Hjelp! Panasonic G20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Panasonic G20

Det skjedde noe rart mens jeg så en film i dag. Plutselig hadde hele bildet flyttet seg ca 10cm mot høyre sånn at det går en 10cm lang sort stripe fra topp til bunn på venstre side. Jeg prøvde å skru av tv'en, men det hjalp ikke. Kan jeg ha kommet borti noe? Er det mulig å flytte bildet sånn som på mange andre tv'er? Dette er sykt irriterende. Har prøvd alle forskjellige formater. Hjelp!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at bildet har flyttet seg?
    At ikke bare den stripen er død?
    Står tv2 sin logo nå 10cm lengre til høyre?

Høres merkelig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Sikker på at bildet har flyttet seg?
    At ikke bare den stripen er død?
    Står tv2 sin logo nå 10cm lengre til høyre?

Høres merkelig ut.
    Kan hende den er død? Men logoen er fremdeles der så det ser ut som bildet har flyttet seg. Men nå en ser programmer som ikke fyller skjermen så er bildet fortsatt i senter, men det er ikke fullskjerm bilder. Helt merkelig

Her er to bilder:

Som du ser så er det en ørliten stripe på høyre side også, som normalt.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer dette også ved bruk av andre kilder? Feks dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Skjer dette også ved bruk av andre kilder? Feks dvd?
    Skjedde mens jeg såg en dvd, og det er akkurat likt på tv. Noen som har noen ideer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er garantert en død remse. Var inne på viera cast og der er logoen i senter og det er en bred blå stripe på høyre side, mens venstre er svart. Dette er **** meg dårlig på en to mnd gammel tv! Må vel opp til el-price med den nå, og det er jo ikke bare bare iom at den må fraktes stående. Så blir det vel venting noen uker før vi får den tilbake. Drit!!!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har krav på at de kommer og henter tven hos deg, eller sender et budfirma som tar den med til verkstedet. I tillegg har du krav på utlånstv. Spørsmålet er om elprice er store nok til å ha sånt under kontroll da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Du har krav på at de kommer og henter tven hos deg, eller sender et budfirma som tar den med til verkstedet. I tillegg har du krav på utlånstv. Spørsmålet er om elprice er store nok til å ha sånt under kontroll da...
    Ja det er akkurat det. Er du sikker på at dette er noe jeg har rett på? Mener å ha hørt at Samsung har en slik ordning, men ikke at butikkene hadde det. Men jeg tar en telefon i morgen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    § 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
    Første punktet sier at du ikke skal ha noen kostnad eller vesentlig ulempe ved reparasjonen. At du må pakke og ordne og herje med frakt av en 50" plasma som må fraktes stående er en slik ulempe.

Andre punktet er også krystallklart - du skal få lånetv. Kanskje ikke 50", men ihvertfall en TV. Der jeg jobber har vi for øyeblikket ca 40 tver til utlånsbruk feks. Folk trenger da å se tv selv om de har sine egne på reparasjon.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er tvén som har flytta seg

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har de. Var i kontakt med Elprice rett etter innkjøp av min V10. Da ble jeg satt i kontakt med det lokale verkstedet som sa de skulle komme til meg dagen etter å hente tv´en. Låne tv skulle jeg og få.

Nå var det heldigvis ikke noe galt med tv´en min, så jeg slapp å levere den inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte el-price nå, og servicen er ræva som vanlig. Når jeg spurte om henting så var ikke det mulig fordi de var midt i ferieavvikling (i september for ****!!!), jeg påpekte at dette har jeg krav på, da lo han bare. Han meinte jeg sko ha tv'en i baksetet for det var det de gjorde når de leverte tv. **** for en løk! Jeg kunne få låne tv om de hadde inne men det kunne jeg ikke få bekreftet før jeg kom opp med tv'en. Så med andre ord gjekk det ikke ann å reservere. KJØP ALDRI NOE FRA FUCKINGS ELPRICE!!!

Jeg kunne imidlertid prøve Camera og Videoteknikk i bergen (De som fikser El-price sine tv'er), og de var langt mer behjelplige så da blir tv'en hentet mandag, men de kunne ikke love noe lånetv, (iom de er ett verksted så hadde de ikke noen plikt til å låne meg tv) men de skulle prøve å ordne det.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Ringte el-price nå, og servicen er ræva som vanlig. Når jeg spurte om henting så var ikke det mulig fordi de var midt i ferieavvikling (i september for ****!!!), jeg påpekte at dette har jeg krav på, da lo han bare. Han meinte jeg sko ha tv'en i baksetet for det var det de gjorde når de leverte tv. **** for en løk! Jeg kunne få låne tv om de hadde inne men det kunne jeg ikke få bekreftet før jeg kom opp med tv'en. Så med andre ord gjekk det ikke ann å reservere. KJØP ALDRI NOE FRA FUCKINGS ELPRICE!!!

Jeg kunne imidlertid prøve Camera og Videoteknikk i bergen (De som fikser El-price sine tv'er), og de var langt mer behjelplige så da blir tv'en hentet mandag, men de kunne ikke love noe lånetv, (iom de er ett verksted så hadde de ikke noen plikt til å låne meg tv) men de skulle prøve å ordne det.
    Da er det tydeligvis forskjell på hvem du møter på andre enden av telefonen. Som sagt var de veldig imøtekommende når jeg var i kontakt med de....

Merkelig....:-|

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre punktet er også krystallklart - du skal få lånetv. Kanskje ikke 50", men ihvertfall en TV. Der jeg jobber har vi for øyeblikket ca 40 tver til utlånsbruk feks. Folk trenger da å se tv selv om de har sine egne på reparasjon.
    Står med andre ord i forbrukerkjøpsloven at kunde har krav på lånetv syv dager etter innlevering. Størrelse er dog urelevant, men butikken kan nok låne deg en demo model i ca samme størrelse og kvalitet.. enn så lenge dette ikke går kraftig økonomisk utover butikk.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Står med andre ord i forbrukerkjøpsloven at kunde har krav på lånetv syv dager etter innlevering. Størrelse er dog urelevant, men butikken kan nok låne deg en demo model i ca samme størrelse og kvalitet.. enn så lenge dette ikke går kraftig økonomisk utover butikk.
    Jeg har sitert loven, hva tenkte du på sto annerledes enn det jeg siterte?

Det står at dersom avhjelp tar mer enn 7 dager plikter selger å stille lånegjenstand tilgjengelig for kunde, så lenge det ikke medfører en urimelig kostnad.

Seriøse butikker har løst dette ved å til enhver tid ha et større parti tver dedikert til utlånsbruk tilgjengelig. Istedenfor å ta demomodeller og slikt. Da er sjansen stor for at flest mulig som trenger får tv .

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo nettopp det jeg sa?

Greit nok hva du siterer, men når du skriver under at kunde har krav på lånetv sekundet kunde leverer inn tv, er det feil. Et låneprodukt har ikke kunden krav på før etter syv dager.

Hva en "seriøs" butikk gjør med dette er i denne saken urelevant.. da vi først skal sitere fra loven. :-)

Edit.
    Du skriver ikke at kunde har krav på sekundet, men det tyder slik ut av innlegget ditt.

Men vi legger den saken død.. da de fleste butikker vil gi kunde låneprodukt uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •