I sluttfasen: Sony 46EX700, Samsung 46C6705, Sony 52EX700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I sluttfasen: Sony 46EX700, Samsung 46C6705, Sony 52EX700

Da har jeg vel havnet ned på 3 kandidater. Sony 46EX700 til 10 lapper, Samsung 46C6705 til 12 lapper eller Sony 52EX700 til 14 lapper.

Hva bør jeg velge og hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer 46EX710 og EX715 + flere nye modeller fra Sony. Vil EX700 falle enda mer i pris. Ligger på 9995kr nå.

Noen som vet hva forskjellen til 710 og 715 er?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske så subjektiv her, siden jeg har en 52" ex700.

Jeg hadde stort sett samme kandidater som deg på lista, valgte sony etter å ha testet den litt i butikk, instillinger osv, lite refleksjoner (har stue med mye vinduer), og at den er fin å se på sånn ellers

Med noen få enkle justeringer så har den vanvittig bra bilde synes jeg. Har en kompis som har samsung 55", vi har testet litt oss i mellom med div dvd/blu ray og kommet til at det ikke er rare forskjellen i bildekvalitet. Personlig synes jeg også sony sin motion flow funker bra.

Jeg har lite eller ingenting av clouding, iallefall vanskelig å få øye på kontra kompisen min sin samsung.

Så jeg mener du får mye tv for pengene ved å kjøpe en ex700, jeg vil iallefall ikke bytte min i noe annet. I tillegg er sony en stor og kjent produsent over flere 10år, noe som bør gi en viss trygghet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikken så ser ikke 52" EX700 veldig stort ut, men så den i stua til en bekjent. Da virket den enorm. Har nå 32" og tror 46" vil virke kanske stor?
    Er det vært 4000kr å gå fra 46EX700 til 52EX700?
    Er ikke så begeistret for denne sølvfargede lista nede på EX700. Den er veldig bred. NX700 og spesielt HX800 liker jeg designet bedre på. Smalere list.

Er fortjenesten på TV'r så liten. Han jeg snakket med på Elkjøp Megastore sa at han tjente kun 100kr på Sony 46EX700. Den kostet 10490. Men på Nettet på elkjop er den til 9995.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som osv
    Den søvfargede lista nederst likte jeg godt
    Passer perfekt mot veggen tv'en henger på. Har en mørk grå, mønstret tapet bak tv'en, svarte høyttalere og svart tv'benk. Funker veldig bra til en koselig tv kveld 8)

Jeg kjøpte først 46" utgaven av Ex700 (gikk opp fra 42). Trodde det skulle bli mer enn stort nok, men jeg måtte kjapt opp på 52" gitt (sitter ca 4-4,5m fra tv'en)

Så om du sitter nærmere enn 4 meter så vil jeg tro 46" holder lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter ca 5 meter unda. Har 32" i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du seriøst vurdere 52.
    Husk at du mister litt av skjermen på visse filmer, da er det greit å ha litt å gå på

Du venner deg fort til større tv, det er det minste problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de store forskjellene på EX700 og EX710 i mine øyne er at kantene rundt på 710 er mye mindre. En søk på nettet gir meg 985mm bredde 655mm høyde på 40EX700 med fot. Tilsvarende for 40EX710 er 952mm og 613mm. Siden størrelsen på selve panelet jo er det samme så ser den mye slankere ut i den nye utgaven. Riktignok er det godt mulig at det fysiske panelet er byttet siden nye 710 ikke kommer i 52 og 46 men bare i 55 og 46. Snakket med Sony Centre Karl Johan for 2 uker siden og da drev de å monterte den og HX800. Alt sammen burde være skikkelig merket og innstilt nå. Anbefaler dermed en titt innom.

Cobos

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av Sony skjermene har noe spessielt godt sort nivå, men mer blåaktig. Sitter du 5 meter unna kan du fint ha 60 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Ingen av Sony skjermene har noe spessielt godt sort nivå, men mer blåaktig. Sitter du 5 meter unna kan du fint ha 60 tommer.
    Første innlegget jeg har sett hvor hx900 har dårlig sort nivå. Force på forumet målte sortnivået til 0,00 og 0,04 cd/m2.

Hx800 har vel 0,06 cd/m2 etter kalibrering. Kanskje ikke bra, men heller ikke dårlig.
    Deep Black panelet gjør vel at TV-en er god på dagtid også, mindre speileffekt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •