Test tips for Plasma, og innbrenning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test tips for Plasma, og innbrenning

Hvis du er funderer på å kjøpe Plasma TV, men er litt tvilende på kvaliteten, har jeg ett lite tips til deg, ta med deg en DVD til en butikk og krev å få teste den ut på skjermen du vil ha. Og her er tipset, en kompis har den nyeste versjonen til JVC 35", og viste meg starten på filmen Hellboy.

Der går kameraet igjennom ett mørkt skydekke, med torden, og det fantes ingen detaljer, kun store firkanter, altså kun graderinger. På min egen TV, en 28" Toshiba fra '97 (vi har samme DVD spiller, Toshiba 220E), er skyene slik de skal være (jeg vet CRT skjermer fortsatt er best).

Så hvis den bilde kvaliteten som fremvises her ikke gir begeistring for deg, hold deg unna Plasma.

Du kan også bruke starten på "Peacemaker" hvor det er en del røyk under tog kapringen.

En annen ting, det har lenge vært snakket om innbrenning av Plasmaskjermer, og at dette i dag ikke er noe problem, siden det ikke forekommer før etter 40-60.000 timer. Vel en jeg kjenner som driver med Plasma for en av de STORE elektronikk gigantene, sa at jeg bare måtte glemme å kjøpe Plasma pga disse problemene, fordi det som sies utatt ikke stemmer, innbrenningen skjer MYE før, og han ville nekte meg å kjøpe plasma gjennom ham.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning på plasma skjer fort dersom f.eks hvit tekst på sort bakgrunn står over lengre tid. Et firma jeg jobber for innimellom leide ut en plasmaskjerm til en konferanse. Leietagerne lot en powerpoint presentasjon stå å gå fra fredag ettermiddag til mandag morgen. Det var nok...

Teksten vistes selv om plasmaen sto i standby-modus!

Dog, problemet KAN løses også. Dette var en pioneer plasmaskjerm. Den ble sendt tilbake til leverandør som fikset problemet. Tror de "gjorde noe" med panelet, uten at jeg vet hva det var. Om kvaliteten etter en "reformatering" for å si det slik blir dårligere rakk jeg ikke å teste, men det er jo nærliggende å tro det...

DrE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Pioneer i enkelte ekstreme tilfeller har kjørt negativ bilde for å fjerne innbrenning av et fast bilde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Vet at Pioneer i enkelte ekstreme tilfeller har kjørt negativ bilde for å fjerne innbrenning av et fast bilde.
    Det var et godt tips for andre plasmaeiere også.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Negativt bilde? Hva ligger i dette begrepet?
    Jeg vet at pioneer norge fiksa den innbrente skjermen, men jeg aner ikke fysisk hva de gjorde.

DrE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Negativt bilde? Hva ligger i dette begrepet?
    Jeg vet at pioneer norge fiksa den innbrente skjermen, men jeg aner ikke fysisk hva de gjorde.

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0