester rett på TVn!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er 4 meter fra tven så er 50" det ENESTE rette å kjøpe. Spes når du har hd-dekoder som kilde .

Du vil angre som f... om du bare kjøper 46". Kanskje ikke første måneden, men definitivt innen et halvt års tid.

50" derimot virker "for stort" første uka, men det setter seg fort.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianSJ
    Kanskje en av Samsungs LED tv-er?
    Jeg har selv en 46" LED fra samsung, og er storfornøyd!
    UE46C6005 ligger i underkant av 10k, og er absolutt en god TV med det meste av tilkoblingsmuligheter samt diverste internett-tjenester rett på TVn!
    UE46C6005 har ikke internet@tv. TXP46G20 -gruser- tven din på denne personens primærbruk - TV og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    UE46C6005 har ikke internet@tv. TXP46G20 -gruser- tven din på denne personens primærbruk - TV og film.
    Heh, har du sett begge, hva gjør at den gruser den? Det er merkelig når PK550 får en omtale om at den er bedre på visse ting enn G20, så skal liksom ikke en LED tv til ca 10 lapper være litt bedre på visse punkt.

Ta C650, den er blitt kåret til en utrolig tv (greit nok, dette er ikke en led tv, men en lcd med bakbelysning), men det sto at den var til og med bedre på mange området enn en god del av plasmaene som kom ut i 2010 (direct quote). Om en av de var G20, det vet jeg ikke, men det er fullt mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det er uenigheter her. Men jeg er ikke på jakt etter TV med diverse internett-finesser, til dette tenker jeg at det går an å koble pcen til via hdmi...
    Ellers er det greit med gode tilkoblingsmuligheter. Lyden er ikke så farlig, så lenge det er gode utganger til min stereo...

Men jeg er ennå litt usikker på dette med 3d eller om det bare er litt hauset opp senere tid. Ser ut til at en må en del opp i pris for å være med på 3d...

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Helt enig med Alastor her.

Innbrenning hører fortiden til. Panasonicen er et trygt valg!!8-)
    Helt enig med valget.

Men jeg skulle gjerne likt å sett en moderne plasma hvor innbrenning ikke er et tema. Nå nylig så jeg en VT20 med heftig innbrenning..

Edit.

Det er mulig å koble opp de fleste tver i dag via pc. Ta en HDMI eller VGA kabel, og press den godt og langt inn i inngangen bak. :-)
    Når det kommer til NetCast/Internet@TV og alle de forskjellige her, ville jeg heller kjøpt en ekstern media tank, som for eksempel PopCorn. Jeg ville absolutt ikke valgt en TV basert på dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAMSUNG 50" Plasma TV C7705 Full HD 100Hz 3D Ultra Slim DVB-T C S MoIP DVB-T C S Square stand PS50C7700
    Denne koster 12300 kr, ser jeg...

Hva mener dere om denne? Hvordan er kvaliteten på denne vs panasonicen, som er uten 3d-mulighet?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Heh, har du sett begge, hva gjør at den gruser den? Det er merkelig når PK550 får en omtale om at den er bedre på visse ting enn G20, så skal liksom ikke en LED tv til ca 10 lapper være litt bedre på visse punkt.

Ta C650, den er blitt kåret til en utrolig tv (greit nok, dette er ikke en led tv, men en lcd med bakbelysning), men det sto at den var til og med bedre på mange området enn en god del av plasmaene som kom ut i 2010 (direct quote). Om en av de var G20, det vet jeg ikke, men det er fullt mulig.
    Hæ?

jeg snakker om TXP46G20 vs UE46C6005. Hvorfor trekker du inn alle mulige andre tver?

Og ja, klart LED er bedre TIL SITT BRUK! Trådstarter skal se film og TV. Han vektlegger etter hva jeg har sett ikke tykkelsen på tven. Hvorfor i alle dager skal han da kjøpe noe som er bra på tykkelse og lysstyrke?

Det handler ikke om hva de ulike tvene har som styrker og svakheter og så kåre en vinner basert på alle styrker og alle svakheter - det handler om å finne beste produkt til akkurat X type bruk.

Og i dette tilfellet er det en Panasonic G20 som er det beste valget i mine øyne.

Murildo: Den du linker til er en PS50C7700 - altså en gråimportert modell. Den har bra nok bilde og fin 3dstøtte, men den mangler støtte for canal digital kortmodul, samt du får ikke samsung prestige service. Anbefaler å kjøpe en som bare heter PS50C7705 om du skal ha en slik en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt TV!:-)

Etter et par runder til i tenkeboksen, og etter å ha sett refleksjonene på plasmaen til panasonic i butikk, innså jeg at stuen er for lys. Kan iallfall ikke dekke til vinduene hele tiden..

Kjøpte denne som demo:
    Sony KDL-46EX700. 8500kr. Pratet med en selger der for å spør om det var noe bestemte mangler. Kom ikke frem noe, har uansett angrerett..

Satser på at jeg blir fornøyd med denne:-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ikke frem noe, har uansett angrerett..
    Du har vel ikke angrerett på kjøp i butikk? Eller var det over nett du kjøpte? Uansett, så har du kanskje returrett, men det er noe helt annet enn angrerett som stort sett gjelder ved netthandel....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at man ikke har angrerett når man har tatt i bruk produktet som sitt eget og ikke kan levere det tilbake i samme stand som du fikk det.

Jeg ville gått for PS50C7705, Elkjøp har den stadigvekk på tilbud med 30 dager åpent kjøp. Men plasma har fortsatt problemer som buzz, innbrenning, retention, inputlag osv. Men for en herlig bildekvalitet på 24p film.

De som er usikre bør kjøpe LED-LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par runder til i tenkeboksen, og etter å ha sett refleksjonene på plasmaen til panasonic i butikk, innså jeg at stuen er for lys. Kan iallfall ikke dekke til vinduene hele tiden..

Kjøpte denne som demo:
    Sony KDL-46EX700. 8500kr. Pratet med en selger der for å spør om det var noe bestemte mangler. Kom ikke frem noe, har uansett angrerett..

Satser på at jeg blir fornøyd med denne:-)
    Gratulerer med ny tv !
    Det er sikkert flere som ser etter tv i størelsen 46 " i middelprisklassen fra 8 000kr opp til ca 15 000kr.
    Så det vil være fint om du skriver om førsteinntrykket av tven når du får koblet den opp.
    Enda bedre om du kommer tilbake og skriver litt om hva du mener om tven etter f.eks et par uker.
    Ut ifra prisen og at du skal koble til pc tror jeg at du har kjøpt en helt grei lcd tv som jeg har sett på selv.
    De LCD (LED) tvene jeg vurder selv er opp til 14 000kr og det er vanskelig å finne ut hvem av dem som er best.Eller om det mangler noen på listen ?.
    Sony KDL-46EX700 9 000kr +
    Sony KDL-46EX500 9 000kr +
    Samsung LE46C655XXE 9 000kr +
    Philips 46PFL8605H 15 000kr

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •