Green dots på LG Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Green dots på LG Plasma

Har en Lg 60pk250. Ved mørke scener i en film er det masse "Green dots" dancing green dots over hele skjermen. Noen som har peiling på hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fenomen som mange ser på plasma TV`er.

Prøv å juster ned brightness.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett tvn i EKspert1. KJør kalibrerings hjelpen(bildeveiviser) så vil problemet bli mye mindre! Sett gamma til HøY. Se i PK250 tråden. Skal du kjøre kontrast over 85 anbefaler jeg deg å sett tv i maks strøm sparing for å minske innbrennings fargen. Kjører min på maks 80 uten støm sparing aktivert. Sett på orbiter i alt meny.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På avsforum.com er det mange som har rapportert det samme problem. Men det er også mange som ikke har green dots i det hele tatt. Er det da ikke feil på panelet?

Hva er innvirkningen på bildekvaliteten, sortnivået f.eks? Da det er dansende slør av grønne dots rundt lysere partier av mørke scener.

Jeg kjører på Expert 1, lysstyrke 50 og kontrast på 60.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge har du hatt på tvn? Min PK250 var ganske elendig de første timene med mye uro i bildet og generelt ikke topp bilder. Brukte den i ca 3 uker før jeg tok den første kalibreringen. Kjørte mye hvitvask med jevne mellom rom for å få "kjørt inn" fosfor cellene jevnt.

Sånn som du beskriver det er ikke på min. Ser at bildet er urolig når jeg er nærme skjermen-men dette er alle plasma skjermer i større eller mindre grad.
    Er det slik på alle kilder?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt det 4 dager nå. Det er sånn på alle kilder jeg har prøvd. Fra Canal + decoder, fra PC gjennom HDMI og fra DVD spiller.

Sjekk bildene. De er hentet fra pk550 tråden avsforum.com, men viser samme problematikken.

En enkel måte å sjekke på er å bruke en input som ikke er i bruk, så vente til LG logoen går bort. Deretter sjekk skjermen om det er dansende green dots over hele skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •