Ny flatskjerm til ca 10k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du har vel ikke angrerett på kjøp i butikk? Eller var det over nett du kjøpte? Uansett, så har du kanskje returrett, men det er noe helt annet enn angrerett som stort sett gjelder ved netthandel....
    Var over nettet, ja. Komplett- God erfaring med det fra tidl.:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blackbirdxplain
    Gratulerer med ny tv !
    Det er sikkert flere som ser etter tv i størelsen 46 " i middelprisklassen fra 8 000kr opp til ca 15 000kr.
    Så det vil være fint om du skriver om førsteinntrykket av tven når du får koblet den opp.
    Enda bedre om du kommer tilbake og skriver litt om hva du mener om tven etter f.eks et par uker.
    Ut ifra prisen og at du skal koble til pc tror jeg at du har kjøpt en helt grei lcd tv som jeg har sett på selv.
    De LCD (LED) tvene jeg vurder selv er opp til 14 000kr og det er vanskelig å finne ut hvem av dem som er best.Eller om det mangler noen på listen ?.
    Sony KDL-46EX700
    Sony KDL-46EX500
    Samsung LE46C655XXE
    Philips 46PFL8605H
    Skal skrive litt om hvordan TVen oppleves om et par uker. Gleder meg først til den er i hus.
    Når det kommmer til TVene du har på listen, synes iallfall jeg at Sony har det beste designet. Så du får se om ikke det blir en KDL-46EX700 på deg òg om litt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg testet litt et par dager...

Hei,
    Da har jeg fått testet TV'en. Litt forskjellig meteriale fra ulike kilder.
    1) Mange innstillingsmuligheter er bra.
    2) Synes det er dårlig svartnivå. Særlig når jeg har det mørkt i stuen ser en det.
    3) Bildet er som støpt.
    4)Litt dillete med tastaturet en får opp på skjermen når en feks. skal bruke innebygd youtube++

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svartnivå

Er det noen gode tips for å få dypere svart. Eller er det en klar svakhet her? Jeg synes jeg ser at filmstripene som skal være beksvarte er klart lysere enn rammen til tv'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv-kjøp

Hei! Jeg skal ha meg en ny tv nå til neste fritur, jeg har lyst på en 46 tommers Samsung 3d tv, men kan noen si meg om LG sin 3d teknologi er noe bedre? jeg har også litt lyst på LG infinia. Tven kommer til å bli brukt til å se på filmer, og litt gaming da, så jeg har kunne tenkt meg å hørt fra de som har disse tvene, eller de som kan mye om tv da.

Takk for oppmerksomheten :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du kalibrert tven ?

Sitat Opprinnelig postet av murildo
    Er det noen gode tips for å få dypere svart. Eller er det en klar svakhet her? Jeg synes jeg ser at filmstripene som skal være beksvarte er klart lysere enn rammen til tv'en...
    De fleste tver må kalibreres for å få frem det beste bilde på skjermen.Sonyen skal vel ha ganske så bra bilde som det er mulig å få på den i film/movie modus.Med riktig kalibrering er det nok mulig å forbedre bildekvaliteten litt.Om svartnivået blir bedre vet jeg ikke.Men du kan jo prøve.Det finnes kalibrering innstillinger på internett for denne modellen.Det vil være intresant om du prøver å kalibrere tven.Skriver litt om resultatet.Jeg tror de dyreste lcd (led) tvene er bedre på også svart nivået
    , men spørsmålet er jo om det er så dårlig at det blir plagsomt.For mange er det utelukket å betale 20 000 kr + for en tv.Skal man vurdere/komentere bilde på en moderne tv bør den kalibreres selv om Sonyen skal være i nærheten av det som er mulig å få til i "filmodus ".
    Er den rask til å bytte kanaler og bla i menyer , låser den seg ?.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er rask til å skifte kanaler, låser seg ikke. Synes menyene kommer rimelig raskt opp og enkelt å navigere i disse.
    Eneste litt problematiske var at vga ikke lot seg bruke, da denne sto på "automatisk valg". Måtte endre til "aktiv", ellers fant ikke tv'en vga-kilden som er koblet til. Fungerer nå fint.

Er i ferd med å bytte til KDL-EX500 eller 501. Mener det er clouding og dårlig sort etter å ha forsøkt det meste av innstillig og stengt baklys....

Får en KDL EX501 noe sted? Finner kun 500, men 501 har vel litt smalere ramme? annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bytte til EX500?

Lurer virkelig å bytte til EX500? Ser det har vært tema her i forumet før; EX700 vs EX500.

Men det er litt motstridende meninger om ex700. Ser ut til at det er litt negativitet i forumet her...
    Ser den scorer bra her: (bedre enn EX500).Sony KDL-52EX700, (KDL-52EX701) Review: Bravia LCD HDTV TV Review KDL52EX700, KDL52EX701, KDL52EX703

Tatt i betraktning at jeg fikk en god pris på EX700, så er det iallfall ikke argument at det er penger spart med EX500 istedenfor. Men hva med svartnivå og -jevnhet i mørke partier?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse tvene skal etter hva jeg vet være identiske på dette.

Men - hvilken bildemodus kjører du tven i? Har du forsøkt å kalibrere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forsøkt kalibrering og ellers kinomodus.
    Blir ikke helt klok på dette her:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytter ikke til EX500...

Da har jeg finsett både EX700 og EX501. Jeg liker bedre det jeg ser på/i 700, så beholder denne:-)

Synes jeg så bedre detaljer i de mørke partiene for å nevne noe. Ellers er det designmessig ikke tvil. Prisen jeg fikk på 700 var dessuten lik 500, så....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du setter den i kinomodus når du har det mørkt i stua? Ellers er det altfor mye baklys som standard, det går utover svartnivået. Har samme selv, i 52, og mørk stue + kino oppsett funker meget bra

Gah, så først etterpå at du hadde forsøkt kinomodus, hehe, har ikke fått i meg noe kaffe enda, med andre ord ikke helt våken... :S

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •