Samsung PS50C7705 et godt valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS50C7705 et godt valg?

Jeg er litt usikker på kjøpet og legger derfor ut spørsmålet i en egen tråd. Håper jeg kan få noen gode tilbakemeldinger.

Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Jeg venter på PS50C7705 levert på døren torsdag 2/9. Men hører at flicker fortsatt er en sak for plasma og nok alltid vil være det.
    I tillegg blir buzz, dårlig sortnivå på 25/50/100(96)Hz og linebleed for denne modellen noe som gjør at jeg vurderer å avbestille og heller se på en god LED.
    Kjøpte på elkjøp i helgetilbudet som var, og har 30 dager åpent kjøp, men vet ikke om jeg orker styret med å levere tilbake hvis jeg skulle bli misfornøyd ift. bruksområdene. Hva er deres råd i saken?

Jeg skal bruke den til følgende:
    - SD og HD film
    - Blu-Ray
    - SD og HD TV
    - PS3
    - Xbox360

+ En del til PC (hdmi fra hd5870) fra godstolen, både spilling, surfing og skrivebruk.

Jeg hadde også håpet at Panasonic ville komme med sine Kuro modeller i år, som jeg ikke har hørt noe til.
    PS3en vil være Blu-ray avspilleren. I tillegg lurer jeg på hvorvidt en "4ports eMagic HDMI 1.3 switch" vil fungere godt med denne TVen eller om jeg heller bør kjøpe nye kabler og trekke til TVen.

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du kanskje håpet på Kuro-modell av Panasonic med hovedgrunn i sortnivå? En god nyhet er kanskje at flere har kommet med rapporter om at denne modellen har en bedre sortnivå enn Panasonics VT20, som ryktes på å være TVen nærmest Kuro i dag. Beklager at jeg ikke finner direkte kilden men leste det på Flatpanels.dk sitt forum.

Jeg selv har bestilt denne TV-en etter å ha stått mellom 7-serien LED og denne. Valget falt på denne TV-en da flere brukere har kommet med sinnsyke gode tilbakemeldinger (igjen, på flatpanels.dk). Plasma er den regjerende teknologien på SD og HD-sendinger men lysforhold i stua er litt avgjørende mellom LED/LCD og plasma da de førstnevnte er mer lyssterke og skaper mindre gjenskin i bildet. LED/LCD sliter gjerne også med crosstalk og light bleed. Som du sier selv, prøvd TV-en og heller returner den om du ikke er fornøyd innen 30 dager

Angående HDMI så må du huske at 3D materielle krever HDMI 1.4 kabel så vil ha denne funksjonen fra PS3, kan du ikke bruke HDMI 1.3

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant kilden til sortnivåtesten:
    Just wanted to add that the user fredtoft (at recordere.dk) measured the PS63C7705′s black levels with a Klein K10 (capable of measuring down to 0.0002 cd/m2 and the same meter used by hdtvtest.co.uk and avforums.co.uk in some of their reviews). He is an ISF and a THX certified calibrator so I guess his measurements are to be taken seriously. :-)
    You can see the posts here (in danish), but to sum it up:

With 60Hz or 24Hz input (Cinema Smooth off): 0.003 cd/m2 0.0009 fL
    With 50Hz or 24Hz input (Cinema Smooth on): 0.034 cd/m2 0.0099 fL

These readings are a lot more precise than what I can do with the colourimeters I have (and also a lot lower).
    The C7705 is measuring lower than the Panasonic VT20/VT25 and almost at Kuro levels. Some speculation suggests that the black levels are better on the 63″ than on the 50″, but we’ll see once flatpanelshd.com has tested their PS50C7705.
    Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet mine førsteinntrykk av skjermen her.
    http://avforum.no/forum/1528642-post747.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •