Hvor lenge regner du med å ha din TV? Hva gir du.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor lenge regner du med å ha din TV? Hva gir du.

Lurer på hvor lenge dere regner med å ha deres neste TV? Hvor lenge dere hadde den første. Hvor mye ønsker dere å legge i TV.

Jeg kjøpte en JVC HV-32P40BU for 5 år siden. Det har skjedd mye på den tiden. Derfor er det på tide å oppgradere. Men øsnker vel ikke å legge så mye mer en 10-14'kr. For om 5 år så er det trolig enda bedre TV'r. Å svi av 20' på TV. Da er det værre å kaste den om 5 år.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min Panasonic TH-42PX70E TV for ca 3 år siden,betalte 12 000kr for den da.
    Blir vel å ha den i mange år til,har andre ting blant annet prosjektor mest audio ting å bruke pengene på enn ny TV,er fortsatt ganske fornøyd med den jeg har.
    Neste TV jeg kjøper blir vel å ligge i prisklassen 8000-12000kr.
    Når jeg da om mange år til kjøper ny TV,blir jeg ikke å selge den gamle TV-en,men heller bruke den i et annet rom mest sannsynlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en HD-ready samsung og ga ca 8000 for et par år siden. Det var litt lite i forhold til kvalitet. Ser det spesielt på svartnivå og lyslekking på sidene. Vil nok uansett drøye før jeg kjøper ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle TV'er får man vel ikke solgt heller. De råeste TV'ne i 46-55" klassen koster fort 25-30 lapper. Litt mer enn jeg øsnker å legge i det. Men i 46" koster noe ok fort over 16000kr. Selv Sony 46HX800 er oppe i den klassen.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HDready Panasonic 42PX80 plasma som jeg fikk prutet ned til 6000 i sin tid... Den kan skalerer opp til 1080P24 og jeg er godt fornøyd med denne. Forrige tvn jeg hadde var en Samsung 40LCD som jeg gav nesten 12000 for, hadde den i ca2år.. og den var forferdelig dårlig i forhold til plasmaen...

Prisene synker stadigvekk, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe fullHD med det første.. Er såpass fornøyd med den plasmaen jeg har at jeg nok kommer til å beholde den helt til den synger på siste verset.

Før det blir det heller projektor som står på ønskelisten, men det kommer heller ikke til å bli en fullHD... kommer til å kjøpe en god HDready projektor.. Jeg synes 720P skalert ned fra bluray blir like bra.. jeg ser ikke den store forskjellen.... eller rettere sagt jeg ser ikke forskjellen godt nok til å betale flere titalls tusen for det.

Det viktigste er jo at man selv blir fornøyd med bildet...

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer 506XDE som jeg kjøpte brukt for flere år siden. Gav vel 15-16 lapper for den brukt. Gir meget bra bilder på tv-sendinger, så beholder den til det bruket i noen år til Eneste å utsette noe på er sortnivået som er langt fra tipp topp.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en 42" PV60. Kjøpt for 17.000,-
    Selger den til uken for 2.000,-
    Hatt den i ca 4 år.

Kjøpt PS63C7705 til godt og vel 22.000,-
    Regner med å ha den i 4-5 år.
    Ser hva som er nytt på fronten da. Kanskje de da er tid for OLED.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av trådene på forumet ser det ut som de fleste bytter TV 2 ganger i året og svir av noe voldsomt med penger:-)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg bidra til en flatere kurve med å bidra med null - 0 - TV. Apparatet har ikke vært under mitt tak på sju år. Foretrekker å leve livet mitt sjøl framfor å se andre gjøre det for meg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min forrige tv, en Sony 32" betalte jeg 16K for i 2000, solgte den for 1000,- i 2006 og kjøpte en 37" Panasonic PV60E for 16K, og den er fortsatt som ny, har ikke tenkt meg å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Sony 36" crt brukt i 2005 til 4500, en Panasonic 42PX70 til 11.000 i 2007, en Panasonic 42PX80 til 6000 i 2008, og en Samsung PS50C7700 til 12.300 nå i høst.

Håper ikke jeg kommer til å bytte like ofte i fremtiden :wink:

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra en brukt 32" CRT-boks for 1500,- kling til Panasonic P46G20E i juni måned. Betalte 8967,- fordi Elkjøp hadde en feilprising den helgen Er superfornøyd, og den blir i huset mange år fremover

Lurer litt på hva som blir det neste "store" innen tv-verdenen forresten. Nå er jo full HD på plass, og 3D er også tilstede, dog ikke optimalt ennå. Men hva skal til for å ta oss tv-tittere med storm nok en gang tro?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PX70 som er noe over tre år gammel, og jeg har lyst til å felle en tåre hvr gang jeg tenker på hva jeg kunne fått i dag for den summen jeg la ut for den ...
    Men den blir nok værende, mer sannsynlig at PJen blir byttet etterhvert ...
    Har også en skikkelig crappy 37" Hannspree LCD i bua der PJen er, den kunne jeg tenkt meg å bytte i noe mer fornuftig
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første 37" Toshiba kostet 25k, neste 42" toshiba(begge solgt med stoort tap til kompiser) kostet 20k, Pio 508 kostet 40k og ble levert med en lelighet da prisene halverte seg og brukt verdi var plutselig ca 12k.

Etter denne seansen med ca 40-50k i rent tap av tver fikk jeg nok og kjøpte 50" Samsung til 10k som skal selges og nå en 60" LG til 13k. Har nå mere trua på å IKKE kjøpe toppmodeller og heller kunne følge med utviklingen med å kjøpe de mindre modeller. Hopper derfor elegant over 3D minst 1-2 år.

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en LG 32" som er passe stor til den lille stuekroken min. Kjøpte den for 2 år siden for 6-7000. Regner med å kjøpe ny tv i løpet av ett år, og da mest for å få en større skjerm. Er egentlig veldig godt fornøyd med tv´en! :-D

Er også litt gira på å teste ut spill i 3D! Tror det kan bli rimelig tøft! Film i 3D har jeg null tro på. Har testa dette i butikk og det var bare slitsomt.
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige TV ble kjøpt i 1998, 32" bilderør widescreen, denne ble defekt i ~2005
    ...3år uten TV... intet savn, og slapp å betale Skitkastingsavgiften..

Nåværende TV ble kjøpt i 2008, Panasonic 42" 5999kr...
    Denne får vel stå til den blir defekt vil jeg tro...

Det er ikke verd å bruke over 10.000kr på en TV, hele greia er et like stort tapsprojekt som å kjøpe ny bil...

Når 3D bølgen får roet seg så har det nok resultert i et hopp i teknologien og bildekvaliteten, 3D tvinger produsentene til å presse videre med Hz kontrast og nytenking...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •